Gravid på præsperm, falsk eller sandt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

48.349 visninger
17 svar
23 synes godt om
18. februar 2014

Anonym trådstarter

Vil i mene at man godt kan blive gravid på præsperm? eller er det et falskt rygte?

Jeg er lidt i tvivl nemlig. Siden den sidste blev født har manden "bare" trukket sig uden inden aflevering. Så kom jeg ind på emnet med min veninde, og hun mente altså at man stadig kan blive gravid af det. Og jeg tror ikke helt på det, nu har vi gjort det sådan i 1 år, uden der er sket noget.

Så hvad mener i? sandt eller falsk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

mor88

Anonym skriver:

Vil i mene at man godt kan blive gravid på præsperm? eller er det et falskt rygte?

Jeg er lidt i tvivl nemlig. Siden den sidste blev født har manden "bare" trukket sig uden inden aflevering. Så kom jeg ind på emnet med min veninde, og hun mente altså at man stadig kan blive gravid af det. Og jeg tror ikke helt på det, nu har vi gjort det sådan i 1 år, uden der er sket noget.

Jo, man kan blive gravid!

Læs evt vedlagte link http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/samlejeafb rudt.htm

Anmeld

18. februar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Præsperm eller præejakulat indeholder ikke sædceller (den kommer ikke engang fra samme sted som sæden), den er stærkt basisk og skal sikre sædcellernes overlevelse.

Anmeld

18. februar 2014

Rockertand

mor88 skriver:

Jo, man kan blive gravid!

Læs evt vedlagte link http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/samlejeafb rudt.htm

Der er kun en teoretisk risiko, hvis der er levende sædceller efter en tidligere udløsning.

Anmeld

18. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tja, jeg er i hvertfald blevet gravid på den måde før, så teorier eller ej, så sker det altså

Anmeld

18. februar 2014

Rockertand

Mor11 skriver:

Tja, jeg er i hvertfald blevet gravid på den måde før, så teorier eller ej, så sker det altså

Det er der masser af kvinder, der påstår, som jo nok har mænd, der ikke helt kan mærke, hvornår de har sædafgang, men adskillige undersøgelser af præsperm har altså ikke kunnet påvise sædceller i selve præspermen, så det må du diskutere med videnskaben.

Anmeld

18. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rockertand skriver:

Det er der masser af kvinder, der påstår, som jo nok har mænd, der ikke helt kan mærke, hvornår de har sædafgang, men adskillige undersøgelser af præsperm har altså ikke kunnet påvise sædceller i selve præspermen, så det må du diskutere med videnskaben.

Tja. Men hvis så mange mænd ikke kan mærke det ordenligt, så er afbrudt samleje nok stadig en skidt idé hvis man ikke ønsker graviditet om det er præspermen eller ej, er det stadig risiko for at nogen levende svømmere finder vej

Anmeld

18. februar 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
SANDT vi har i hvert fald et pragt eksemplar der snart fylder 3 år

Anmeld

18. februar 2014

Rockertand

Dut-ugle skriver:

SANDT vi har i hvert fald et pragt eksemplar der snart fylder 3 år

Præsperm indeholder i sig selv ikke sædceller (dannes i nogle kitler og har altså intet med sæd at gøre), men der kan være tale om ubemærket tidlig sædafgang eller samlejer meget tæt på hinanden, hvor der teoretisk set kan være skyllet sædceller med ud i præspermen.

Anmeld

18. februar 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Absolut sandt!! Min venindes 3. barn blev lavet "på den måde" så der er kun 13 måneder mellem de 2 yngste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.