Hvad synes I ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Anja

Er en 13 årig pige gammel nok til at gå ud og hente Elias og Esther i dp og så være sammen med dem hjemme hos os ½- 1 time inden jeg kommer hjem fra job ?

Situationen er nemlig den, at jeg om mandagen først har fri kl 16.00. Der er fast møder kl 14 - 16 stort set hver mandag. Da jeg blev ansat, fik man fri fra mødet 15.40 og der passede det perfekt, for jeg har 25 - 30 min kørsel og dp lukker 16.15. Jeg har så spurgt ind til det hos min leder og fået at vide, at jeg gerne må gå 15.45. Det er jo sådan set fint, men det er da ret ufedt at starte nyt job og så være den der lige lister af 15 min før alle andre hver gang der er møde .....

Jeg har forhørt mig rundt omkring, og det er svært at finde en, der gider passe børn. Hende jeg har talt med bor 3 huse fra os og hun har selv været rundt og lægge sedler i vores postkasse om at hun gerne vil have babysitter-job. Hun er 2 mindre søskende, så hun er vant til børn. Alternativt kunne vi spørge vores dp om hun ville tjene en skilling ved at have dem ½ time ekstra om mandagen, men det synes jeg ikke helt er fair og måske kan hun ikke få sig til at sige nej.

Jeg tænker også lidt, at pige (som nu er 13 år) jo bliver ældre og det kunne da være fedt at kende hende og have hende til lidt børnepasning de næste år.

Hvad synes I ?
Har I en der passer/henter nogle gange ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

sbs78

Jeg har selv passet min søsters børn fra jeg var 12 år og det gik fint.
Få hende hen til jer og snak med hende. Og så mærk efter hvad din mave fornemmelse siger dig. Måske kunne du få hendes mor til at tage med til snakken.

Anmeld

4. august 2009

Anja

Jeg vil helt sikkert tale med hendes mor. I dag ser jeg lige, hvordan pigen er. Jeg vil gerne lige se hende uden forældre, som hun kan "gemme sig bag", hvis du ved, hvad jeg mener.

Hvis hun virker okay, så siger jeg til hende, at jeg gerne vil tale med hendes mor. Når hun ikke er ældre, synes jeg det er bedst sådan. Desuden tror jeg, at det er noget de har talt om hjemme for på den seddel hun lagde i postkassen havde hun også skrevet begge forældres mobilnr på  - hvis man synes man ville kontakte dem.

Anmeld

4. august 2009

Muffinmus

He he, sagde lige netop til manden her forleden jeg aldrig ville lade en 13 årig passe mine unger:-)
Mindst 14-15 år gammel og så skal man nærmest kunne se ansvarligheden lyse ud af hende...og i hvert fald først når Tor er ældre:-)
Men hvis i føler jeg trygge ved hende, så gør det da

Anmeld

4. august 2009

Nadi

Jeg ville lade hende passe mine børn, hvis jeg følte mig tryg ved hende. Jeg var selv barnepige for en da jeg var 13 og fulgte hende fra hun blev født til hun startede i skole. Og det var altså lidt hyggeligt
Hvis der skulle ske noget med en af ungerne bor hendes forældre jo heldigvis kun 3 huse væk, så hjælpen er lige i nærheden.

Synes du skal se hende an som du skriver og så ta den derfra.
Good luck

Anmeld

4. august 2009

Heidi B

Kommer jo helt an på hvordan pigen er.... Måske også hvordan dine børn er....
Min mands datter kan sagtens passe vores, hun gør det dog ikke. Men vi oplever ofte at der kan gå timer hvor de bare lege og hygger....
Vil sige det sted det halter er ved bleskift, men mine drenge har lige smidt bleen, så nu er muligheden der....
Hun har aldrig ville skifte dem, hverken ved stort eller småt...
Hendes veninde på samme alder er barnepige i byen og hun vil gerne skifte, bare uden moderens overvågen.... (hun er bange for hun ikke gør det godt nok, men der har ikke været noget når hun har skiftet mine)
Inviter hende over, observer hende med børnene, og lad dem være på værelset eller i haven uden at overvåge dem...

Held og lykke.... en pige iden alder er guld værd... Mine drenge ælsker at lege gemmeleg, danse til forfærdelig musik, tegne, få neglelak på og hygge til en film....

Knuz Heidi med Jeppe og Mikkel snart 3 år og en guld værd storesøster på 13...

Anmeld

4. august 2009

Sweet1978

Jeg har haft barnepiger på den alder da Nadia var omkring 1 år og det var både efter middag og aften og det er altid gået fint. Så jeg ville ikke tøve.

Anmeld

4. august 2009

Anja

Nu har hun været her en times tid. Hun virker rigtig sød og ganske fornuftig. Hun var meget interesseret og gik direkte til børnene, der med det samme accepterede hende. Elias gav hende endda uopfordret en krammer

Hun er hermed ansat til at hente dem de fleste mandage .....

For lige at lære hende lidt bedre at kende følges hun med mig ud og henter dem på torsdag, så kender hun vejen og har mødt vores dp.

Jeg har en god mavefornemmelse

Jeg tilbød hende 50 kr i timen  - og det er så ca 1½ time hver mandag og det virkede hun meget tilfreds med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.