Starte med at løbe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

Christina91

Gravid95 skriver:

Ja, spring har jeg også holdt mig fra allerede tidligt faktisk, mest fordi han laver elevatorspring og det slår hårdt på haleben og tynger for meget i dunken til at jeg ville fortsætte.

Ja, det kommer meget an på om man f.eks har en unghest eller en rolig ø. Kender man sin hest syntes jeg det er fint at ride og hvis man syntes det er helt skidt kan man jo bare skridte nogle ture.

Indtil 36+ - 37+ hvor mit bækken blev så ømt at jeg ikke længere kunne komme op, så han har ferie, hehe. Jeg syntes ellers det var enormt dejligt for ryg, den store mave og ben at blive vugget

Hvor er du sej! Jeg håber jeg kan blive ved lige så længe.

Hvad er dine planer når du har født? Får du en part eller tror du at du får tid til at ride?

Jeg kan sagtens forstå det med spring. Jeg har en hoppe på 6 år, som har kæmpe talent, men mangler rutinen på springbanen. Men tror ikke det bliver noget problem at finde en anden til at springe på hende. Jeg tænker dog stadig at ride en masse dressur, da hun slet ikke har nogle ungheste nykker der.

Det er dejligt med heste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Anonymo

Christina91 skriver:

Hvor er du sej! Jeg håber jeg kan blive ved lige så længe.

Hvad er dine planer når du har født? Får du en part eller tror du at du får tid til at ride?

Jeg kan sagtens forstå det med spring. Jeg har en hoppe på 6 år, som har kæmpe talent, men mangler rutinen på springbanen. Men tror ikke det bliver noget problem at finde en anden til at springe på hende. Jeg tænker dog stadig at ride en masse dressur, da hun slet ikke har nogle ungheste nykker der.

Det er dejligt med heste!

Hehe, tak for det - ja de er jo nogle dejlige dyr altså

Ja, det kan jeg godt forstå man skal bare føle efter hvad man selv syntes føles rigtigt og hvad man selv syntes er bedst, så kan man sagtens komme langt med en tyk dunk og en mule

Jeg har både en mor og en kæreste der holder af at ride, så de vil godt tage over indimellem. Ellers så skridter jeg eller trækker bare en stille tur og så tager kæresten barnevognen med på en gåtur ved siden af.

Det tror jeg sagtens du kan, skulle det gå galt så hav telefonen eller en eller anden med i ridehuset eller på tur så man ikke er alene

Anmeld

9. februar 2014

AnthonsMor

Christina91 skriver:

Må man starte med at løbe når man er gravid?

Jeg har løbet lidt for et par år siden, og jeg vil virkelig gerne igang igen. Men må man gerne det når man er blevet gravid? Jeg tænker at starte stille og roligt op, da jeg ingen kondi har. Altså små 10 minutters løb, med lidt gå pauser, og så bygge det langsomt op undervejs. Jeg har hørt det er en god ide at være i god form når man skal føde, så det er også en af grundene.

Jeg er kun 4+4, men kom gerne med jeres meninger.

Selvfølgelig må du det!

Det skal bare ikke være marathon

Så stille og roligt løb som du selv siger 10 minutters tid med små afbræk vil nok være super!

Anmeld

10. februar 2014

Christina91

Norit skriver:

Hehe, tak for det - ja de er jo nogle dejlige dyr altså

Ja, det kan jeg godt forstå man skal bare føle efter hvad man selv syntes føles rigtigt og hvad man selv syntes er bedst, så kan man sagtens komme langt med en tyk dunk og en mule

Jeg har både en mor og en kæreste der holder af at ride, så de vil godt tage over indimellem. Ellers så skridter jeg eller trækker bare en stille tur og så tager kæresten barnevognen med på en gåtur ved siden af.

Det tror jeg sagtens du kan, skulle det gå galt så hav telefonen eller en eller anden med i ridehuset eller på tur så man ikke er alene

Tusind tak for gode råd. Det vil jeg helt sikkert huske.

Og hvor er det luksus med både en mor og en kæreste der rider, det kan jeg ikke prale med, så tror jeg finder en part der kan ride et par gange om ugen.

Anmeld

10. februar 2014

Christina91

AnthonsMor skriver:

Selvfølgelig må du det!

Det skal bare ikke være marathon

Så stille og roligt løb som du selv siger 10 minutters tid med små afbræk vil nok være super!

Haha! Det bliver helt sikkert ikke marathon. Jeg tænker bare at træne mig op til 5 km i starten. Men selvfølgelig helt stille og roligt.

Og tusind tak for din mening.

Anmeld

10. februar 2014

Anonymo

Christina91 skriver:

Tusind tak for gode råd. Det vil jeg helt sikkert huske.

Og hvor er det luksus med både en mor og en kæreste der rider, det kan jeg ikke prale med, så tror jeg finder en part der kan ride et par gange om ugen.

Hehe, ja det er noget at sætte pris på

Jamen der er heldigvis også mange syntes jeg der søger en part

Anmeld

11. februar 2014

MetteS81

Maja88 skriver:

Min første graviditet lavede jeg ingenting.. i denne dansede jeg til jeg var 20uger henne og tog kun 2kg mindre på

Åh, håber sådan det går bedre her denne gang...ellers må jeg jo regulere lidt i maden, så jeg ikke kører alt for meget usundt ind 

Anmeld

11. februar 2014

LEJ

Christina91 skriver:

Må man starte med at løbe når man er gravid?

Jeg har løbet lidt for et par år siden, og jeg vil virkelig gerne igang igen. Men må man gerne det når man er blevet gravid? Jeg tænker at starte stille og roligt op, da jeg ingen kondi har. Altså små 10 minutters løb, med lidt gå pauser, og så bygge det langsomt op undervejs. Jeg har hørt det er en god ide at være i god form når man skal føde, så det er også en af grundene.

Jeg er kun 4+4, men kom gerne med jeres meninger.

Jeg stoppede med at løbe, da vi gik igang med at prøve på at blive gravid. Jeg har flere steder læst, at man ikke kender risikoen for evt konsekvenser ved løb især i den tidlige graviditet og derfor fraråder det. 

Det skal sige at jeg i starten var meget "paranoid" omkring at skulle miste. Derfor var jeg nok også noget mere påpasselig. 

Jeg synes du skal rådføre dig med din læge for at få et faglig svar. 

Der er findes også mange andre "sikre" motions former der kan få dig i form til fødslen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.