Mangler krea-råd!! :) :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

Dot D

Mor11 skriver:

Træbord der var malet Hvidt med alm flügger interiør 50, og for at give det et lag mere for holdbarhed fik det klar lak ovenpå. Og det er meget tydeligt at det er den klare der gulner og ikke den hvide indenunder. (Bordet skulle have antikt look, derfor fik det ikke bare 2-3gange af den hvide) 

Mærkeligt, det har jeg ikke været ude for med de vandige lakker, jeg har brugt i tidens løb.

Har aldrig været fan af vandige produkter - er blevet bedre med tiden - men lige netop til projekter hvor der ikke måtte ske gulning, har jeg altid brugt vandige lakker, og med godt resultat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dot D skriver:

Mærkeligt, det har jeg ikke været ude for med de vandige lakker, jeg har brugt i tidens løb.

Har aldrig været fan af vandige produkter - er blevet bedre med tiden - men lige netop til projekter hvor der ikke måtte ske gulning, har jeg altid brugt vandige lakker, og med godt resultat

Der er jo også sommetider fejl på produkterne, så måske har jeg bare været uheldig

Anmeld

27. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dot D skriver:

Okay, nu er tapet indkøbt og jeg SKAL lakere ovenpå det, da det bliver en meget brugt flade. MEN, min flügger ekspedient fortalte mig at alle former for klarlak vil gulne  Fatter det ikke. På deres hjemmeside står der udtrykkeligt at interiør klarlakken IKKE gulner?  Åh, jeg tør slet ikke begive mig ud i det nu  Min tapet er med hvid bund, så gulning vil blive über tydeligt 

Anmeld

28. februar 2014

Dot D

Mor11 skriver:

Okay, nu er tapet indkøbt og jeg SKAL lakere ovenpå det, da det bliver en meget brugt flade. MEN, min flügger ekspedient fortalte mig at alle former for klarlak vil gulne  Fatter det ikke. På deres hjemmeside står der udtrykkeligt at interiør klarlakken IKKE gulner?  Åh, jeg tør slet ikke begive mig ud i det nu  Min tapet er med hvid bund, så gulning vil blive über tydeligt 

ÅHA, nu sidder jeg jo er er irriteret over, at jeg ikke kan huske præcis, hvilken lak jeg brugte. Det så pænt ud i mange år, inden jeg malede det, for at få en anden farve grundet stilændring. IKKE fordi det var gulnet....

Jeg tænker - du skal da tage at gøre det, hvis det står på deres hjemmeside, så må de stå inde for det. Det du kunne gøre for at sikre dig, før du gør det store arbejde, er at tage et stykke af tapetet og give det to gange lak, og så lader du det ellers ligge ca der hvor dit færdige projekt ellers skal være, så kan du se, om det gulner.

Det kan jo være tapetet, der gulner, så læg et stykke uden lak ved siden af til sammenligning.

Det er mit bedste bud...

Ellers tag chancen og så regn med, at du alligevel ændre smag og maler/laver det om engang

Anmeld

28. februar 2014

Jupiter

Jeg tænkte at du kunne lave nogle sjove skilte til at sætte uden på kasserne (måske med billede af eller navn på indholdet).

Se billederne for inspiration - der findes jo mange muligheder.

Og så var der det med tapeten - det kunne måske godt blive flot 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dot D skriver:

ÅHA, nu sidder jeg jo er er irriteret over, at jeg ikke kan huske præcis, hvilken lak jeg brugte. Det så pænt ud i mange år, inden jeg malede det, for at få en anden farve grundet stilændring. IKKE fordi det var gulnet....

Jeg tænker - du skal da tage at gøre det, hvis det står på deres hjemmeside, så må de stå inde for det. Det du kunne gøre for at sikre dig, før du gør det store arbejde, er at tage et stykke af tapetet og give det to gange lak, og så lader du det ellers ligge ca der hvor dit færdige projekt ellers skal være, så kan du se, om det gulner.

Det kan jo være tapetet, der gulner, så læg et stykke uden lak ved siden af til sammenligning.

Det er mit bedste bud...

Ellers tag chancen og så regn med, at du alligevel ændre smag og maler/laver det om engang

Du har ret, jeg må lave en test. Bare træls når man gerne vil lave det pænt NU, hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.