Min datter er umættelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. februar 2014

Anonym trådstarter

Hjælp! Min datter på knap 7 måneder sover så dårligt om natten.

Hun vågner hver halvanden time og vil have mad. Jeg giver hende alt hvad den kan trække om dagen af mad. Amning ad libitum og grød/mos tre gange dagligt og har enkelte gange prøvet vælling sent aften - altsammen uden held. Hvad i alverden skal jeg gøre???

har prøvet at give hende sutten eller et glas vand.. Uden held..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen med gode råd?

Anmeld

9. februar 2014

Jupiter

Jeg tænker lige i første omgang at det ikke er sult, men vane.

Hun er vant til at vågne og lige få en portion tryghed hos mor, og så sove lidt videre 

Hvis hun spiser rigeligt i løbet af dagen, kan du med god samvittighed lade hende undvære noget om natten. Måske én af gangene til at starte med, og så langsomt en mere osv.

Vi er godt nok på flaske (eller var) herhjemme, men med det samme jeg fornemmede at hun kun vågnede fordi det lige præcis passede med flaske-tid - det var altid kl. 4-4.30 - så skar jeg den væk.

Det tog et par nætter hvor hun blev gal og græd. Så holdt jeg hende i hånden til hun faldt i søvn - tilbød vand som hun heller ikke ville have. Efter to-tre dage var det overstået og hun vågnede ikke længere for at få flasken 

Anmeld

9. februar 2014

Røverdatter

Jeg ved ikke hvad jeg vil anbefale, andet end at dit barn højst sandsynligt er i separations-angst-fasen (som ligger mellem syv og ni måneders alderen). Her er det faktisk yderst vigtigt at dit barn mærke trygheden og accepten af behov.

Min søn havde også sådan en fase (ammer også) og han var vågen hver anden time i en lang periode. Damn man bliver skide træt jo!
Men det giver pote i den lange ende, at møde sit barns behov for tryghed. Det bygger også en naturlig selvstændighed op hos barnet. Selvom man måske skulle tro det modsatte.

Jeg tror, at hvis du er total udmattet, så forsøg at sov så meget du kan om dagen (tage lur med din datter osv.) Når manden er der, kan han måske have hende nogle gange i de vågne timer hvor hun måske lige har spist eller er frisk. Så kan du hvile

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.