39+4 og glæder mig til hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.272 visninger
15 svar
30 synes godt om
20. februar 2014

Line Højdal

Hej alle

Nu nærmer terminen sig med hastige skridt og vi er mere end klar...
Fødekaret er testet og står klar sammen med håndklæder mm. Tøjet til den lille er vasket og lagt på plads, vuggen er kommet op og ja - alt er på plads til den lille nyes ankomst

Det er vores 2. barn - vi har Aske på 2 år og 10 måneder, som nu skal være storebror. Hvad vi venter bliver en overraskelse Askes fødsel blev også planlagt som hjemmefødsel og vi havde 16 gode timer hjemme, hvorefter vi desværre måtte overflyttelse til Holbæk. Ikke at der var noget dramatisk i det, jeg var bare kørt flad og fødte ganske kort efter vi nåede fødestuen. Vi glæder os dog helt enormt til at få efter-fødsels forløbet hjemme

Ve-støv modtages med kyshånd... Utålmodigheden er nemlig ved at indhente mig, selvom jeg har forberedt mig på at skulle gå over tid (fødte 12 dage over termin sidst)!

Håber ellers i alle har det godt derude...
Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Mortildrenge

Uuuuh! Hvor spændende

Hvis vi nogensinde skal have en til, så bliver det også hjemme (vi har tre drenge allerede)

Men her er en masse ve-støv i håb om at du føder meget snart: ************************************************

Anmeld

23. februar 2014

Dianabk

Pipkukkeren skriver:

Hej alle

Nu nærmer terminen sig med hastige skridt og vi er mere end klar...
Fødekaret er testet og står klar sammen med håndklæder mm. Tøjet til den lille er vasket og lagt på plads, vuggen er kommet op og ja - alt er på plads til den lille nyes ankomst

Det er vores 2. barn - vi har Aske på 2 år og 10 måneder, som nu skal være storebror. Hvad vi venter bliver en overraskelse Askes fødsel blev også planlagt som hjemmefødsel og vi havde 16 gode timer hjemme, hvorefter vi desværre måtte overflyttelse til Holbæk. Ikke at der var noget dramatisk i det, jeg var bare kørt flad og fødte ganske kort efter vi nåede fødestuen. Vi glæder os dog helt enormt til at få efter-fødsels forløbet hjemme

Ve-støv modtages med kyshånd... Utålmodigheden er nemlig ved at indhente mig, selvom jeg har forberedt mig på at skulle gå over tid (fødte 12 dage over termin sidst)!

Håber ellers i alle har det godt derude...
Line

En hel masse.ve støv sendes i din retning og ønsker dig en fantastisk hjemmefødsel

Anmeld

25. februar 2014

Line Højdal

Tak for ve-støvet... Desværre er der endnu ingen tegn på at baby har tænkt sig at kigge ud foreløbig - er i dag 40+2

Meeen jeg gik jo også 12 dage over termin sidst, så jeg havde jo forberedt mig på den ekstra ventetid. Det er dog ikke ret sjov længere og vi glæder os bare så meget til at møde den lille ny

Håber snart der sker noget...

Anmeld

25. februar 2014

christina92

For en snarlig fødsel.  Glæder mig til at hører om forløbet

Anmeld

27. februar 2014

Line Højdal

Lige en lille update...

Er i dag 40+4 og der er rutinemæssigt bestilt tid til overtidsvurdering på tirsdag - håber ikke der bliver behov herfor!!

Men det er dælme ikke sjov at gå over terminsdagen... jeg kan ikke lade være med at holde øje med alle små tegn - selv det mindste lille niv bliver registreret...

Noget er der dog gang i... Havde i nat små-veer og murren som mens-smerter. I morges blev jeg undersøgt af min jordemoder og hun kunne konstatere at livmoderhalsen var stort set væk (meget blød) og jeg var 2 cm åben... Så lidt sker der da tænkte jeg og de 2½ times veer i nat har helt sikkert givet noget

Her til aften har jeg sørme kunne konstatere tegnblødning... så kryds lige fingre for at det er et tegn på snarlig fødsel - jeg vil møde min lille "fisk"

og god aften til jer alle...

Anmeld

27. februar 2014

Pcokate

Pipkukkeren skriver:

Lige en lille update...

Er i dag 40+4 og der er rutinemæssigt bestilt tid til overtidsvurdering på tirsdag - håber ikke der bliver behov herfor!!

Men det er dælme ikke sjov at gå over terminsdagen... jeg kan ikke lade være med at holde øje med alle små tegn - selv det mindste lille niv bliver registreret...

Noget er der dog gang i... Havde i nat små-veer og murren som mens-smerter. I morges blev jeg undersøgt af min jordemoder og hun kunne konstatere at livmoderhalsen var stort set væk (meget blød) og jeg var 2 cm åben... Så lidt sker der da tænkte jeg og de 2½ times veer i nat har helt sikkert givet noget

Her til aften har jeg sørme kunne konstatere tegnblødning... så kryds lige fingre for at det er et tegn på snarlig fødsel - jeg vil møde min lille "fisk"

og god aften til jer alle...

Anmeld

27. februar 2014

Kay

Har også en lille drøm om hjemme fødsel...

Kan du beskrive jeres forberedelser? Og tanker og hvordan i tænker det skal foregå?

Anmeld

28. februar 2014

Line Højdal

Kay skriver:

Kan du beskrive jeres forberedelser? Og tanker og hvordan i tænker det skal foregå?

Det kan du tro jeg vil... Jeg er på mobilen nu, så venter lige til jeg har mulighed for at logge på computeren, det er lidt nemmere

Line der nu er meget utålmodig

Anmeld

2. marts 2014

Leonora

Kay skriver:

Jeg kan varmt anbefale en hjemmefødsel.
Det var for mig helt fantastisk at være hjemme og ikke skulle tænke på andre end mig selv.
Være grim og kunne pive og frem for alt at være hjemme når den lille er kommet ud.
Hvidovre hosp var fantastiske og kom med det samme.

Jeg gjorde det gerne igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.