odense eller svendborg sygehus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.543 visninger
19 svar
5 synes godt om
11. februar 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Ja hvor skal jeg føde. Odense eller svendborg.

Nogle der har erfaringer med de to sygehuse?

Havde enlig valgt odense det ligger ca 25min væk fra os af.

Men så har min kærestes kolega anbefaldet os svendborg sygehus da de skulle have mere tid til en og så var der osse beder forhold for manden.
Men ved ikke om de kan lave akut kajsersnit vis det nu skulle blive nødvendigt? Og de har vist ingen børnelæge og det ligger så osse 45min væk fra os af.

Men nu ved jeg jo hvor travlt de har i odense og min veninde som næsten lige har født blev bedt om at holde sit barn inde og vente på de lige var klar af en sygeplejske. Da hun var mere ind klar til at prasse.
Og en anden bekendt der osse lige havde født men som skulle under opration lige efter blev lagt på en 4mands stue bag efter hvor der var en der osse havde født som blev ved at have besøg af en meget støjende stor familie og da så hendes mor kom for at se den lille fik hun bare besked på at der ikke var plads på stuen og hun måtte komme igen i besøgs tiden mens den anden familie var nok 10per og havde været der hele dagen..

Og ja den oplevelse har jeg bare ikke lyst til de har enkelstuer til en på svenborg så derfor er jeg begyndt at overveje dem meget kræftingt.

Nogle der evt vil dele både gode og dårlige erfaringer med odense og svendborg sygehus?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har kun prøvet ouh. Jeg følte mig i gode hænder, bortset fra at jeg endte med en dårlig jm det meste af tiden. men de findes nok alle steder.  

var indlagt pga aks i 4dage, på 2mandsstue. Det var fint, og personalet på barselsgangen var rigtig søde og hjælpsomme. Min kæreste var der sammen med mig og sov på en slå-ud seng helt gratis. Dog var der kun 2-3 af de senge på afdelingen, så det var først-til-mølle, og vi var heldige.

Anmeld

11. februar 2014

anna111

Mor11 skriver:

Har kun prøvet ouh. Jeg følte mig i gode hænder, bortset fra at jeg endte med en dårlig jm det meste af tiden. men de findes nok alle steder.  

var indlagt pga aks i 4dage, på 2mandsstue. Det var fint, og personalet på barselsgangen var rigtig søde og hjælpsomme. Min kæreste var der sammen med mig og sov på en slå-ud seng helt gratis. Dog var der kun 2-3 af de senge på afdelingen, så det var først-til-mølle, og vi var heldige.

Mange tak
Det var da godt i var heldige med sengen jeg ville da syntes det var rigtig trist vis min kæreste ikke kunne blive på stuen med mig efter fødslen vis vi nu ikke var så heldige da der jo ofte er mange fødense på ouh

Anmeld

11. februar 2014

Morigen

Jeg har også kun født på OUH og det bliver det også denne her gang..
Endte med en kompliceret fødsel og var indlagt på barselsafsnittet bagefter.

Men havde en god oplevelse, nu var jeg også den eneste på fødegangen den dag og personalet var flinke og hjælpsomme. Fik en 2 personers stue bagefter, havde stuen for mig selv de første 2 dage og fik en mere ind på stuen den sidste nat.. Syntes det var lidt grænseoverskridende da hendes gæster blev ved med at stikke hovedet over bag gardinet for at kigge ind på mig og jeg skulle over på hendes side for at skifte den lille..

Håber at det går bedre den her gang så jeg kan komme hjem hurtigst muligt for det der med at dele stue med fremmede mennesker syntes jeg er lige i overkanten. Savnede også lidt ro engang i mellem.

Anmeld

11. februar 2014

anna111

Morigen skriver:

Jeg har også kun født på OUH og det bliver det også denne her gang..
Endte med en kompliceret fødsel og var indlagt på barselsafsnittet bagefter.

Men havde en god oplevelse, nu var jeg også den eneste på fødegangen den dag og personalet var flinke og hjælpsomme. Fik en 2 personers stue bagefter, havde stuen for mig selv de første 2 dage og fik en mere ind på stuen den sidste nat.. Syntes det var lidt grænseoverskridende da hendes gæster blev ved med at stikke hovedet over bag gardinet for at kigge ind på mig og jeg skulle over på hendes side for at skifte den lille..

Håber at det går bedre den her gang så jeg kan komme hjem hurtigst muligt for det der med at dele stue med fremmede mennesker syntes jeg er lige i overkanten. Savnede også lidt ro engang i mellem.

Mange tak
Har nemlig hørt fra flere at selve fødselsforløbet var fint nok på odense men at de abselut ikke vil tilbage på barselsgangen på ouh.

Så tror vi vælger svendborg selv om der er dobbelt så langt

Anmeld

11. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
anna111 skriver:

Mange tak
Det var da godt i var heldige med sengen jeg ville da syntes det var rigtig trist vis min kæreste ikke kunne blive på stuen med mig efter fødslen vis vi nu ikke var så heldige da der jo ofte er mange fødense på ouh

Altså han måtte være der alt det han ville fra morgen til aften, der var bare kun plads til få overnattende fædre.

Det er kun på barselsgangen det er sådan. Altså der hvor du kommer over hvis det ender med aks eller du går meget i stykker osv. På vuggen kan han være ligeså meget han vil, men det koster lidt. 

Anmeld

11. februar 2014

anna111

Mor11 skriver:

Altså han måtte være der alt det han ville fra morgen til aften, der var bare kun plads til få overnattende fædre.

Det er kun på barselsgangen det er sådan. Altså der hvor du kommer over hvis det ender med aks eller du går meget i stykker osv. På vuggen kan han være ligeså meget han vil, men det koster lidt. 

Tak
Ja men det ville bare være langt at skulle køre frem og tilbage for ham hver dag og meget dyrt i benzin og ved at mændene ikke bliver sendt hjem i svendborg og det koster ikke noget for manden at blive og overnatte der

Anmeld

11. februar 2014

annekl

Jeg har født begge steder. Begge gange kejsersnit. 

I Svendborg har de der familiestuer så der ligger man vidst altid alene med mand og barn. Det gør man også på vuggen men kommer man på barselsgangen på ouh kan man vidst godt komme på flersengsstue. 

Egentlig synes jeg bedst om ouh men ved ikke om det havde været anderledes hvis jeg havde ligget på flersengsstue. 

Det der med at der er mere tid i Svendborg er jo relativt for de kan jo også have alle stuer fyldte og så render de også stærkt. 

Anmeld

11. februar 2014

anna111

annekl skriver:

Jeg har født begge steder. Begge gange kejsersnit. 

I Svendborg har de der familiestuer så der ligger man vidst altid alene med mand og barn. Det gør man også på vuggen men kommer man på barselsgangen på ouh kan man vidst godt komme på flersengsstue. 

Egentlig synes jeg bedst om ouh men ved ikke om det havde været anderledes hvis jeg havde ligget på flersengsstue. 

Det der med at der er mere tid i Svendborg er jo relativt for de kan jo også have alle stuer fyldte og så render de også stærkt. 

Tak
Ja det er self rigtig nok
Men jeg ville virkelig ikke bryde mig om at komme på en 2-4per stue
Så ja der er bare rigtig meget at tænke på

Anmeld

11. februar 2014

klmf

Har født begge gange på Svendborg og været meget tilfreds, specielt med barselsgangen. Man kan også komme til at ligge med 1 anden familie hvis der er tryk på. Det er dog sjældent tror jeg.... Du kan sagtens få aks og der er telemedicinsk opkobling til børnelæger i odense hvis det bliver nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.