1 lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
7 svar
2 synes godt om
13. februar 2014

firstbaby

Så er første lægebesøg overstået. Selvom jeg vidste det meste af det vi snakkede om, var det rigtig dejligt at få graviditeten bekræftet og blive beroliget lidt nu føles det meget mere virkeligt!!

Lægen sendte en henvisning til sygehuset med henblik på en tryghedsscanning, fordi hun mente min termin var lidt usikker og også på grund af min tidligere SA.. Blev vildt overrasket og glad da hun foreslog det, for havde egentlig regnet med vi selv skulle betale. Nogen af jer der ved om sygehuset skal "godkende" en sådan henvisning, eller kan jeg regne med det?

Hvad med jer andre, har i været til jeres første lægebesøg, og gik det godt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

Mama2012

Sygehuset skal vist ikke godkende en henvisning fra lægen

Tillykke

Anmeld

17. februar 2014

firstbaby

Mama2012 skriver:

Sygehuset skal vist ikke godkende en henvisning fra lægen

Tillykke

Tak for svar, håber snart at høre noget derfra så og tusinde tak kan se jeg vidst også godt kan sige tillykke til dig!!

Anmeld

17. februar 2014

Kay

Total glemsom 2 gangs gravid... Hvornår er det nu man skal til første besøg sådan ca? 

Jeg har været til termins skanning i dag og er ca 5+ skal afsted igen om 14 dage da det var for tidligt at måle noget... Men vi så den lille "klat" 

Ved ikke om sygehuset skal godkende, men vi var bare hos en gyn. Det er også mere frit i forhold til at man selv kan bestille tid der passer en, på hospitalet får man jo bare en tid

Anmeld

18. februar 2014

firstbaby

Kay skriver:

Total glemsom 2 gangs gravid... Hvornår er det nu man skal til første besøg sådan ca? 

Jeg har været til termins skanning i dag og er ca 5+ skal afsted igen om 14 dage da det var for tidligt at måle noget... Men vi så den lille "klat" 

Ved ikke om sygehuset skal godkende, men vi var bare hos en gyn. Det er også mere frit i forhold til at man selv kan bestille tid der passer en, på hospitalet får man jo bare en tid

hvor dejligt med din scanning, selvom det er så tidligt og det stadig bare er en lille klat tillykke!! Jeg var til 1 lægebesøg ca 7+0 ??, men det er vidst forskelligt fra læge til læge tror jeg

Hm, er helt grøn inden for det her, så ved virkelig ikke hvordan sådan noget foregår. Hvordan får man så en henvisning til en gynækolog?
Og ved du noget om hvornår jeg kan forvente at høre noget fra sygehuset? Lægen sagde ikke noget om jeg selv skulle tage kontakt :/

Anmeld

18. februar 2014

Kay

firstbaby skriver:

hvor dejligt med din scanning, selvom det er så tidligt og det stadig bare er en lille klat tillykke!! Jeg var til 1 lægebesøg ca 7+0 ??, men det er vidst forskelligt fra læge til læge tror jeg

Hm, er helt grøn inden for det her, så ved virkelig ikke hvordan sådan noget foregår. Hvordan får man så en henvisning til en gynækolog?
Og ved du noget om hvornår jeg kan forvente at høre noget fra sygehuset? Lægen sagde ikke noget om jeg selv skulle tage kontakt :/

Jeg fik henvisningen fra min læge :-) 

Har kun været til de almindelige skanninger på hospitalet så ved ikke om man selv skal kontakte dem ved tidlig skanning... Men ring og hør din læge for at være sikker :-)

Anmeld

18. februar 2014

firstbaby

Kay skriver:

Jeg fik henvisningen fra min læge :-) 

Har kun været til de almindelige skanninger på hospitalet så ved ikke om man selv skal kontakte dem ved tidlig skanning... Men ring og hør din læge for at være sikker :-)

okay tak alligevel

Anmeld

8. marts 2014

Mama2012

Skal først til 1. lægebesøg når jeg er 9+ (d.17. marts)

Tænker det er helt fin  Har egentlig ikke så travlt - men glæder mig helt vildt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.