Gravid på præsperm, falsk eller sandt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2014

Francisca

Anonym skriver:

Vil i mene at man godt kan blive gravid på præsperm? eller er det et falskt rygte?

Jeg er lidt i tvivl nemlig. Siden den sidste blev født har manden "bare" trukket sig uden inden aflevering. Så kom jeg ind på emnet med min veninde, og hun mente altså at man stadig kan blive gravid af det. Og jeg tror ikke helt på det, nu har vi gjort det sådan i 1 år, uden der er sket noget.

Så hvad mener i? sandt eller falsk?

Jeg er gravid med nummer 2 nu og denne gang skete det på præcis den måde. Manden trak sig også bare lige inden så jo det kan lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Rockertand skriver:

Præsperm indeholder i sig selv ikke sædceller (dannes i nogle kitler og har altså intet med sæd at gøre), men der kan være tale om ubemærket tidlig sædafgang eller samlejer meget tæt på hinanden, hvor der teoretisk set kan være skyllet sædceller med ud i præspermen.

Vi vil nok aldrig blive enige hvis vi tog en diskussion. Du tror på dit og jeg tror på mit
Fortsat god aften

Anmeld

18. februar 2014

Rockertand

Dut-ugle skriver:

Vi vil nok aldrig blive enige hvis vi tog en diskussion. Du tror på dit og jeg tror på mit
Fortsat god aften

Det handler ikke om tro, det er simpel biologi, de kirtler der danner præsperm er ikke i stand til at danne sædceller, så der vil være tale om tidlig sædafgang.

Anmeld

18. februar 2014

Joerg2

Anonym skriver:

Vil i mene at man godt kan blive gravid på præsperm? eller er det et falskt rygte?

Jeg er lidt i tvivl nemlig. Siden den sidste blev født har manden "bare" trukket sig uden inden aflevering. Så kom jeg ind på emnet med min veninde, og hun mente altså at man stadig kan blive gravid af det. Og jeg tror ikke helt på det, nu har vi gjort det sådan i 1 år, uden der er sket noget.

Så hvad mener i? sandt eller falsk?

Ja, det kan det sagtens. Jeg har en datter på 6 mdr., som er resultat deraf

Snakkede med min læge, da jeg var blevet gravid, og man skal ikke bruge metoden "stå af i Roskilde", hvis man ikke ønsker en graviditet - det kan lade sig gøre! 

Anmeld

18. februar 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Rockertand skriver:

Det handler ikke om tro, det er simpel biologi, de kirtler der danner præsperm er ikke i stand til at danne sædceller, så der vil være tale om tidlig sædafgang.

Jeg kan da godt skrive igen at jeg slet ikke gider at tage den diskussion med dig
Endnu engang god aften

Anmeld

19. februar 2014

Mama2012

I realiteten er de vel ligemeget, hvad man kalder det, det er vel ikke så meget navnet, som metoden, der spørges til... Meget muligt, at man ikke kan blive gravid af præspermen, men realiteten er, at man let kan blive gravid ved 'afbrudt samleje', da ejakulationen kan komme af flere omgange eller begynde før man kan reagere... 

Der er vel en grund til, at det ikke kaldes en sikker form for prævention (eller prævention overhovedet) 

Anmeld

19. februar 2014

SjeBets

måske selve præspermen ikke kan gøre en gravid, men det kan afbrudt samleje så bestemt, jeg har mit afbrudte samleje til at ligge her ved siden af mig og snorke let, hun er nu 10 uger gammel

Anmeld

19. februar 2014

ano14316

Rockertand skriver:

Men spørgsmålet går jo ikke på om der er sædceller i præsperm, men om man kan blive gravid ved metoden og JA det kan man uanset hvad den fysiologiske korrekte betegnelse er...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.