Jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

Sabone

sulo skriver:

Hvordan gør i sådan rent praktisk, når i skal ud?

Her har vi indtil vidre lavet mme på forhånd, opbevaret på køl og så varmet det op når vi skulle bruge det.

Men siden Kristian har været syg har han spist hver 2 time ca fra morgen til aften, før var det mellem 3-4 timer, så det kan godt gå hen og lappe hen over når vi skal i byen.

Jeg har godt nok en termotaske til flasker, men synes ikke den holder på varmen ret længe og er lidt nervøs for bakterier ovs.

Så nu håber jeg på nogle gode råd fra jer

Vi koger altid vand og hælder den rigtige mængde i flasken og så har vi en bøtte fra avent, hvor der er tre rum i og der er mængden af pulver så i. Det er super nemt og vi bruger den også herhjemme, det er hurtigt at lave flaskerne på den måde  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Clisolka

sulo skriver:

Her har vi indtil vidre lavet mme på forhånd, opbevaret på køl og så varmet det op når vi skulle bruge det.

Men siden Kristian har været syg har han spist hver 2 time ca fra morgen til aften, før var det mellem 3-4 timer, så det kan godt gå hen og lappe hen over når vi skal i byen.

Jeg har godt nok en termotaske til flasker, men synes ikke den holder på varmen ret længe og er lidt nervøs for bakterier ovs.

Jeg køber nogle brikker og har med i pusletasken, hvis han bliver sulten midt i en tur

Jeg kan sætte uret efter ham, for jeg kan trække ham max 3,5-4 timer Er vi på hjemmebesøg f.eks. min søster, så er det vand og pulver

Anmeld

10. februar 2014

sulo

Tak for råd alle sammen, jeg må finde en metode der passer os.

Det med færdigblandet duer jo desværre ikke her, efter at Kristian var syg, har han været noget sart med hans mave, så vil slet ikke overveje at skifte mærke mme, det vil også være mod lægens anbefaling.

Anmeld

10. februar 2014

Kløver

Vi brugte nan brikker, og var der ikke mickroovnen brugte vi ilamo (staves) flasken, i sjældne tilfælde koldt

alternativt havde vi kogt vand med i termoflaske og blandede pulver i når det skulle bruges

Anmeld

10. februar 2014

AnthonsMor

sulo skriver:

Jeg brugte oftest færdigblandet MME fra NAN eller Allomin når vi skulle ud.. De behøver nemlig ikke blive varmet, og de behøver heller ikke stå på køl

Så det er jo super nemt!

Anmeld

10. februar 2014

Mother-love

Vi brugte mme brikker. Det var bare så meget nemmere. For så skulle man nemlig ikke tænke på bakterier osv.
Ellers kan du tage noget kogende vand med og noget koldt kogt vand. Så du kan blande hvis detbliver nødvendigt. Og så vente med at blende pulveret i til det skal bruges

Nu var vi så så heldig at Isabella fint tog mme brikkerne uden de varmet op. Så det var nemt

Ellers kan man få en sutteflaske med varme patroner til. Også super smart

Anmeld

10. februar 2014

Annemette07

sulo skriver:

Tak for råd alle sammen, jeg må finde en metode der passer os.

Det med færdigblandet duer jo desværre ikke her, efter at Kristian var syg, har han været noget sart med hans mave, så vil slet ikke overveje at skifte mærke mme, det vil også være mod lægens anbefaling.

Jeg bruger også nutramigen, og som sagt har vi købt en termoflaske hvor vi hælder det kogte vand ved også har vi en flaske med koldt vand og supplere til den rette temperatur. Også har vi en doseringsbøtte med pulver i. Det fylder meget så måtte have fat i en større pusletaske, men det er jo bare sådan det er :-)

Anmeld

10. februar 2014

Bell'star

sulo skriver:

Jeg har altid færdigblandede brikker med. Men der er flere i min Mødregruppe, der har en helt almindelig termokande med kogt vand med, og så alt efter hvor varmt vandet er, så bare fylder op i flasken med koldt vandt fra hanen til sidst, for den rette temp.

Anmeld

10. februar 2014

MalleNørgaard

Her har vi altid kogt varm vand med i flaske, samt koldt vand ved siden af. MME har vi i en beholder fra Pigeon - så flasken først blandes sammen når vi skal bruge den. Det smarte ved vores pulvercontainer er at der kan komme 1/2 dl grød i den også når vi er på tur - den er nemlig inddelt i 3 LUKKEDE rum.. Den er så smart - og vi er rigtig glade for den. 

Vi bruger den også til Amanda på 4 år, når hun skal have rosiner med i madpakken, da den kan skilles ad 

Jeg købte den her: 

http://www.babygear.dk/pigeon-beholder-modermaelkserstatning.html?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.