Hjemmelavet pizza

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.778 visninger
15 svar
2 synes godt om
7. februar 2014

Papillon

Jeg har lige smidt pizzaen i ovnen og kom til at tænke på, hvordan mon andre laver den?

Så, hvilken bund? Hvilket fyld?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Chris86

Papillon skriver:

Jeg har lige smidt pizzaen i ovnen og kom til at tænke på, hvordan mon andre laver den?

Aaaaaltid homemade bund....

Fyld får jeg oftest kartofler

Og ellers det alm kedelige som skinke og oksekød...

Anmeld

7. februar 2014

Karoline27

Papillon skriver:

Jeg laver altid bund selv af grovbolle dej - rigtig godt!
Af fyld plejer jeg at bruge skinke, majs, ananas, rød peber, løg og ost. Det er min yndlings pizza

Anmeld

7. februar 2014

Sijac

Papillon skriver:

Bunden laver jeg har gær, vand, olie og 50/50 af mel og pizzamel.
Fyldet afhænger af hvem der skal spise med. Min mand for sin éen pizza med stærke sager på, og min pizza er mere klassisk

Men hjemmelavet tomatsovs, ost, skinke, løg, peberfrugt, tomat skiver - hans indeholder f.eks. jalapeños, pepperoni, cocktailpølser, salsasovs ect.

Anmeld

7. februar 2014

Victoria2013

Jeg bager helst bunden selv - syntes altid jeg bliver skuffet over diverse købe-bunde og vi har prøvet nogle forskellige efterhånden. 

Bunden laves af: 

2½ dl lunkent vand
25 g øko gær
2 spsk olivenolie
1 tsk salt
Hvedemel

Når alt er æltet godt sammen skal den hæve mindst en time og rulles ud og så skal der fyld på.

Vi laver altid én stor pizza, men den bliver altid overfyldt, syntes jeg, men sådan vil kæresten have det og han bliver irriteret hvis jeg vil gå ned på fyld (dvs. kun 1-2 slags kød fx)... 

I går og i dag (pizza er altid restemad hér) har vi fået pizza med:

Pizzasauce
Pepperoni
Cocktailpølser
Bacontern
Rød peberfrugt
Løg
Majs
Revet mozzerella
Olivenoliedryp og chilioliedryp, oregano og timian

Anmeld

7. februar 2014

SP10

Profilbillede for SP10
Papillon skriver:

Det er forskelligt om jeg selv laver bunden eller køber en færdig..
Fyld: tomat pure i bunden og drysser så med oregano, derefter skære jeg en mozzarella i skiver og ligger den over hele pizzaen og så parmaskinke på.
Når den er bagt i ovnen kommer jeg salat og tomater på og så dressing til..

Anmeld

7. februar 2014

Frk. Petersen

Papillon skriver:

Jeg bruger denne opskrift på dej

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_b oern.php?id=14718

så laver jeg en kødsauce (med dolmio) og putter ovenpå, med tomat og ost og så smider jeg gerne nogle coctailpølser ovenpå

Anmeld

7. februar 2014

tarkoflen

Vi var på besøg hos nogle venner til pizza og de gjorde noget virkelig smart synes vi

De smed dejen på en virkelig varm pande med lidt olie på, bare lige kort så den fik et ordentlig skud varme. Så tog de den af, smed den på en bageplade, på med fyldet og så blev den bagt færdig i ovnen mums siger jeg bare!

Anmeld

7. februar 2014

Chris86

tarkoflen skriver:

Vi var på besøg hos nogle venner til pizza og de gjorde noget virkelig smart synes vi

De smed dejen på en virkelig varm pande med lidt olie på, bare lige kort så den fik et ordentlig skud varme. Så tog de den af, smed den på en bageplade, på med fyldet og så blev den bagt færdig i ovnen mums siger jeg bare!

Altså efter dejen var formet eller hvordan?

Anmeld

7. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

En almindelig dej med vand, olie, salt, gær og hvedemel (00). Fyld er forskelligt, men ofte laver jeg bare en 'margherita', det vil sige, tomatsovs, FRISK mozarella, olie og basilikum. Eventuelt med lufttørret skinke. Jeg er helt klart til de enkle versioner. I stedet bruger jeg gode råvarer, eller forsørger, jeg har haft svært ved at finde en god mozarella. 

... og så foretrækker jeg helt klart når pizzabunden er tynd. Så bare i ovnen på højeste temperatur i 6-8 minutter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.