Forvirret - skostr. til babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.021 visninger
22 svar
26 synes godt om
18. februar 2014

Smilehul

Hej alle sammen :-)

Jeg har en datter på snart 6 mdr., og var på udkig efter sandaler/ballerina sko til den kommende sommer, men er i tvivl hvilken str. hun skal have? 

Hun har et par Nike sneakers, der står er 10.5 CM., MEN når jeg måler hendes fod, er den godt 10 CM., og de sko er altså ALT for store til hende.... 

Er der nogen der han hjælpe?! Ved jo ikke hvad str., hun bruger til sommer, hvor meget vokser babyens fod, er der nogen der ved det (ved godt der er forskel fra barn til barn, men det er bare en jungle at finde rundt i....!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

modesty

Smilehul skriver:

Jeg har en datter på snart 6 mdr., og var på udkig efter sandaler/ballerina sko til den kommende sommer, men er i tvivl hvilken str. hun skal have? 

Hun har et par Nike sneakers, der står er 10.5 CM., MEN når jeg måler hendes fod, er den godt 10 CM., og de sko er altså ALT for store til hende.... 

Er der nogen der han hjælpe?! Ved jo ikke hvad str., hun bruger til sommer, hvor meget vokser babyens fod, er der nogen der ved det (ved godt der er forskel fra barn til barn, men det er bare en jungle at finde rundt i....!)

Jeg ville aldrig købe sommersko nu, til en baby på 6 mdr. Du aner ikke hvilken størrelse hendes fod er på det tidspunkt.

Desuden brugte min søn ikke sko før han kunne gå. 

Anmeld

18. februar 2014

Masig

Smilehul skriver:

Jeg ville vente med at købe til det bliver aktuelt... Så længe hun ikke kan gå, har hun ikke brug for sko, og når hun begynder at gå, så tag hende med ned i butikken, og lad hende prøve skoene... Spørg personalet til råds, de ved hvordan de skal sidde.....

Vores søn har kun vinterstøvler lige nu, og skal jo have nogle sko til foråret, men jeg har ventet med at købe, da man jo aldrig ved hvor meget de vokser, og hvordan skoene lige sidder, så det er bare vigtigt synes jeg, at prøve dem først... 

Anmeld

18. februar 2014

charlottekri

Jeg ville også vente til det blev aktuelt. Og vær sikker på at du får målt begge fødder, for på f.eks min søn er der en hel cm til forskel på hans fødder (17 mdr)

Anmeld

18. februar 2014

Smilehul

Tak for det alle svarene :-) 

Snusede lidt via Trendsales, og der er helt vildt mange fine sko.

Eks.vis er Nike en str. 18 11.5 CM hvorimod de sko vi har i str. 20 kun 10.5 CM 

Ren djungel!

Anmeld

18. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville vente til det blev aktuelt at hun skal have sko. Der er lang tid til sommer og hendes fødder kan nå, at ændre sig. Hun skal have sko der sidder ordenligt på hendes fødder og ikke ballerinaer. I øvrigt er det heller ikke nødvendigt med sko før hun kan gå

Anmeld

18. februar 2014

charlottekri

Min erfaring siger mig også at det er en god ide at prøve skoen på i den man køber, men det kan også være fordi mine unger har vildt mærkelige fødder
Kan ikke tælle alle de gange jeg har måttet bytte sko fordi de ikke passede enten det ene eller det andet sted

Anmeld

18. februar 2014

mor88

Smilehul skriver:

VENT med sko, til hun kan gå! Jeg kan godt forstå at der er rigtig mange søde sko at vælge imellem. Har selv en datter, så kender til den djungel MEN babyer er IKKE pyntedukker, og det er absolut unødvendigt med sko før de kan gå stabilt og udenfor. Det er ikke for at nedværdige dig, men det kan være ødelæggende for føddernes vækst at putte de små fødder i sko for tidligt. Så et parsøde sokker eller noget muligvis skindfutter

Anmeld

18. februar 2014

Masig

Smilehul skriver:

Tak for det alle svarene :-) 

Snusede lidt via Trendsales, og der er helt vildt mange fine sko.

Eks.vis er Nike en str. 18 11.5 CM hvorimod de sko vi har i str. 20 kun 10.5 CM 

Ren djungel!

Derfor man ikke skal købe dem over nettet, men netop gå ned i butikkerne og prøve dem.. Også fordi der jo er forskel på modellerne, så det ene par i str 18 kan sidde super godt, mens et andet par i samme str bare sidder rigtig dårligt...

Og så skal der jo også tages højde for støtte af foden osv, som er super vigtigt når de lige har lært at gå... Hvis du endelig vil købe sko til hende tidligt, så køb nogle prewalkers. De giver god støtte og er bløde, så hun kan bevæge sig godt... Og ellers nogle søde futter eller strømper... Til sommer skal hun nok ikke have så meget fodtøj på alligevel 

Anmeld

18. februar 2014

L&V

Smilehul skriver:

Det er lidt svært at spå om hva str. men man siger jo at det er yderst usundt at gi børn sko på før de går selv og stabilt..

Også ville jeg slet ikke anbefale en ballerina sko men en fask prrewalker eller lignende..

I børne sko skal der vare 1-1½ cm luft i snuden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.