Graviditet og træthed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.031 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. august 2009

BabyTosset

Halløjsa!

Ja, så meldte der sig endnu et spørgsmål fra min side af  Spørgsmålet går på: Hvordan har I andre oplevet træthed i forbindelse med jeres graviditet?

Jeg har i et godt stykke tid følt mig træt og udmattet, men her de sidste dage har det virkelig taget til. Selvom jeg har sovet godt hele natten, så føler jeg alligevel et enormt søvnunderskud om dagen. Samtidig føler jeg mig svækket i mine muskler - Synes det er fysisk anstrengende at bevæge mig for meget, og føler ikke jeg kan overskue meget andet end at ligge ned hele dagen  Er der andre, der har oplevet noget lignende??

Skal lige siges at jeg ikke tager jerntilskud af nogen art.

Knus Pia 8+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

MaleneG

BabyTosset skriver:

Halløjsa!

Ja, så meldte der sig endnu et spørgsmål fra min side af  Spørgsmålet går på: Hvordan har I andre oplevet træthed i forbindelse med jeres graviditet?

Jeg har i et godt stykke tid følt mig træt og udmattet, men her de sidste dage har det virkelig taget til. Selvom jeg har sovet godt hele natten, så føler jeg alligevel et enormt søvnunderskud om dagen. Samtidig føler jeg mig svækket i mine muskler - Synes det er fysisk anstrengende at bevæge mig for meget, og føler ikke jeg kan overskue meget andet end at ligge ned hele dagen  Er der andre, der har oplevet noget lignende??

Knus Pia 8+2

Det kan være en rigtig god idé at starte på noget jern i samråd med din læge,
men en anden god ting, er også at lægge en fast rutine hvad angår søvn/hvile, det har hjulpet mig meget, og jeg er ikke begyndt på jern endnu og er 17+6 idag.

Anmeld

4. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
BabyTosset skriver:

Halløjsa!

Knus Pia 8+2

jeg var også rigtig træt da jeg var ca. ligeså langt som du er nu..det lettede for 1½ uges tid siden og selvom jeg er træt nu behøver jeg ikke sove i løbet af dagen el. lign...
Jeg tager ikke jern da jeg har fin blodprocent og døjer meget med kvalme...
Jeg ville give det nogle uger hvis jeg var dig og hvis ikke det vender, så tal med din læge om jern tilskud. de anbefaler det fra 10. uge..
knus Caroline 10+5

Anmeld

4. august 2009

Mira0911

Da jeg var gravid, var jeg træt konstant... Var rigtig træt af det... Kunne ikke holde mig vågen til en film eller noget...

Anmeld

4. august 2009

Unalisa

Træt og træt og enda træt ja.. den kender jeg alt for godt. jeg gik skole da jeg blev gravid. tro mig det var så nemt for mig bare lige en lille turs søvn i klassen eheh..... jeg ville hele tiden sove og kun sove. Men nu har jeg det meget bedre. ikke nær så træt.

knus Limya 21+4

Anmeld

4. august 2009

Dictes mor

Jeg har det fuldstændig ligesom dig. Jeg er bare så træt hele tiden. Faktisk beskriver du præcis sådan du har det. Jeg er ret bekymret for eg starter på mit studiejob i næste uge og så starter studiet til september, og jeg kan slet ikke se, hvordan jeg skal kunne overskue det. Jeg har lige været i haven og rive lidt, en halv time ca. og så var jeg helt udmattet, nu vil jeg bare sove. Jeg ved slet ikke, hvordan det skal gå at sidde på et kontor i 8 timer, eller når jeg skal begynde at lave lektier igen. Det er faktisk noget jeg spekulerer rigtig meget over, og er meget bekymret om. Jeg tror, at det bliver stressende nok at starte på kandidaten uden at skulle have deltidsjob ved siden af.
Jeg tror nu, at det er helt normalt at man er så træt som vi, der sker jo bare så meget i kroppen ligenu. Jeg tror det gælder om at lave en lille smule og så hvile sig, når man bliver træt. Man skal vist ikke overanstrenge sig, men samtidig er det jo også sundt at bevæge sig og få lidt motion. Vi må forsøge at finde en balancegang

Anmeld

4. august 2009

BabyTosset

Hvor er jeg dog glad for, det ikke kun er mig, som er dødtræt hele tiden!

Jeg arbejder i butik, så der er til tider ret så dødt, og når man er alene på job i sin afd., så kan det være noget så fristende at tage en lille lur! Heldigvis er jeg lidt mere privillegeret end så mange andre butiksansatte, da vi har en stol her - Som jeg selvfølgelig bruger flittigt!  Men det er hårdt alligevel. I går var jeg f.eks. så flad, at jeg blev sendt hjem kl. 12 efter 2 timer på job!!!

Er bare så træt af at være.. Træt

Anmeld

4. august 2009

Dictes mor

BabyTosset skriver:

Hvor er jeg dog glad for, det ikke kun er mig, som er dødtræt hele tiden!

Jeg arbejder i butik, så der er til tider ret så dødt, og når man er alene på job i sin afd., så kan det være noget så fristende at tage en lille lur! Heldigvis er jeg lidt mere privillegeret end så mange andre butiksansatte, da vi har en stol her - Som jeg selvfølgelig bruger flittigt!  Men det er hårdt alligevel. I går var jeg f.eks. så flad, at jeg blev sendt hjem kl. 12 efter 2 timer på job!!!

Er bare så træt af at være.. Træt

Puha det kunne jeg bare ikke holde til! Det lyder også ret hårdt selvom du har stolen.

Anmeld

4. august 2009

LineD

Dutte84 skriver:

Da jeg var gravid, var jeg træt konstant... Var rigtig træt af det... Kunne ikke holde mig vågen til en film eller noget...

Den kan jeg tilslutte mig!

Jeg er 23+0 idag og trætheden er bestemt ikke blevet mindre for mit vedkommende...

Knus Line, hvis middagssøvn er livsvigtig

Anmeld

4. august 2009

BabyTosset

Majastina skriver:

Puha det kunne jeg bare ikke holde til! Det lyder også ret hårdt selvom du har stolen.

Ville et eller andet sted også bare ønske, at jeg kunne sygemelde mig.. Synes bestemt ikke det er sjovt at være på job i 8 timer hver dag, når jeg er så udmattet  På den anden side er det altså også bare mægtig kedeligt at ligge derhjemme og sove...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.