Mor11 skriver:
Okay, nu er tapet indkøbt og jeg SKAL lakere ovenpå det, da det bliver en meget brugt flade. MEN, min flügger ekspedient fortalte mig at alle former for klarlak vil gulne
Fatter det ikke. På deres hjemmeside står der udtrykkeligt at interiør klarlakken IKKE gulner?
Åh, jeg tør slet ikke begive mig ud i det nu
Min tapet er med hvid bund, så gulning vil blive über tydeligt 
ÅHA, nu sidder jeg jo er er irriteret over, at jeg ikke kan huske præcis, hvilken lak jeg brugte. Det så pænt ud i mange år, inden jeg malede det, for at få en anden farve grundet stilændring. IKKE fordi det var gulnet....
Jeg tænker - du skal da tage at gøre det, hvis det står på deres hjemmeside, så må de stå inde for det. Det du kunne gøre for at sikre dig, før du gør det store arbejde, er at tage et stykke af tapetet og give det to gange lak, og så lader du det ellers ligge ca der hvor dit færdige projekt ellers skal være, så kan du se, om det gulner.
Det kan jo være tapetet, der gulner, så læg et stykke uden lak ved siden af til sammenligning.
Det er mit bedste bud...
Ellers tag chancen og så regn med, at du alligevel ændre smag og maler/laver det om engang
Anmeld