Rådighedsbeløb på SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

Pcokate

MorTilMalucca skriver:

Hvad er jeres rådighedsbeløb når ALT er betalt, inklusiv mad?

200-300,- 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Papillon

Vi bor to sammen, men har ikke fælles økonomi. Vi betaler hver halvdelen af alle udgifter forbundet med bolig og lægger hver 1000 kr. på madkontoen om måneden.

Af egne udgifter betaler jeg fitness og transport (bor 20 km fra studiet, ungdomskort er en nødvendighed for mig).

Når alt det er betalt, har jeg ca. 600-700 kr. Det er uden SU lån, for jeg nægter at låne penge til forbrug...

Men jeg har så også søde forældre, der gerne hjælper til, hvis det presser på i forhold til nødvendigheder som fx studiebøger og medicin.

Anmeld

10. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

300-500 kr ca. Jeg er dog ikke forsørger endnu, så det er med alm. udeboende SU + SU lån.

Anmeld

10. februar 2014

salix

vi er 2 på su med 3 børn ( dele børn der ikke har adr ved os) vi har når alt er betalt også mad ca 1000.- hver til lommepenge vi sætter 4000.- af til mad

Anmeld

21. februar 2014

oktoberbaby

Puha.. Vi har faktisk minus.. Men vi står også i en rigtig lorte situation.. Min kæreste er gammel kriminel (han er det på INGEN måde mere.. jeg fik ham 100% væk fra det), og prøver virkelig at rette op på hans liv, og jeg har tidligere haft depressioner der har gjort at jeg har SÅ mange dumme mærkelige lån som jeg VIRKELIG fortryder i dag!!! Tror vi samlet har en gæld på 500.000..

Vi prøver begge ALT vi kan for at rette op på tingene, vi har så tænkt os nu hvor vi har fået nyheden om at være forældre, at virkelig prøve at forhandle med vores forskellige kreditorer og se hvad der er at gøre, for vil aldrig have at min lille baby kommer til at mangle noget... 

Men jeg er på SU (færdig i juli - så kommer på kontakthjælp, ØV!!!! Vil virkelig hellere være studerende!!!) og min kæreste er på SU lige nu, og leder efter læreplads (svært med hans fortid, men vi giver ikke op), så vi har ikke det største frirum i økonomien.. 

Anmeld

21. februar 2014

Mom2

MorTilMalucca skriver:

Ikke eksisterende efter den nye reform trådt i kraft

Anmeld

21. februar 2014

MomInTheMaking

MorTilMalucca skriver:

Vi er to på su + lån med et barn. Vi får derudover 2000 kr i boligsikring og min kæreste arbejder hver anden weekend og har omkring 2500 kr. Udbetalt hver måned. Vi har 5000 tilbage hver måned, når alle udgifter er betalt, i det er forsikringer, telefon, husleje, el, vand, varme, 2x medlemskab til fitness, tv, internet, afdrag på lån, mad, benzin, bil-, børne -, ferie/julegaver og diverse opsparing med. Og alt andet der nu skal betales.  Børnepenge er ikke inkluderet i vores budget og vi bruger omkring 2500 kr på mad, bleer osv. I mdr.

Anmeld

22. februar 2014

Chili

MorTilMalucca skriver:

Jeg er på su, min mand er på kontanthjælp og vi har et barn. Når ALT er betalt er der faktisk ikke noget tilbage.. Vi har så også begge iphones vi betaler af på og begge nye computere. (Måske ikke det smartestes, men ja ) børne familie ydelse er ikke med i vores budget, de går udelukkende til vores søn. Vi tager nogle måneder su-lån for at hygge os lidt, vi har snakket meget om konsekvenserne derved, men er blevet enige om at vi lige må blive boende når vi er færdig uddannet og få betalt af osv. Så sådan er det

Anmeld

22. februar 2014

LilleChelle

Vi havde før Januar da vi begge var studerende med studiejob ved siden af, ca. 5500 kr. til sjov og spas. 

Nu efter kæresten er uddannet ingeniør er han steget i løn og vi har derfor små 15.000 kr. til sjov og spas om måneden. 

Dertil skal siges at vi har en stor, ny bil der blev købt for halvandet år siden, hund, barn og ejerlejlighed. 

Anmeld

22. februar 2014

Sabone

MorTilMalucca skriver:

Jeg har mellem 500 og 800 kr. til tøj til mig og vores søn og hvad man nu ellers skal have  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.