kvamle og opkastninger igen og igen ...... og igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. februar 2014

Anonym trådstarter

undskyld på forhånd men har lige brug for at komme af med lidt frustration....... og beklager hvis jeg har det let i
forhold til nogle af Jer andre. Men åh jeg syntes det er svært at bevare håbet pt. Jeg har haft det dårligt siden jeg startede medicin i sep. og døjet med stort set alle bivirkningerne der står på indlægssedlen. Dernæst får jeg overstimulering efter pos test og har væske i maven som skal tappes af flere omgange, dernæst sygemeldt pga. jeg skal holde mig i ro. Dvs jeg var sygemeldt det meste af dec. Oven i kommer der massiv kvalme, opkastninger og sygemeldingen fortsætter pga. graviditetsgener. Endnu en byrde for min mand, jeg kan ikke hjælpe hjemmme- sengen og toilettet er min bedste ven. en ekstra arbejdsbyrde for mine kollegaer hen over julen, som jo er hellig for de fleste. Min læge mener jeg skal se tiden an, da jeg kontakter ham, trods jeg snildt kan kaste op 10-20 gange om dagen. Endelig i jan. bliver jeg henvist til akupunktur, hvor der så er 3 ugers ventetid inden de kan tilbyde behandling. Jeg forsøger at arbejde i " de gode timer", men kaster også op på arbejde og kan ikke klare mere end 3 timer. og resten af dagen er jeg fuldstændig færdig, og må opgive at være på job.
Endelig til akupunktur, men uden effekt og medicintilskud er ikke en mulighed iflg. dem, og nu holder jeg min vægt, så " er jeg jo ikke hårdt ramt" iflg dem.
Så akut opr. pga. snoet æggestok, som heldigvis gik godt, trods jeg blev sendt hjem af den første læge da hun mente det var ligamentsmerter, til trods jeg ikke kunne gå eller stå. SÅ skal jeg komme mig efter opr.
Idag til akupunktur afslutter hun mig, da " det er spild af deres tid, når det ikke virker", hvilket er rigtigt, men psykisk har jeg bare brug for at vide jeg forsøger at gøre noget for at få det bedre. jeg har hele tiden følt at de negligerer min tilstand både hos lægen og akupunkturklinikken. Jeg kan ikke være aktiv uden jeg kaster op.... "grunden til " jeg ikke dehydr. er nok at jeg går hjemme og tvinger mig selv til at drikke konstant. jeg er snart så ked af det over jeg ikke kan slå til og over der desværre ikke virker til at være nogen fremgang..... misforstå mig ikke ; jeg er ovenudlykkelig over den lille i maven, men hold op, jeg havde ikke regnet med det skulle være så svær en kamp..................

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Puha sikke en tur. Det lyder godt nok ikke rart. Jeg var også igennem rigtig meget kvalme i starten af min graviditet, og fik akupunktur der ikke hjalp en dyt. Så det stoppede jeg rimelig hurtigt med. Når nu du skriver at det er vigtigt for dig at vide at du gør noget, bare et eller andet, for at få det bedre, så synes jeg at du skulle invistere i et seaband. De virker ikke på alle, men for mig var der næsten øjeblikkelig forbedring da jeg fik det på. 

Jeg havde et par uge hvor jeg absolut intet kunne. Kunne lige klare at slæbe mig selv fra sengen og ud på toilettet. Det gjorde jo selvfølgelig at jeg ikke tog i skole, og hvis jeg havde en "god" dag og alligevel tog afsted, så endte jeg også med at kaste op der. Men det her seaband det hjalp mig så meget at jeg kunne gå i skole og passe den, uden konstant at skulle på toilettet. Var stadig nødt til at rende et par gange, men det var til at klare. 
De koster lige omkring 100 kr, alt efter hvor man køber dem. Kan købes over nettet, og vist også på apoteket. 
Ellers fås de for omkring en halvtredser på dba.dk 

Og så får du lige et  og så håber jeg at du får det bedre!

Anmeld

13. februar 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Puha sikke en tur. Det lyder godt nok ikke rart. Jeg var også igennem rigtig meget kvalme i starten af min graviditet, og fik akupunktur der ikke hjalp en dyt. Så det stoppede jeg rimelig hurtigt med. Når nu du skriver at det er vigtigt for dig at vide at du gør noget, bare et eller andet, for at få det bedre, så synes jeg at du skulle invistere i et seaband. De virker ikke på alle, men for mig var der næsten øjeblikkelig forbedring da jeg fik det på. 

Jeg havde et par uge hvor jeg absolut intet kunne. Kunne lige klare at slæbe mig selv fra sengen og ud på toilettet. Det gjorde jo selvfølgelig at jeg ikke tog i skole, og hvis jeg havde en "god" dag og alligevel tog afsted, så endte jeg også med at kaste op der. Men det her seaband det hjalp mig så meget at jeg kunne gå i skole og passe den, uden konstant at skulle på toilettet. Var stadig nødt til at rende et par gange, men det var til at klare. 
De koster lige omkring 100 kr, alt efter hvor man køber dem. Kan købes over nettet, og vist også på apoteket. 
Ellers fås de for omkring en halvtredser på dba.dk 

Og så får du lige et  og så håber jeg at du får det bedre!

tak for og rådet om seaband..... det glemte jeg at sige, dem har jeg også prøvet uden effekt.....
Ked af du også har haft det dårligt, men glad for at det lettede - venter bare spændt her også

Anmeld

13. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

tak for og rådet om seaband..... det glemte jeg at sige, dem har jeg også prøvet uden effekt.....
Ked af du også har haft det dårligt, men glad for at det lettede - venter bare spændt her også

Nåh, puha ja det er jo så bare ekstra træls. Krydser fingre for at kvalmen slipper dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.