Jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.519 visninger
18 svar
3 synes godt om
9. februar 2014

sulo

Hvordan gør i sådan rent praktisk, når i skal ud?

Her har vi indtil vidre lavet mme på forhånd, opbevaret på køl og så varmet det op når vi skulle bruge det.

Men siden Kristian har været syg har han spist hver 2 time ca fra morgen til aften, før var det mellem 3-4 timer, så det kan godt gå hen og lappe hen over når vi skal i byen.

Jeg har godt nok en termotaske til flasker, men synes ikke den holder på varmen ret længe og er lidt nervøs for bakterier ovs.

Så nu håber jeg på nogle gode råd fra jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

serinasmor

sulo skriver:

Her har vi indtil vidre lavet mme på forhånd, opbevaret på køl og så varmet det op når vi skulle bruge det.

Men siden Kristian har været syg har han spist hver 2 time ca fra morgen til aften, før var det mellem 3-4 timer, så det kan godt gå hen og lappe hen over når vi skal i byen.

Jeg har godt nok en termotaske til flasker, men synes ikke den holder på varmen ret længe og er lidt nervøs for bakterier ovs.

Vi købte brikker med færdigblandet mme til når vi skulle på tur/mødregruppe/babysalmesang- det var nemt klip op hæld i flaske, flaske i micro og på med en sut .. når vi var afsted med overnatning havde vi pulver og flaskebørste med

Anmeld

9. februar 2014

Claudia87

Nu ved jeg ikke hvilken slags MME du bruger, men Elias får Nan 1, som også kan købes færdigblandet i brikker. Så når vi skal ud tager jeg rene, skoldede flasker, en termokande med kogende vand og så Nan brikker med. Det er super nemt lige at hælde det færdige Nan i en flaske, og så bruger jeg det kogte vand fra termokanden til at varme med, hvis vi ikke lige er i nærheden af en mikroovn Jeg hælder det bare i en stor kop, og så flasken derned i til den er varm. Det fungerer for os  

Anmeld

9. februar 2014

Annemette07

sulo skriver:

Jeg har denne:

Tommee Tippee Closer to Nature Travel Food Warmer :-)
Købte den på amazon. God til at holde varmen længe, og det hvide plastik som er låg til flasken, kan bruges til at hælde vandet i, så man den vej kan varme flasken :-) men vi tager som regel bare vandet fra flasken og blander op. Der er 0,5 l i :-)

Anmeld

9. februar 2014

Annette A

Jeg har altid brugt Nan som vi købte på brikker til når vi skulle ud af huset og dem kan vi bare åbne og hælde på en ren sutteflaske også uden opvarmning inden, sålænge de er stuetemperaturvarme.

Anmeld

9. februar 2014

sulo

Nu ved jeg ikke hvilken slags MME du bruger, men Elias får Nan 1, som også kan købes færdigblandet i brikker. Så når vi skal ud tager jeg rene, skoldede flasker, en termokande med kogende vand og så Nan brikker med. Det er super nemt lige at hælde det færdige Nan i en flaske, og så bruger jeg det kogte vand fra termokanden til at varme med, hvis vi ikke lige er i nærheden af en mikroovn Jeg hælder det bare i en stor kop, og så flasken derned i til den er varm. Det fungerer for os  

Vi bruger Nutramigen fra apoteket, grundet allergi fra forældrene, så vi har ikke den mulighed at købe det færdigt på brikker

Anmeld

9. februar 2014

Bertris

når vi var til heldags arrangementer havde vi x antal flasker med med kold vand i, en/to doserings bøtter, hvor der er til tre flasker i hver bøtte

hvis der ikke var microovn havde vi en termokande varmtvand med

Anmeld

9. februar 2014

BigHope13

sulo skriver:

Jeg gør blot det at jeg har afmålt det pulver der skal bruges i en doseringsbøtte , og så har jeg kogt vand i en termokande med. Når det er spisetid hælder jeg det vand i flasken der skal bruges og når så vandet er den rette temp tilsættes jeg pulver og så er den spiseklar

Anmeld

9. februar 2014

Lukas&Liam<3

Havde kogt koldt vand med i flaskerne ikke helt fyldt, også puttede jeg lidt kogende vand i til det passede med temperaturen også mme opmålt i beholdere

Anmeld

9. februar 2014

lineog4

sulo skriver:

Jeg hAvde en termoflaske med kogende vand (var nok ikke kogende når jeg brugte det) og en flaske med koldt kogt vand og så kunne jeg blande til rette temperatur og var ikke afhængig af det kunne varmes op - en tur i parken var pludseligt nemt også med et flaskebarn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.