At offentliggøre graviditeten i VS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

Clisolka

MorTilMalucca skriver:

Jeg er lidt nysgerrig og kom til at tænke på, hvordan vi skal fortælle at Malucca skal være storesøster når vi når dertil (hvis alt går som det skal selvfølgelig)

Hvordan fortalte I det i vuggestuen/børnehaven?

Vi fortalte det da maven ikke kunne skjules længere - der var Bella så småt begyndt med "mor, baby mave" Så fik den også fuld skrue på body + trøjer med "min mor har en hemmelighed i sin mave - jeg skal være storesøster"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Kay

lineog4 skriver:

Ej kom lige til at tænke på for et par uger siden da min mand hentede den mindste i børnehaven, kom en af de ansatte hen og sagde: jeg har hørt vi skal ønske tillykke og I får lidt flere år her nede. Min mand blev helt hvid i hovedet.... linus havde så siddet til frokost og fortalt om mor havde en baby i maven og lige nu var den så og så stor, og når den blev så stor ville den komme ud - virkelig i detaljer så de var sikre på det var rigtigt 

lige netop derfor vi spørg først  

børn har en rigtig god fantasi... vi har en pige på snart 3 der virker 100% sikker på at hun har en storesøster... og fortæller om hvad de laver og leger osv. 

og nye mennesker i huset tror også på hende fordi hun virker så sikker og reel... 

Anmeld

10. februar 2014

Nadia&Daniel

Kay skriver:

er selv pædagog i vuggestue... 

de største børn plejer selv at sige det og så spørg vi gerne om det er rigtigt... for nogle gange er det ønsketænkning... 

andre fortæller ingen ting... og der går vi længe og snakker om og spekulere over om de mon er gravide eller hvad... indtil vi kan se MEGET tydelig mave og så spørg vi 

Laura fortæller også glædeligt - at hun skal have 3 baby'er - 1 dreng og 2 piger - og ja, de skal være i min mave på 1 gang

De kom også og spurgte forleden - måtte så sige, at det er øsnketænkning fra Laura's side af

Anmeld

10. februar 2014

Happiness

Her fortalte vi bare at vi ventede os, ikke andet. Og det var kun fordi at vi blev nød til at aflevere ham en dag i ferien, da vi skulle til en skanning og ikke havde mulighed for pasning.

Ellers havde vi nok ventet til Lukas begyndte at snakke om det. 

Anmeld

10. februar 2014

Kay

Nadia&Daniel skriver:

Laura fortæller også glædeligt - at hun skal have 3 baby'er - 1 dreng og 2 piger - og ja, de skal være i min mave på 1 gang

De kom også og spurgte forleden - måtte så sige, at det er øsnketænkning fra Laura's side af

tror de fleste børn især piger sksl igennem den...

Anmeld

10. februar 2014

Happiness

Kay skriver:

lige netop derfor vi spørg først  

børn har en rigtig god fantasi... vi har en pige på snart 3 der virker 100% sikker på at hun har en storesøster... og fortæller om hvad de laver og leger osv. 

og nye mennesker i huset tror også på hende fordi hun virker så sikker og reel... 

Haha... Kan jeg lige forestille mig. Lukas har længe gået og sagt at lillesøster er i hans mave! Og at hun sparker! Haha... Men så kom hun tilbage i mors mave, lige indtil den anden dag, hvor lillesøster pludselig er i FARS mave! 

Ikke godt når manden er sympatigravid og også spiser for 2

Mener faktisk også at lillesøster har været kortvarrigt i mormors mave

Anmeld

10. februar 2014

Kay

Happiness skriver:

Haha... Kan jeg lige forestille mig. Lukas har længe gået og sagt at lillesøster er i hans mave! Og at hun sparker! Haha... Men så kom hun tilbage i mors mave, lige indtil den anden dag, hvor lillesøster pludselig er i FARS mave! 

godt nok en sej lille søster 

Anmeld

10. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Vi talte om min uddannelse (pædagog) og hvornår jeg var færdig. Her syntes jeg det passede godt ind at nævne graviditeten da jeg ikke har besluttet om jeg tager sidste semester uden pause(barsel) eller lige holder barsel først.
Så jeg ville sige det hvis det passede ind i samtalen eller når man begyndte at kunne se det.

Anmeld

10. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her fortalte vi det bare dagen efter NF. Thea havde fået det at vide om aftnen, også fik pædagogen det at vide da vi aflevede hende. Hun var 3 år og gik i børnehave. Vh stine

Anmeld

10. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Happiness skriver:

Haha hvor er han sjov sikke sødt altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.