Vikariat og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Men hvis ikke du havde sagt det og fået stillingen, så havde din chef vel blevet lidt muggen og følt sig røvrendt af en ansat, som egentlig godt vidste at hun var gravid..... Ved ikke om det er de bedste omstændigheder at blive ansat i.... mest der jeg tænker på...

Havde jeg ik sagt noget, havde jeg helt sikkert fået stillingen, også ville jeg måske ha lidt dårlig samvitighed over det bagefter, men ville så ha haft en fast stilling, med fast løn at komme tilbage til efter endt barsel. Hender der i stedet blev ansat gik på barsel da min barsel sluttede.

Efter min barsel, blev jeg tilbudt et nyt vikiriat samme sted, som bagefter blev forlænget igen, indtil jeg gik på min barsel nr 2. Jeg var der i 5 år i alt.

Så tænker du bare ska tænke på hva der er bedst for dig og din families fremtid! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Havde jeg ik sagt noget, havde jeg helt sikkert fået stillingen, også ville jeg måske ha lidt dårlig samvitighed over det bagefter, men ville så ha haft en fast stilling, med fast løn at komme tilbage til efter endt barsel. Hender der i stedet blev ansat gik på barsel da min barsel sluttede.

Efter min barsel, blev jeg tilbudt et nyt vikiriat samme sted, som bagefter blev forlænget igen, indtil jeg gik på min barsel nr 2. Jeg var der i 5 år i alt.

Så tænker du bare ska tænke på hva der er bedst for dig og din families fremtid! Vh stine

Ja det er også rigtigt!

Anmeld

21. februar 2014

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

hej damer...

Jeg er lige nu ansat i et vikariat, hvor jeg har været i over et år Jeg er super glad for mit arbejde, og føler mig godt tilpas. Jeg er blevet forlænget 3 gange nu, så det er selvfølgelig dejligt. Nå, men nu er jeg gravid, da kæresten og mig blev enige om ikke at planlægge vores liv efter om jeg får fast job eller ej (mht. graviditet). Så vi besluttede os for at prøve at blive forældre igen (vi har i forvejen et barn på 2,8 år)

Vi står nu med en positiv test her efter 2 mdr. Det er skønt! Men mit spørgsmål går på, hvad I ville gøre..?

Jeg er 4+5 idag... Indtil videre ophører mit vikariat 1.april i år.. Min leder siger hun gerne vil beholde mig, men er ikke sikker på hvordan det skal lade sig gøre endnu, da der er en del uopklarede ting på arbejdspladsen.. Hvis nu hun hiver fat i mig når mit vikariat er ved af være slut, og fortæller mig at hun gerne vil fastansætte mig, havde I så fortalt at at I var gravide? Jeg tænker at det er lidt at røvrende sin leder hvis jeg ikke nævner det, og så kommer om 2 mdr. og siger det... Jeg mener, det er vel kun fair at jeg lige oplyser om, at jeg faktisk skal på barsel om 6 mdr. (2 mdr før termin).. Eller hvad?

Jeg fortalte det da jeg stod overfor en fastansættelse og de ansatte mig alligevel, selv om jeg smed kortene på bordet. :-)

Ville føle jeg tog røven på min arbejdsplads samt kollegaer hvis jeg intet sagde. Heldigvis endte det godt! ;-)

Anmeld

21. februar 2014

Lululu

Jeg ville vente med at fortælle det, og blev jeg så tilbudt en fast stilling, ville jeg fortælle det der! På den måde har du gjort dit, og så er det jo svært for din leder at trække sine ord tilbage. Det er hvert fald dårlig stil :-).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.