Graviditet og træthed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2009

Dictes mor

Jeg har snakket med min mand om  at jeg nok ikke skal arbejde længere, når jeg begynder på studiet. Men jeg har det også skidt med at skulle stoppe. Der er bare for mange bekymringer omkring alt det hele. Det er til at blive helt stresset over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg var også meget træt, især i min anden graviditet. Jeg begyndte at tage jern-tilskud før de ellers anbefalede 20 uger, og det hjalp faktisk lidt. Så måske du skulle prøve det
Ellers skulle det også meget gerne lette når du kommer lidt længere hen.

Anmeld

4. august 2009

BabyTosset

Majastina skriver:

Jeg har snakket med min mand om  at jeg nok ikke skal arbejde længere, når jeg begynder på studiet. Men jeg har det også skidt med at skulle stoppe. Der er bare for mange bekymringer omkring alt det hele. Det er til at blive helt stresset over.

Det lyder da også meget fornuftigt at droppe arbejde ved siden af studierne - Ellers kan det jo godt være, at det hele bliver for meget på en gang. Man skal jo heller ikke overanstrenge sig

Anmeld

4. august 2009

BabyTosset

Rikke skriver:

Jeg var også meget træt, især i min anden graviditet. Jeg begyndte at tage jern-tilskud før de ellers anbefalede 20 uger, og det hjalp faktisk lidt. Så måske du skulle prøve det
Ellers skulle det også meget gerne lette når du kommer lidt længere hen.

Jeg har også tænkt mig at tage en snak med lægen om det, når jeg skal ned til hende på mandag i næste uge. Det er jo lidt trættende det andet i længden..

Anmeld

4. august 2009

copt

Hej,

Jeg var også mega træt i beyndelsen - jeg skulle helst have en lur på vej hjem i toget ellers kunne jeg slet ikke overskue det. Tidligere har jeg ellers aldrig kunnet sove når noget bevægede sig. Det gik over efter lidt tid - men er nu kommet tilbage igen. Heldigvis er jeg nu på barsel - så nu får jeg mig en lur fast :-)
Du kan sagtens starte med at spise jern allerede nu. Jo før jo bedre. Jeg spiser gravitamin som er en vitaminpille hvor indholdet er afpasset hvad vi gravide med få - og dertil spiser jeg 1-2 jerntabletter og dagen. Der er nemlig ikke nok jern i Gravitamin. Hvis din krop ikke har brug for så meget jern, så optager den det ikke - så det kan altså ikke skade babyen.
Graviditet er ikke en sygdom, så at sygemelde sig pga træthed er lige i overkanten. Det blir' du om noget også endnu mere træt og lad af. Du må op og igang, tænk hvordan det bliver når du får 10-12 kg ekstra at bære på - så kan jeg forstå at du vil få behov for at sidde ned og måske kunne gå tidligt nogle dage.

Anmeld

4. august 2009

BabyTosset

copt skriver:

Hej,

Jeg var også mega træt i beyndelsen - jeg skulle helst have en lur på vej hjem i toget ellers kunne jeg slet ikke overskue det. Tidligere har jeg ellers aldrig kunnet sove når noget bevægede sig. Det gik over efter lidt tid - men er nu kommet tilbage igen. Heldigvis er jeg nu på barsel - så nu får jeg mig en lur fast :-)
Du kan sagtens starte med at spise jern allerede nu. Jo før jo bedre. Jeg spiser gravitamin som er en vitaminpille hvor indholdet er afpasset hvad vi gravide med få - og dertil spiser jeg 1-2 jerntabletter og dagen. Der er nemlig ikke nok jern i Gravitamin. Hvis din krop ikke har brug for så meget jern, så optager den det ikke - så det kan altså ikke skade babyen.
Graviditet er ikke en sygdom, så at sygemelde sig pga træthed er lige i overkanten. Det blir' du om noget også endnu mere træt og lad af. Du må op og igang, tænk hvordan det bliver når du får 10-12 kg ekstra at bære på - så kan jeg forstå at du vil få behov for at sidde ned og måske kunne gå tidligt nogle dage.

Nu var det med sygemelding også mest sagt i sjov  Jeg synes bare, at det er hårdt at være "på", når man ikke føler, man har overskuddet til det og nærmest kunne falde i søvn hvert sekund.. Men nogen synes vel også, at trætheden rammer hårdere end andre, og så skal man også have lov til at ynke lidt

Og 12 kilo ekstra eller ej, så er det altså hårdt for kroppen at stå op og gå en hel dag, så der kunne alle nok godt bruge at sidde lidt ned

Anmeld

5. august 2009

baby2010

Jeg er også mega træt!  Jeg sover gerne 9 timer om natten og senere en middagslur (sommetider TO!!!). Jeg kan dog mærke, at det bliver værre, når min kvalme er slem... Men det skulle jo gå over snart - det bliver dejligt

Julie 10+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.