Forvirret - skostr. til babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2014

bøllen

Smilehul skriver:

Hej alle sammen :-)

Jeg har en datter på snart 6 mdr., og var på udkig efter sandaler/ballerina sko til den kommende sommer, men er i tvivl hvilken str. hun skal have? 

Hun har et par Nike sneakers, der står er 10.5 CM., MEN når jeg måler hendes fod, er den godt 10 CM., og de sko er altså ALT for store til hende.... 

Er der nogen der han hjælpe?! Ved jo ikke hvad str., hun bruger til sommer, hvor meget vokser babyens fod, er der nogen der ved det (ved godt der er forskel fra barn til barn, men det er bare en jungle at finde rundt i....!)

Ville bestemt vente med at købe sko . En baby skal vel ikke bruge sko før de kan gå. Og til den til er det ikke til at sige hvordan foden er . Nogen inkl mine egne har haft meget tykke fødder .

har aldrig forstået ideen med små babyer skal have sko på . Giv dem dog en futte på til de kan gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Smilehul

mor88 skriver:

VENT med sko, til hun kan gå! Jeg kan godt forstå at der er rigtig mange søde sko at vælge imellem. Har selv en datter, så kender til den djungel MEN babyer er IKKE pyntedukker, og det er absolut unødvendigt med sko før de kan gå stabilt og udenfor. Det er ikke for at nedværdige dig, men det kan være ødelæggende for føddernes vækst at putte de små fødder i sko for tidligt. Så et parsøde sokker eller noget muligvis skindfutter

Tjah, det er der vel delte meninger om... Jeg mener ikke man "bruger" sit barn som pyntedukke, hvis man gerne vil give dem en form for sko på her til sommer? Det kan jeg ikke se noget forkert i... 

Når det så er sagt, så bruger hun skindfutter o.lign p.t..

Anmeld

18. februar 2014

Smilehul

bøllen skriver:

Ville bestemt vente med at købe sko . En baby skal vel ikke bruge sko før de kan gå. Og til den til er det ikke til at sige hvordan foden er . Nogen inkl mine egne har haft meget tykke fødder .

har aldrig forstået ideen med små babyer skal have sko på . Giv dem dog en futte på til de kan gå

Hun har sko, men de skal bruges når hun kan gå, hun kan alligevel ikke passe dem nu  men hun bliver godt og vel 1år der, så ville bare finde en eller anden sommersko...

Anmeld

18. februar 2014

et-ønske

Jeg gentager lige de andre.... En baby skal under ingen omstændigheder have sko på før hun kan gå?! Andet end nogle futter når man er ude - og her vil jeg mene kulden. Min datter var 6-8 mdr henover sommeren hun kravlede i græsset med bare tær og havde strømper på hvis det var lidt køligt.
Derudover er det mere end vigtigt at barnet selv er med ude og prøve - jeg brugte en formue på gode sko til min de første 5 år, men det er bare så vigtigt de kommer godt fra start

Anmeld

18. februar 2014

TNBC

Smilehul skriver:

Hun har sko, men de skal bruges når hun kan gå, hun kan alligevel ikke passe dem nu  men hun bliver godt og vel 1år der, så ville bare finde en eller anden sommersko...

Men det er jo ikke sikkert at hun går når hun er 1år. måske går hun først efter sommeren.

Du siger hun har, så vent med at købe flere, ellers kan du ende med sidde med mange sko som du ikke kommer til at bruge.

Anmeld

18. februar 2014

bøllen

Smilehul skriver:

Der er stor forskel på hvornår børn begynder at gå  Og deres fødder er ofte baby buttet . Jeg kunne ikke drømme om at putte en sko på barnet før de kan gå. Ville klart bare bruge futter. 

Anmeld

18. februar 2014

Sitrani

Smilehul skriver:

Hej alle sammen :-)

Jeg har en datter på snart 6 mdr., og var på udkig efter sandaler/ballerina sko til den kommende sommer, men er i tvivl hvilken str. hun skal have? 

Hun har et par Nike sneakers, der står er 10.5 CM., MEN når jeg måler hendes fod, er den godt 10 CM., og de sko er altså ALT for store til hende.... 

Er der nogen der han hjælpe?! Ved jo ikke hvad str., hun bruger til sommer, hvor meget vokser babyens fod, er der nogen der ved det (ved godt der er forskel fra barn til barn, men det er bare en jungle at finde rundt i....!)

mit råd er: KØB ALDRIG SKO TIL DIT BARN, UDEN AT HUN HAR PRØVET DEM PÅ FØRST!! Selvom størrelsen måske passer så er det ikke sikkert pasformen gør... Og vemt til det blir aktuelt Der er lang tid til...

Anmeld

18. februar 2014

LinLin

charlottekri skriver:

Jeg ville også vente til det blev aktuelt. Og vær sikker på at du får målt begge fødder, for på f.eks min søn er der en hel cm til forskel på hans fødder (17 mdr)

Det var meget... Hvad gør I så?? Køber to forskellige str?

Anmeld

18. februar 2014

charlottekri

LinLin skriver:

Det var meget... Hvad gør I så?? Køber to forskellige str?

Køber dem der passer til den største størrelse, han går ikke så super meget endnu, og kunne heller ikke forestille mig at man kunne købe 2 forskellige størrelser, uden at skulle købe 2 par

Anmeld

18. februar 2014

L&V

Smilehul skriver:

Tjah, det er der vel delte meninger om... Jeg mener ikke man "bruger" sit barn som pyntedukke, hvis man gerne vil give dem en form for sko på her til sommer? Det kan jeg ikke se noget forkert i... 

Når det så er sagt, så bruger hun skindfutter o.lign p.t..

Det kan altså ødelægge hendes gang og fodmotorik ikke sikkert du se noget forkert i det men det kan være konsekvensen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.