Vikariat og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.680 visninger
13 svar
9 synes godt om
20. februar 2014

Anonym trådstarter

hej damer...

Jeg er lige nu ansat i et vikariat, hvor jeg har været i over et år Jeg er super glad for mit arbejde, og føler mig godt tilpas. Jeg er blevet forlænget 3 gange nu, så det er selvfølgelig dejligt. Nå, men nu er jeg gravid, da kæresten og mig blev enige om ikke at planlægge vores liv efter om jeg får fast job eller ej (mht. graviditet). Så vi besluttede os for at prøve at blive forældre igen (vi har i forvejen et barn på 2,8 år)

Vi står nu med en positiv test her efter 2 mdr. Det er skønt! Men mit spørgsmål går på, hvad I ville gøre..?

Jeg er 4+5 idag... Indtil videre ophører mit vikariat 1.april i år.. Min leder siger hun gerne vil beholde mig, men er ikke sikker på hvordan det skal lade sig gøre endnu, da der er en del uopklarede ting på arbejdspladsen.. Hvis nu hun hiver fat i mig når mit vikariat er ved af være slut, og fortæller mig at hun gerne vil fastansætte mig, havde I så fortalt at at I var gravide? Jeg tænker at det er lidt at røvrende sin leder hvis jeg ikke nævner det, og så kommer om 2 mdr. og siger det... Jeg mener, det er vel kun fair at jeg lige oplyser om, at jeg faktisk skal på barsel om 6 mdr. (2 mdr før termin).. Eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

hej damer...

Jeg er lige nu ansat i et vikariat, hvor jeg har været i over et år Jeg er super glad for mit arbejde, og føler mig godt tilpas. Jeg er blevet forlænget 3 gange nu, så det er selvfølgelig dejligt. Nå, men nu er jeg gravid, da kæresten og mig blev enige om ikke at planlægge vores liv efter om jeg får fast job eller ej (mht. graviditet). Så vi besluttede os for at prøve at blive forældre igen (vi har i forvejen et barn på 2,8 år)

Vi står nu med en positiv test her efter 2 mdr. Det er skønt! Men mit spørgsmål går på, hvad I ville gøre..?

Jeg er 4+5 idag... Indtil videre ophører mit vikariat 1.april i år.. Min leder siger hun gerne vil beholde mig, men er ikke sikker på hvordan det skal lade sig gøre endnu, da der er en del uopklarede ting på arbejdspladsen.. Hvis nu hun hiver fat i mig når mit vikariat er ved af være slut, og fortæller mig at hun gerne vil fastansætte mig, havde I så fortalt at at I var gravide? Jeg tænker at det er lidt at røvrende sin leder hvis jeg ikke nævner det, og så kommer om 2 mdr. og siger det... Jeg mener, det er vel kun fair at jeg lige oplyser om, at jeg faktisk skal på barsel om 6 mdr. (2 mdr før termin).. Eller hvad?

Jeg ville klart sige det - synes det er at røvrende sin leder og kollegaer, ved ikke at sige det ! Og forhåbentlig vil de gerne beholde dig alligevel...

//Mette

Anmeld

20. februar 2014

san

Jeg ville ikke siger noget før jeg i hvert fald var i uge 12+, så nej jeg ville ikke sige noget hvis jeg viste der måske var en fastansættelse på vej... Man bliver nød til at tænke lidt på sig selv, og hvis du er den rigtige til jobbet er du der jo i mange år efter din barsel, så der får de jo også glæde af dig

Anmeld

20. februar 2014

san

san skriver:

Jeg ville ikke siger noget før jeg i hvert fald var i uge 12+, så nej jeg ville ikke sige noget hvis jeg viste der måske var en fastansættelse på vej... Man bliver nød til at tænke lidt på sig selv, og hvis du er den rigtige til jobbet er du der jo i mange år efter din barsel, så der får de jo også glæde af dig

og dette siger jeg fordi jeg selv lige har været ansat i et vikariat i halvanden år og de var super glad for mig, der kom så 2 stillinger og jeg fik ikke nogen af dem.. Her viste de godt jeg var gravid, så derfor fik jeg ikke jobbet.. selv om de ikke sagde det var derfor, for det "må" de jo ikke...

Anmeld

20. februar 2014

Christina74

Jeg ville ikke sige noget når du nu har været der så længe og job sitruationen i dk r som den er.

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

san skriver:

Problemet er bare at jeg er næsten sikker på at jeg får kvalme og kaster op inden uge 12 i hvert fald - og det er svært at styre og gemme for sine kollegaer....

Anmeld

20. februar 2014

san

Anonym skriver:

Problemet er bare at jeg er næsten sikker på at jeg får kvalme og kaster op inden uge 12 i hvert fald - og det er svært at styre og gemme for sine kollegaer....

Har du kvalme nu da?? det er en mdr du skal kunne holde den, for så har hun måske en afklaring

Anmeld

20. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville helt sikkert ik sige noget! Jeg stod selv i samme sted da jeg ventede thea, og det betød desvære at jeg ik blev tilbudt en fast stilling! Vh stine

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

san skriver:

Har du kvalme nu da?? det er en mdr du skal kunne holde den, for så har hun måske en afklaring

nej ikke endnu... Og har det bare så dårligt med ikke at sige det hvis hun tilbyder mig en stilling eller jeg skal søge en stilling der.... Når nu jeg ved det.. Men må se hvad der sker....

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg ville helt sikkert ik sige noget! Jeg stod selv i samme sted da jeg ventede thea, og det betød desvære at jeg ik blev tilbudt en fast stilling! Vh stine

Men hvis ikke du havde sagt det og fået stillingen, så havde din chef vel blevet lidt muggen og følt sig røvrendt af en ansat, som egentlig godt vidste at hun var gravid..... Ved ikke om det er de bedste omstændigheder at blive ansat i.... mest der jeg tænker på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.