Mangler krea-råd!! :) :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.733 visninger
15 svar
7 synes godt om
18. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har denne upersonlige sag i mit køkken, (den ligger ned og der er en kasse i alle rum) og er virkelig træt af den, men jeg er afhængig af opbrvaringspladsen da vi ikke har så mange køkkenskabe.  Er der nogen krea mennesker her der har en fed ide til at spragle den lidt op? har mange møbler fra genbrug, som er shinet lidt op, samt lidt "skævt" pynt som skilte og sådan, så denne passer bare slet ikke ind som den er nu :-D

nogen bud? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Leob

Mor11 skriver:

Har denne upersonlige sag i mit køkken, (den ligger ned og der er en kasse i alle rum) og er virkelig træt af den, men jeg er afhængig af opbrvaringspladsen da vi ikke har så mange køkkenskabe.  Er der nogen krea mennesker her der har en fed ide til at spragle den lidt op? har mange møbler fra genbrug, som er shinet lidt op, samt lidt "skævt" pynt som skilte og sådan, så denne passer bare slet ikke ind som den er nu :-D

nogen bud? 

Måske kan man putte noget tapet på den? 

Anmeld

18. februar 2014

Babydrøm

Mor11 skriver:

nogen bud? 

Du kan måske sætte noget tapet eller wallstickers på, så bliver den da frisket lidt op  

Anmeld

18. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Leob skriver:

Måske kan man putte noget tapet på den? 

Ja, ved sgu bare ikk om det kan holde til at blive tørret af jævnligt.  Har ret dårlige erfaringer med at give en klar lak ovenpå, da det gulner efter lidt tid, og det vil jo være brandærgeligt for tapeten. Hmm

Anmeld

19. februar 2014

Dot D

Du kan sagtens få klar lak, der IKKE gulner. Du skal have fat i de vandfortyndbare lakker, de holder "farven".

Så jeg ville bestemt sætte tapet på i nogle lækre farver/mønstre og så få det lakeret med en god lak - spørg i din lokale farvehandel, de ved, hvad du skal bruge...

Hvis reolen kan holde til det, så kunne jeg godt finde på, at lægge et tykt stykke skumgummi på toppen af den og beklæde det med et stykke lækkert møbelstof, der passer til køkkenets farver - og de farver i tapetet, du sætter på

Så har du også lige en ekstra siddeplads

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dot D skriver:

Du kan sagtens få klar lak, der IKKE gulner. Du skal have fat i de vandfortyndbare lakker, de holder "farven".

Så jeg ville bestemt sætte tapet på i nogle lækre farver/mønstre og så få det lakeret med en god lak - spørg i din lokale farvehandel, de ved, hvad du skal bruge...

Hvis reolen kan holde til det, så kunne jeg godt finde på, at lægge et tykt stykke skumgummi på toppen af den og beklæde det med et stykke lækkert møbelstof, der passer til køkkenets farver - og de farver i tapetet, du sætter på

Så har du også lige en ekstra siddeplads

Er selv maler har klar lak på mit spisebord og det er blevet vildt grimt, til trods for at jeg er gået efter en lak der lover ikke at gulne  

Fed ide med en hynde, men har brug for den som bordplads til kaffemaskine og sådan, desværre. 

Anmeld

19. februar 2014

Dot D

Mor11 skriver:

Er selv maler har klar lak på mit spisebord og det er blevet vildt grimt, til trods for at jeg er gået efter en lak der lover ikke at gulne  

Fed ide med en hynde, men har brug for den som bordplads til kaffemaskine og sådan, desværre. 

Så kan det være den tapet, du havde på, der falmer, de er jo ikke alle lige farveægte...

Jeg har også brugt spritbaserede lakker, de ændre heller ikke farve, men igen hvis det papir der er under gulner, så er der ikke noget, der holder farven væk...

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dot D skriver:

Så kan det være den tapet, du havde på, der falmer, de er jo ikke alle lige farveægte...

Jeg har også brugt spritbaserede lakker, de ændre heller ikke farve, men igen hvis det papir der er under gulner, så er der ikke noget, der holder farven væk...

Der er ikke papir på bordet så det er ikke der problemet ligger.

Anmeld

19. februar 2014

Dot D

Mor11 skriver:

Der er ikke papir på bordet så det er ikke der problemet ligger.

Hvad var bordet så lavet af?

Mit farvehandlergen kommer op i mig, når jeg hører sådan noget, for jeg har tit lakeret uden gulning bagefter.

Men ovenpå ting, der i sig selv kan gulne, har lakkerne jo ikke en ærlig chance

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dot D skriver:

Hvad var bordet så lavet af?

Mit farvehandlergen kommer op i mig, når jeg hører sådan noget, for jeg har tit lakeret uden gulning bagefter.

Men ovenpå ting, der i sig selv kan gulne, har lakkerne jo ikke en ærlig chance

Træbord der var malet Hvidt med alm flügger interiør 50, og for at give det et lag mere for holdbarhed fik det klar lak ovenpå. Og det er meget tydeligt at det er den klare der gulner og ikke den hvide indenunder. (Bordet skulle have antikt look, derfor fik det ikke bare 2-3gange af den hvide) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.