Er det normalt? (Børnehave/vuggestue)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
12 svar
41 synes godt om
10. februar 2014

Anonym trådstarter

Vores søn skal snart til at skifte til børnehaven. Vi har altid givet udtryk for at vil ønsker at han skal gå på den stue, som hans storesøster gik på. 

Det skal lige siges at vores søn er en stille type, og vi har aldrig nogen sinde hørt klager om ham, fra nogle som helst. 

I dag siger pædagogen at han snart skal skifte, hvilket jeg siger ok til, selv om det er før tid og jeg skal betale vuggestuesats, selv om han starter i børnehaven. 

Så siger pædagogen uden videre, mens jeg giver mine børn jakker på. Men han skal gå på den anden stue! Fordi at "Anders" (opfundet navn) forældre ikke vil have at han skal gå på stue med jeres dreng! 

Jeg står der og er helt paf, vidste slet ikke hvem ham "Anders" var, har aldrig hørt klager eller noget. 

Så siger jeg: hvorfor kan denne "Anders" ikke gå på den anden stue så? 

Det har "Anders" forældre ikke ønsket, siger hun. 

Hvad med os og vores ønske? Hvorfor har de aldrig sagt at de to drenge ikke kunne sammen? Hvorfor er der ingen der har spurgt os? 

Jeg ønsker virkelig ikke at han skal gå på den anden stue, de har ingen faste pædagoger, voksne kommer og går, jeg ved ikke engang hvad de hedder, fordi at der er vikarer på den stue næsten dagligt. 

Nu sidder jeg og tænker, er det her normalt? Måske overreagerer jeg? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

MorDk

Jeg synes ikke du overreagerer!!

Det er virkelig en utrolig dårlig og uprof. måde at håndterer tingene på. Jeg ville klage! Det er sgu ikke ok!

Anmeld

10. februar 2014

B&J

jeg tænker mere hold da op og tror jeg vil få en snak med pædagogerne omkring hvorfor og om du ikke har en mening i denne sag

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Er selv i chok, min mand som ellers er meget rolig og kan finde sig i meget, siger at jeg skal sige til dem, at vi ønsker at vores søn skal gå den stue, hvis denne drengs forældre har et problem, må de selv skifte. For man kan ikke lave denne forskelsbehandling.

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Vores søn skal snart til at skifte til børnehaven. Vi har altid givet udtryk for at vil ønsker at han skal gå på den stue, som hans storesøster gik på. 

Det skal lige siges at vores søn er en stille type, og vi har aldrig nogen sinde hørt klager om ham, fra nogle som helst. 

I dag siger pædagogen at han snart skal skifte, hvilket jeg siger ok til, selv om det er før tid og jeg skal betale vuggestuesats, selv om han starter i børnehaven. 

Så siger pædagogen uden videre, mens jeg giver mine børn jakker på. Men han skal gå på den anden stue! Fordi at "Anders" (opfundet navn) forældre ikke vil have at han skal gå på stue med jeres dreng! 

Jeg står der og er helt paf, vidste slet ikke hvem ham "Anders" var, har aldrig hørt klager eller noget. 

Hvad med os og vores ønske? Hvorfor har de aldrig sagt at de to drenge ikke kunne sammen? Hvorfor er der ingen der har spurgt os? 

Jeg ønsker virkelig ikke at han skal gå på den anden stue, de har ingen faste pædagoger, voksne kommer og går, jeg ved ikke engang hvad de hedder, fordi at der er vikarer på den stue næsten dagligt. 

Så "anders´" forældres ønsker bliver lyttet til, men dine ønsker er lige meget???

Jeg ville blive sur, og føle at mit barn var ligemeget.

Jeg ville snakke med lederen, og sige at du føler dig dårligt behandlet. og så finde ud af hvorfor den dreng ikke må være på samme stue som jeres...

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så "anders´" forældres ønsker bliver lyttet til, men dine ønsker er lige meget???

Jeg ville blive sur, og føle at mit barn var ligemeget.

Jeg ville snakke med lederen, og sige at du føler dig dårligt behandlet. og så finde ud af hvorfor den dreng ikke må være på samme stue som jeres...

Hende lederen er der er der, kan ikke rigtig sige til eller fra selv, det føles som om det er børnehaven der styrer hende og ikke omvendt tror jeg vil ringe til hende pædagogen i morgen og sige min mening, for en gangs skyld. Er faktisk ret ked af det.

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hende lederen er der er der, kan ikke rigtig sige til eller fra selv, det føles som om det er børnehaven der styrer hende og ikke omvendt tror jeg vil ringe til hende pædagogen i morgen og sige min mening, for en gangs skyld. Er faktisk ret ked af det.

Der bør gøres noget. En leder skal ikke styres af pædagogerne, det skal være hende der har det sidste ord

Jeg ville helt sikkert også kontakte dem.

Anmeld

10. februar 2014

Clisolka

Jeg ville helt sikkert indkalde til et møde med pædagogerne og/eller med lederen

Anmeld

10. februar 2014

Angelspot

Anonym skriver:

Jeg bliver utrolig flov, over den dybt uprofessionelle måde dette er gjort på!

For det første, så er det ikke en snak man tager over hovederne på børn. Garderoben er til snak om hvor meget mad barnet har spist eller hvor godt det har leget med et andet barn.

For det andet, så har pædagogen tavshedspligt og må ikke oplyse hvad Anders' forældre har sagt i fortrolighed.

For det tredje, så er der slet ikke fokus på hvad der er bedst for det enkelte barn.

Jeg er selv pædagog og er ærgelig over det brodne kar som der findes indenfor min profession. Det er under al kritik, at tage en sådan samtale, på denne måde.

Som mor var jeg så blevet ufatteligt tosset og jeg ville, så snart det var muligt, tage kontakt til pågældende pædagog og fortælle hende om den måde hendes samtale har påirket mig. Dernæst få en forklaring på, hvorfor det er muligt for Anders' forældre at foretage sådan et valg, når det nu ikke er en mulighed selv at vælge, men kun ønske.

Skulle der ikke blive lyttet til det jeg sagde og jeg stadig ikke følte mig imødekommet, så ville jeg undersøge muligheden for at få en anden børnehave i spil. Hvis jeg ikke kan stole på personalet inden barnet starter, så ville jeg have svært ved det når det var startet.

Anmeld

10. februar 2014

Kay

det er så uprofessionelt! og brud på tavshedspligten! hun må slet ikke fortælle dig om andre børn eller forældre på den måde...

ogdet erligeså uprofessionelt at forfordele nogle forældre frem for andre! 

hvis jeg var dig ville jeg ikke tøvemed at gå til ledelsen... jeg er selv pædagog i en vuggestue, og det er bestemt ikke måden man takler sådanne ting professionelt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.