Hjælp ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
3 svar
1 synes godt om
18. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg skriver denne tråd da jeg er i stor tvivl.

Jeg står med 3 positive graviditetstest i hånden.. Det var ikke planlagt, men min kæreste og jeg ønsker os et barn. Han er 25 og jeg er 22.

Jeg går lige nu på et grundforløb og er færdig til juli. Det var meningen at jeg skulle søge videre til PAU. Men det ville jeg jo ikke kunne, og det eneste der så er at jeg skal de sidste måneder på kontanthjælp.

Jeg hører så at det ville være dumt for mig at få barnet fordi satsen ville være på 5-6000kr udbetalt? Er det rigtigt? Min kæreste er på SU.

Det kan vi jo ikke klare da vi har en del gæld vi betaler af på.

Og egentlig ville det såre mig rigtig dybt ikke at kunne få barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

esioul

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg skriver denne tråd da jeg er i stor tvivl.

Jeg står med 3 positive graviditetstest i hånden.. Det var ikke planlagt, men min kæreste og jeg ønsker os et barn. Han er 25 og jeg er 22.

Jeg går lige nu på et grundforløb og er færdig til juli. Det var meningen at jeg skulle søge videre til PAU. Men det ville jeg jo ikke kunne, og det eneste der så er at jeg skal de sidste måneder på kontanthjælp.

Jeg hører så at det ville være dumt for mig at få barnet fordi satsen ville være på 5-6000kr udbetalt? Er det rigtigt? Min kæreste er på SU.

Det kan vi jo ikke klare da vi har en del gæld vi betaler af på.

Og egentlig ville det såre mig rigtig dybt ikke at kunne få barnet

Altså det lyder da ikke som de bedste betingelser, hvis i ikke har råd

Men det kan kun i afgøre.

Anmeld

18. februar 2014

Mor Christa

Du kan da bare søge ind på din nye uddannelse og så tage barsel fra studie, så får du SU (og har derfor mulighed for enten at gå af i et år og få alm SU sats imens du er på barsel, gå på barsel i et halvt år og få dobbelt SU imens) Manden kan søge dobbelt SU (hvis du tager barsel) i et halvt år og hvis han tager det halve år på barsel, kan han få SU i et halvt år uden at gå på studie..
Det blev lidt rodet Håber du forstår. 

PS lige meget hvad kan manden søge fødselsklip så længe han er på SU

Anmeld

18. februar 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Altså det lyder da ikke som de bedste betingelser, hvis i ikke har råd

Men det kan kun i afgøre.

Ville bare høre omkring satsen, vi skal nok finde råd til alt der er nødvendigt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.