At offentliggøre graviditeten i VS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
21 svar
12 synes godt om
10. februar 2014

M&N

Jeg er lidt nysgerrig og kom til at tænke på, hvordan vi skal fortælle at Malucca skal være storesøster når vi når dertil (hvis alt går som det skal selvfølgelig)

Hvordan fortalte I det i vuggestuen/børnehaven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Aabye

Bum bum.. Nu har jeg så ikke lige prøvet det i en vuggestue.. 

Men da jeg skulle offentliggøre min graviditet til min søns dagpleje spurgte jeg bare om hun havde en ekstra plads året efter.. Jeg var ikke særlig langt henne, og havde næsten lige fundet ud af at jeg var gravid. Hun var den eneste der fik det at vide så tidligt, men det er fordi det var en privat dagpleje, og lige hende vi har er ret så populær, så det var med at være RIGTIG hurtigt ude.. 

Anmeld

10. februar 2014

lineog4

Når jeg mente mit barn ville begynde at tale om det. 

Anmeld

10. februar 2014

M&N

lineog4 skriver:

Når jeg mente mit barn ville begynde at tale om det. 

Det er lidt svært her, vores datter er 11 måneder

Anmeld

10. februar 2014

VIPpigen

Her var det Liljes fætter som talte lidt over sig. Jeg hjalp ham i tøjet en dag de skulle på tur, og han begyndte at snakke om babyen i maven. Det var kun 2 pædagoger som fangede den. Men nogen dage senere var vi til NF, og da Lilje vendte tilbage mandag havde hun sin 'jeg skal være storesøster' bluse på.

Anmeld

10. februar 2014

lineog4

MorTilMalucca skriver:

Det er lidt svært her, vores datter er 11 måneder

Så ville jeg nok vente til man kunne se det. Elsker min børns institution og har været forældre der i maaaaange år, men fortæller dem det som er vigtigt i forhold til mine børn og ellers ikke noget (kan godt være jeg er lidt for privat )

Anmeld

10. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MorTilMalucca skriver:

Jeg er lidt nysgerrig og kom til at tænke på, hvordan vi skal fortælle at Malucca skal være storesøster når vi når dertil (hvis alt går som det skal selvfølgelig)

jeg tog fat i vores kontaktpædagog og sagde som det var at jeg var gravid og så-og-så langt henne, og så spurgte jeg hende hvordan jeg skulle forholde mig i forhold til min søn; hvor længe jeg skulle vente med at fortælle ham det og hvor meget han skulle vide...

Anmeld

10. februar 2014

2babygirls

MorTilMalucca skriver:

Min datter fik den obligatoriske bluse og savle smæk på

Anmeld

10. februar 2014

Kay

er selv pædagog i vuggestue... 

de største børn plejer selv at sige det og så spørg vi gerne om det er rigtigt... for nogle gange er det ønsketænkning... 

andre fortæller ingen ting... og der går vi længe og snakker om og spekulere over om de mon er gravide eller hvad... indtil vi kan se MEGET tydelig mave og så spørg vi 

Anmeld

10. februar 2014

lineog4

Kay skriver:

er selv pædagog i vuggestue... 

de største børn plejer selv at sige det og så spørg vi gerne om det er rigtigt... for nogle gange er det ønsketænkning... 

andre fortæller ingen ting... og der går vi længe og snakker om og spekulere over om de mon er gravide eller hvad... indtil vi kan se MEGET tydelig mave og så spørg vi 

Ej kom lige til at tænke på for et par uger siden da min mand hentede den mindste i børnehaven, kom en af de ansatte hen og sagde: jeg har hørt vi skal ønske tillykke og I får lidt flere år her nede. Min mand blev helt hvid i hovedet.... linus havde så siddet til frokost og fortalt om mor havde en baby i maven og lige nu var den så og så stor, og når den blev så stor ville den komme ud - virkelig i detaljer så de var sikre på det var rigtigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.