Dårligere studerende pga. børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.444 visninger
16 svar
2 synes godt om
14. februar 2014

Anonym trådstarter

Vil gerne fra andre studerende, der har fået børn mens de læste. Hvordan har det været? Er I blevet mindre dygtige (dårligere karakterer)? Oplever at folk tror man ikke kan klare sig godt, fordi man får børn under ens uddannelse!? Skal være mor inden længe - læser på uni.. Skriv lidt om, hvordan det er gået for dig og hvad du læser:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Vil gerne fra andre studerende, der har fået børn mens de læste. Hvordan har det været? Er I blevet mindre dygtige (dårligere karakterer)? Oplever at folk tror man ikke kan klare sig godt, fordi man får børn under ens uddannelse!? Skal være mor inden længe - læser på uni.. Skriv lidt om, hvordan det er gået for dig og hvad du læser:-)

jeg er uden tvivl blevet bedre... steg over 3 karakter da jeg ventede min datter.....

jeg læser hf, og fik udelukkende høje karakter sidste år....

Anmeld

14. februar 2014

Momster89

Jeg bliver færdig uddannet markedsføringsøkonom på onsdag
Jeg fik mit datter i 3. Semester, og var til undervisning til den dag jeg fødte og til eksamen da min datter var en uge. Mine karakter har ikke lidt det store under det, Men var også mor i forvejen.

Anmeld

14. februar 2014

lineog4

Jeg var i gang med speciale på RUC i filosofi og pædagogik da jeg blev mor for første gang og jeg synes faktisk jeg blev mere struktureret og havde mindre spildtid da jeg havde et barn at være sammen med i min fritid. 

jeg har været i grupper med folk med børn og oplevede dem ikke om dårligere studerende men som gruppe,delemner der havde lidt flere krav til tidspunkter  vi skulle mødes. Men fravalgte aldrig nogen fordi de havde børn. Tænkte slet ikke over det.

Anmeld

14. februar 2014

lineog4

Jeg var i gang med speciale på RUC i filosofi og pædagogik da jeg blev mor for første gang og jeg synes faktisk jeg blev mere struktureret og havde mindre spildtid da jeg havde et barn at være sammen med i min fritid. 

jeg har været i grupper med folk med børn og oplevede dem ikke om dårligere studerende men som gruppe,delemner der havde lidt flere krav til tidspunkter  vi skulle mødes. Men fravalgte aldrig nogen fordi de havde børn. Tænkte slet ikke over det.

Anmeld

14. februar 2014

aarhusmor

Den dygtigste i min klasse, fik barn og var ikke engang på barsel. Hun tog barnet med, når vi havde undervisning, og så passede en anden det, så hun kunne amme når der var brug for det.

Hun scorer stadig 12, både før og efter

Anmeld

14. februar 2014

Anonym trådstarter

Det er dejligt at høre, det sagtens kan fungere. Er klar over det til tider bliver hårdt, men det er det jo også for mødre, der går på arbejde. 

Anmeld

14. februar 2014

Lene Unik

Jeg fik de to store mens jeg studerede og den mindste mens jeg arbejdede, og synes jeg havde mest tid til dem da jeg var studerende, og jeg klarede mig ok på studiet. Det handler jo ikke kun om gode karakterer, men det handler lige så meget om at lære at strukturere og prioritere, og det blev jeg rigtig god til under studiet.

Anmeld

14. februar 2014

Annette A

Jeg fik vores mellemste på sidste semester af  mit studie og er sikker på at mine karakterer ville have været de samme uanset det. Godt nok var jeg til eksamen 14 dage efter min fødsel og fik kun 02 men det gjorde hele min gruppe fordi vi havde misforstået opgaven. Det var også den eksamen jeg frygtede mest for det var den vi følte os mindst rustet til men vi bestod, så var fint tilfreds.

Næste eksamen i pædagogik fik jeg 10 og lagde de samme kræfter i som havde jeg ikke haft barn og det samme galdt den sidste bacheloreksamen hvor jeg også fik 10 efter en fin eksamen og et super forløb.

Så her har det højest været motiverende og bestemt ikke noget der gjorde mig dårligere, så tror allermest det handler om ens egen indstilling og ikke så meget om barnet. Man finder jo ud af at prioritere sin tid rigtigt hvis man er seriøs nok.

Anmeld

14. februar 2014

StudPsyk

Jeg er ikke blevet dårligere fagligt - min tid til fordybelse har bare været mindre. Det er klart at der er forskel, når jeg før kunne læse hele dagen pånær når der var forelæsning, og nu kan jeg kun læse fra 20-sengetid og hvis der er lidt tid mellem forelæsningerne og afhentning af børn i vuggestuen.

De første 2 semestre på psykologi fik jeg kun 12. Nu har jeg fået 2 børn, og dette semester har jeg fået et 4-tal og et 7-tal. Men 4-tallet skyldes også, at jeg har lagt en meget ringe energi i det fag. Og så er det jo også altid svært at sige hvilke faktorer der påvirker karakteren, det er ikke altid evner. Rent personligt havde jeg de første 2 semestre også et hold og en læsegruppe, altså nogen at veksle med fagligt. Det har jeg ikke haft på 3. semester, der var jeg helt alene.

Men det har jeg det fint med - De karakterer jeg får på bacheloren betyder ikke det store, og én ting er sikkert, og det er at de absolut intet siger om hvilken type psykolog jeg bliver. Jeg har mødt folk på studiet, som var sindssygt dygtige fagligt, men som bare ikke var imødekommende og ikke indeholdt én eneste empatisk knogle. Jeg ved godt hvem af os der bliver den bedste psykolog

Nu ligger jeg også en del arbejde i frivilligt (studierelevant) arbejde, da det er dét der betyder noget, når jeg er færdig. Hvis jeg kommer ud udelukkende med 12-taller er det da meget flot, men hvis jeg ikke har noget praktisk arbejde og noget erfaringer, så kan man ikke bruge de karakterer til en skid.

Så alt i alt: Ja, jeg er gået ned i karakterer, men det er absolut ikke noget der generer mig. 

Ps. Man får også en helt anden struktur og fornuftig måde at arbejde på når man har børn, fordi man ved man kun har de tidsrammer man nu har. Jeg er meget mere struktureret og fornuftigt arbejdende end da mine "arbejdstider" var mere flydende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.