Erfaringer med pseudotvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.335 visninger
16 svar
5 synes godt om
11. februar 2014

Papillon

Jeg er bare nysgerrig  

Hvordan er det at have børn med under 18 måneders aldersforskel?

Hvordan er det selv at have en søskende med højst 18 måneders forskel?

Svar gerne på det spørgsmål, der er relevant i din situation - regner jo ikke med, at I kan svare på begge Jeg er heller ikke ude efter noget specifikt i forhold til spørgsmålet, bare det der lige falder jer ind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige.

Det er dejligt, at have to børn så tæt på hinanden. De har rigtig meget glæde af hinanden.

Dog er dreng / pige ikke altid den bedste kombination. Vores pige har det med, at "snappe" vores dreng i hælene. Hun er hurtigere til nogen ting end ham, og det er ikke altid godt.

Men udover det, så har de altid en at lege med og de er bedste venner

Anmeld

11. februar 2014

Hvem?

Papillon skriver:

Jeg er bare nysgerrig  

Hvordan er det at have børn med under 18 måneders aldersforskel?

Hvordan er det selv at have en søskende med højst 18 måneders forskel?

Svar gerne på det spørgsmål, der er relevant i din situation - regner jo ikke med, at I kan svare på begge Jeg er heller ikke ude efter noget specifikt i forhold til spørgsmålet, bare det der lige falder jer ind.

Jeg kan svare på begge,

Har en bror der er 14 mdr ældre end mig og har selv 2 drenge, hvor der er knap 11 måneders mellemrum

For mig, har det været fantastisk at have en at vokse op sammen med, en at dele alt med og en der bare var der, når man havde brug for det - en jævnaldrende der alligevel li var dét tættere, end vennerne var

Mine børn har SÅ imponerende meget glæde af hinanden - jeg har 3 børn fra 2010 og 2010 og 2013 - havde det stået til os, ville ham fra 2013 været kommet før, men det man jo desværre ikke selv herre over  

Anmeld

11. februar 2014

Papillon

MoarHvidovre skriver:

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige.

Det er dejligt, at have to børn så tæt på hinanden. De har rigtig meget glæde af hinanden.

Dog er dreng / pige ikke altid den bedste kombination. Vores pige har det med, at "snappe" vores dreng i hælene. Hun er hurtigere til nogen ting end ham, og det er ikke altid godt.

Men udover det, så har de altid en at lege med og de er bedste venner

Tak for svaret

Jeg kunne godt forestille mig, at det kunne give problemer i forhold til, hvis den ene overhaler den anden i udviklingen på nogle punkter. Det har jeg faktisk ikke selv tænkt over før nu.

Anmeld

11. februar 2014

Papillon

Hvem? skriver:

Jeg kan svare på begge,

Har en bror der er 14 mdr ældre end mig og har selv 2 drenge, hvor der er knap 11 måneders mellemrum

For mig, har det været fantastisk at have en at vokse op sammen med, en at dele alt med og en der bare var der, når man havde brug for det - en jævnaldrende der alligevel li var dét tættere, end vennerne var

Mine børn har SÅ imponerende meget glæde af hinanden - jeg har 3 børn fra 2010 og 2010 og 2013 - havde det stået til os, ville ham fra 2013 været kommet før, men det man jo desværre ikke selv herre over  

Tak for svaret

Jeg synes, det er vildt imponerende, at det kan lade sig gøre at have to børn fra samme år (uden de er tvillinger vel og mærke) Var det ikke hårdt at være gravid så kort efter første graviditet?

Anmeld

11. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har en bror der er 15mdr ældre end mig. Vi legede meget sammen som små og sad til på værelset og bitchede over vores forældre i teenagealderen hehe

vi er vidt forskellige og har aldrig haft samme type venner. Derfor havde vi heller ikk så meget sammen udover at være træt af vores "latterlige" forældre 

I vores voksenliv er vi stadig meget forskellige. Jeg er den velovervejede type der har styr på tingene. Hvor han er meget mere naiv og impulsiv. Mange tror derfor også at det er ham der er lillebroren  

han skal være far inden så længe, og hvem ved. Måske samler det os igen, men lige nu har vi ikke et særligt tæt bånd og ses kun hvis vi er til de samme arrangementer eller besøger vores forældre samtidig ved et tilfælde.  

Anmeld

11. februar 2014

Annette A

Jeg har to med 15 mdr imellem og de er nu 1 og 2 år og de har rigtig stor glæde af hiananden. De er dog meget forskellige af personlighed. Drengen er meget rolig og lidt tilbageholdende mens pigen er en udadvendt vildbasse, men de supplerer hiananden godt og de leger allerede rigtig fint sammen. Jeg synes det er skønt de er så tætte.

Anmeld

11. februar 2014

graj

Jeg er ud af en søskende flok på tre , hvor der er 16 måneder mellem os alle og det er og har altid været fantastisk. ! Vi har stadig det bedste forhold og fungere som de bedste venner og da vi var små havde vi altid hinanden ! Har selv to drenge nu med 16 måneder imellem og glæder mig meget til at se dem vokse op sammen.

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er 16 mdr'er mellem mig og min storesøster, og tror seriøst at det var et helvede ind i mellem for især min mor.

Mig og min søster ku slet ik fordrage hinanden da vi vi børn. Vi sloges altid og ku ik være sammen uden at skændtes osv! Min søster har lavet 3 " mord forsøg " på mig ( som hun har tilstået )  Jeg måtte jo stort set alle de samme ting som min søster, og det syntes hun ik var fedt. 

Vi er meget forskellige stadig, men den dag i dag ku vi undvære hinanden!! Og det kom altså først efter at vi begge flyttede hjemmefra!! Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

Farmepiger

Jeg har en storebror der er 13 måneder ældre end mig og en lillebror der er 18 måneder - 3 dage.

Min storebror og jeg havde vores eget sprog, så han kom på sprogskole, for at lære dansk.

Vi havde alle det rigtig godt med hinande og har det stadig.

Vi boede laaaangt ude på landet, uden andre børn af samme alder. Men vi havde hinanden og lege med og vi kedet os aldrig.

Da vi blev ældre kunne vi snakke om venner og bekendte eller andre ting, idét at vi var næsten samme alder.

Har også gået i klasse med min storebror i et år, i speciel klasse. Men det syns jeg nu ikke om, for ville ikke være bedre end min storebror til at læse og skrive. Jeg var nok lidt bange for at det gik ud over hans selværd.

Men alt ialt, så havde/har vi det super godt, og ville gerne selv jeg fik børn med kort mellemrum. Og ja jeg ved godt det er hård med flere blebørn på 1 gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.