Hej,
Jeg var også mega træt i beyndelsen - jeg skulle helst have en lur på vej hjem i toget ellers kunne jeg slet ikke overskue det. Tidligere har jeg ellers aldrig kunnet sove når noget bevægede sig. Det gik over efter lidt tid - men er nu kommet tilbage igen. Heldigvis er jeg nu på barsel - så nu får jeg mig en lur fast :-)
Du kan sagtens starte med at spise jern allerede nu. Jo før jo bedre. Jeg spiser gravitamin som er en vitaminpille hvor indholdet er afpasset hvad vi gravide med få - og dertil spiser jeg 1-2 jerntabletter og dagen. Der er nemlig ikke nok jern i Gravitamin. Hvis din krop ikke har brug for så meget jern, så optager den det ikke - så det kan altså ikke skade babyen.
Graviditet er ikke en sygdom, så at sygemelde sig pga træthed er lige i overkanten. Det blir' du om noget også endnu mere træt og lad af. Du må op og igang, tænk hvordan det bliver når du får 10-12 kg ekstra at bære på - så kan jeg forstå at du vil få behov for at sidde ned og måske kunne gå tidligt nogle dage.
Anmeld