dicillin eller erythromcin under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.273 visninger
13 svar
2 synes godt om
20. februar 2014

tweety2060

Hejsa
Er der nogen der har været i antibiotisk behandling med enten diclosil eller erythromycin under graviditeten??
Jeg blev akut opr den 1 feb, fik selvopløselig sting i navlesåret med ordene om de skulle fjernes på 14 dagen hvis de ikke var opløst...
Går på 14 dagen til lægen, spl fjerner sting (uden at gøre håndhygiejne)... Såret gaber med det sammen og lægen siger se an.
Nu en uge efter har jeg igen været ved lægen, da det er væskende, hævet, heler ikke Og gaber mere og mere. Der er fundet staffylokokker i som er penicillinresistent, så bliver behandlet med fucidin salve.
Men sårret gaber, bliver mere og mere rødt. Jeg må ikke få diclosil pga manglede erfaring ved graviditet, men er bange for at fucidin ikke kan tage det, og bange for at sårret udvikler sig.....
Siger ikke det er spl skyld, men mit andet sår (længere nede) er helet og ikke indficeret.
Hjælp en eller anden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

tweety2060

Ingen gode råd?

Anmeld

20. februar 2014

moaren

Hmm...syntes du skal snakke med doktor igen. Fucidin er fint nok, men hvis det stadig er rødt, så er det bare ikke godt nok. Hvor langt er du henne?

Anmeld

20. februar 2014

tweety2060

Moaren skriver:

Hmm...syntes du skal snakke med doktor igen. Fucidin er fint nok, men hvis det stadig er rødt, så er det bare ikke godt nok. Hvor langt er du henne?

Jeg startede op i fucidin igår, men har nu fået 2 fulde døgn og der er ingen, ingen bedring. Ved godt det er tidligt i behandlingen. Jeg er 15+4
Jeg håber at lægen vil se mig igen i morgen... Så jeg har en handleplan for weekenden....

Anmeld

20. februar 2014

ann-kristina

Man kan bruge heracillin, som også virker på Stafylokokker  ligesom diclosil. Det kan man bruge under graviditeten. Det er forøvrigt også væsentligt billigere. Erythromycin skal man helst ikke bruge

Anmeld

20. februar 2014

tweety2060

ann-kristina skriver:

Man kan bruge heracillin, som også virker på Stafylokokker  ligesom diclosil. Det kan man bruge under graviditeten. Det er forøvrigt også væsentligt billigere. Erythromycin skal man helst ikke bruge

Heracillin er desværre ikke med på listen over medicin til bakterierne... Noget med de var penicillinresistent... Kan heracillin så bruges ??
Erythromycin står der kan bruges om nødvendigt....

Anmeld

20. februar 2014

ann-kristina

Hvis der stod at dicillin kunne bruges, så ville jeg klart prøve med heracillin. De tester bare ikke for det. Du kan jo spørge din læge

Mvh Ann-Kristina (læge)

Anmeld

20. februar 2014

tweety2060

ann-kristina skriver:

Hvis der stod at dicillin kunne bruges, så ville jeg klart prøve med heracillin. De tester bare ikke for det. Du kan jo spørge din læge

Mvh Ann-Kristina (læge)

TUsinde tusinde tusinde tak for svaret!
Det vil Jeg absolut foreslå for tror ikke det er nok med fucidin salven....

Anmeld

20. februar 2014

moaren

tweety2060 skriver:

Heracillin er desværre ikke med på listen over medicin til bakterierne... Noget med de var penicillinresistent... Kan heracillin så bruges ??
Erythromycin står der kan bruges om nødvendigt....

Heracillin er i samme gruppe som dicillin, bare med et andet indholdsstof. Hellere heracillin end erycin.  Snak med doktor...de skal nok finde på noget. 

Anmeld

20. februar 2014

tweety2060

Moaren skriver:

Heracillin er i samme gruppe som dicillin, bare med et andet indholdsstof. Hellere heracillin end erycin.  Snak med doktor...de skal nok finde på noget. 

Tusinde tusinde tusinde tak for svaret, det vil Jeg forsøge
Har det bare skidt med at gå weekenden i møde når jeg ikke ved om det udvikler sig den rigtige eller forkerte vej.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.