Starte med at løbe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
17 svar
3 synes godt om
9. februar 2014

Christina91

Må man starte med at løbe når man er gravid?

Jeg har løbet lidt for et par år siden, og jeg vil virkelig gerne igang igen. Men må man gerne det når man er blevet gravid? Jeg tænker at starte stille og roligt op, da jeg ingen kondi har. Altså små 10 minutters løb, med lidt gå pauser, og så bygge det langsomt op undervejs. Jeg har hørt det er en god ide at være i god form når man skal føde, så det er også en af grundene.

Jeg er kun 4+4, men kom gerne med jeres meninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Sandratoft

Christina91 skriver:

Jeg har løbet lidt for et par år siden, og jeg vil virkelig gerne igang igen. Men må man gerne det når man er blevet gravid? Jeg tænker at starte stille og roligt op, da jeg ingen kondi har. Altså små 10 minutters løb, med lidt gå pauser, og så bygge det langsomt op undervejs. Jeg har hørt det er en god ide at være i god form når man skal føde, så det er også en af grundene.

Hvis du bare starter rigtig langsomt op, så tænker jeg ikke det er noget problem. Bare sørg for at du ikke presser dig selv alt for meget.

Anmeld

9. februar 2014

Christina91

Sandratoft skriver:

Hvis du bare starter rigtig langsomt op, så tænker jeg ikke det er noget problem. Bare sørg for at du ikke presser dig selv alt for meget.

Okay super! Det skal jeg nok lade være med. Jeg vil bare så gerne i gang igen.

Anmeld

9. februar 2014

Anonymo

Christina91 skriver:

Jeg har løbet/jogget, redet heste, svømmet og gået ture næsten gennem hele min graviditet. Her er alt fint, men kender ikke lige "reglerne" for løb

Held og lykke med det

Anmeld

9. februar 2014

MetteS81

Jeg har tænkt det samme, men har hele tiden fået vide at man ikke må starte på noget sport, som man ikke gjorde i forvejen, dvs. lige før man er blevet gravid. Jeg løb også for et års tid siden og kunne godt tænke mig at gøre det igen, men nu går jeg tur i en halv time hver aften istedet, i rask tempo....håber også det hjælper lidt, så jeg ikke blir en ordentlig hval ligesom sidst jeg var gravid...men der lavede jeg så slet ingenting, så håber da det gør en forskel... 

Anmeld

9. februar 2014

Christina91

Gravid95 skriver:

Jeg har løbet/jogget, redet heste, svømmet og gået ture næsten gennem hele min graviditet. Her er alt fint, men kender ikke lige "reglerne" for løb

Held og lykke med det

Okay super.

Jeg har i øvrigt også hest, så ridning det forsætter jeg med. Tænker dog at det med springningen er no go, i forhold til risikoen for at falde af, og jeg har en ung ivrig springhest så jeg falder altså af nogle gange når jeg springer. Så tænker at jeg finder en anden der kan holde det ved lige.

Anmeld

9. februar 2014

Christina91

MetteS81 skriver:

Jeg har tænkt det samme, men har hele tiden fået vide at man ikke må starte på noget sport, som man ikke gjorde i forvejen, dvs. lige før man er blevet gravid. Jeg løb også for et års tid siden og kunne godt tænke mig at gøre det igen, men nu går jeg tur i en halv time hver aften istedet, i rask tempo....håber også det hjælper lidt, så jeg ikke blir en ordentlig hval ligesom sidst jeg var gravid...men der lavede jeg så slet ingenting, så håber da det gør en forskel... 

Det tror jeg da nok det gør. Jeg tænker at lidt motion er bedre end ingenting og det er jo også rart at få noget frisk luft.

Jeg har også godt hørt det der, det var derfor jeg tænkte at jeg hellere lige måtte spørge herinde om nogle havde erfaringer med det. Så jeg tror jeg tager chancen og begynder stille og roligt.

Anmeld

9. februar 2014

Christina91

Gravid95 skriver:

Held og lykke med det

Hvor lang tid igennem graviditeten har du redet? Jeg er bare lige lidt nysgerrig.

Anmeld

9. februar 2014

Maja88

MetteS81 skriver:

Min første graviditet lavede jeg ingenting.. i denne dansede jeg til jeg var 20uger henne og tog kun 2kg mindre på

Anmeld

9. februar 2014

Anonymo

Christina91 skriver:

Okay super.

Jeg har i øvrigt også hest, så ridning det forsætter jeg med. Tænker dog at det med springningen er no go, i forhold til risikoen for at falde af, og jeg har en ung ivrig springhest så jeg falder altså af nogle gange når jeg springer. Så tænker at jeg finder en anden der kan holde det ved lige.

Ja, spring har jeg også holdt mig fra allerede tidligt faktisk, mest fordi han laver elevatorspring og det slår hårdt på haleben og tynger for meget i dunken til at jeg ville fortsætte.

Ja, det kommer meget an på om man f.eks har en unghest eller en rolig ø. Kender man sin hest syntes jeg det er fint at ride og hvis man syntes det er helt skidt kan man jo bare skridte nogle ture.

Indtil 36+ - 37+ hvor mit bækken blev så ømt at jeg ikke længere kunne komme op, så han har ferie, hehe. Jeg syntes ellers det var enormt dejligt for ryg, den store mave og ben at blive vugget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.