Føler noget er galt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Føler mig ret fjollet og samtidig ret nærvøs og bange

Er 3 gangs gravid, og har ikke haft det sådan før. Har de sidste dage følt noget ikke er som det skal være
Mærkede liv tidligt i de andre to graviditeter og er i tvivl om jeg har mærket liv, da det er så svagt, har 2 ks bag mig så ved ikke om det kan sige noget, og om jeg ikke er så følsom.

Har haft en del ondt, plukveer og tyngdefornemmelse, kunne næsten ikke gå i går aftes, er i 20 graviditetsuge så er jo halvvejs lige om lidt, og 1.5 uge til md

Har bare sådan en grim fornemmelse
Bør jeg reagere og hvad kan jeg gøre, vagtlæge eller FG vil vel næppe snakke med en når man ikke feks har stærke ve smerter eller bløder. Synes det er frustrerende og frygter bla for svamp og blærebetændelse, men det kan lægen jo klare, efter weekenden

Hvad skal jeg gøre, er så bekymret og er her alene med begge børn

Jeg er 2. Gangs gravid.. og jeg kan genkende nogen af de ting du skriver, jeg var meget nervøs op til md, og fik forklaring, jeg har foranliggende moderkage...
Det betød at jeg var anderledes øm i maven, jeg havde/har tyngdefornemmelse, og mærkede meget svagt liv... Og først efter 23. Uge har jeg mærkede seriøst liv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Iver skriver:

Hmm....syntes det er for dårligt at de ikke tager dig seriøs  Var det mig, ville jeg få lavet en tryghedsscanning hos en privatklinik. Du skriver du er i uge 20. Så er du lige blevet scannet?

Jeg er i 20 uge dvs 19+ og har først tid til md om 1.5 uge. Valgte at få en akut privat tryghedsscanning og ofre de 700kr. Men heldigvis var den bette okay og grund til jeg ikke mærker liv så tydeligt. Skal holde mig i ro og ringer til lægen i morgen, for at blive tjekket for bla blærebetændelse, og et underlivstjek for svamp, og om livmoderhalsen er forkortet osv

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Iver skriver:

Hmm....syntes det er for dårligt at de ikke tager dig seriøs  Var det mig, ville jeg få lavet en tryghedsscanning hos en privatklinik. Du skriver du er i uge 20. Så er du lige blevet scannet?

Jeg er i 20 uge dvs 19+ og har først tid til md om 1.5 uge. Valgte at få en akut privat tryghedsscanning og ofre de 700kr. Men heldigvis var den bette okay og grund til jeg ikke mærker liv så tydeligt. Skal holde mig i ro og ringer til lægen i morgen, for at blive tjekket for bla blærebetændelse, og et underlivstjek for svamp, og om livmoderhalsen er forkortet osv

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg er 2. Gangs gravid.. og jeg kan genkende nogen af de ting du skriver, jeg var meget nervøs op til md, og fik forklaring, jeg har foranliggende moderkage...
Det betød at jeg var anderledes øm i maven, jeg havde/har tyngdefornemmelse, og mærkede meget svagt liv... Og først efter 23. Uge har jeg mærkede seriøst liv...

Mærkede mere liv 2 gang hvor moderkagen lå ud mod maven, denne gang ligger den ind mod ryggen. Forklaringen er at baby ligger med ryggen ud mod maven, og sparker ind i moderkagen og ind mod ryggen, hvilket muligvis ka. Forklare de smerter jeg får bagud mod blære/nyre

Fik privat scanning og alt så fint ud ved den bette og ringer til lægen og beder om underlivstjek og urin i morgen

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

41+5 havde fået igangsættelsestid om onsdagen hvor han kom der om natten mandag

Vildt de ikke tog det mere seriøst så

Anmeld

16. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Vildt de ikke tog det mere seriøst så

ja sådan lidt men det var fordi jeg var førstegangsfødende og ikke peb over veerne... så de tænkte der ikke var andet end hysteri og utålmodighed

godt at høre at den lille er ok

Det er bedre at vide end at tro med de ting

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

ja sådan lidt men det var fordi jeg var førstegangsfødende og ikke peb over veerne... så de tænkte der ikke var andet end hysteri og utålmodighed

godt at høre at den lille er ok

Det er bedre at vide end at tro med de ting

Helt enig. Blev meget lettet men følte mig også fjollet og tåbelig bagefter
Får bedtilt tid til alm tjek ved lægen og til urinprøve så jeg er helt sikker

Anmeld

16. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Mærkede mere liv 2 gang hvor moderkagen lå ud mod maven, denne gang ligger den ind mod ryggen. Forklaringen er at baby ligger med ryggen ud mod maven, og sparker ind i moderkagen og ind mod ryggen, hvilket muligvis ka. Forklare de smerter jeg får bagud mod blære/nyre

Fik privat scanning og alt så fint ud ved den bette og ringer til lægen og beder om underlivstjek og urin i morgen

Det giver jo god mening.. håber det gav dig lidt ro..

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det giver jo god mening.. håber det gav dig lidt ro..

Tak det gjorde det. Så håber jeg bare at plukveer og tyngdefornemmelse ikke har forkortet livmoderhalsen, men det må lægen give svar på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.