Frugtfarve i mmf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.372 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. august 2009

Helle30

Min kage"depression" har efterhånden lagt sig, og jeg er begyndt at analysere på, hvad der kan være gået galt, siden min mmf blev så elendig at arbejde med. Nu kan jeg jo se, at I andre bruger det dér farvepasta, så jeg har besluttet at skyde skylden på frugtfarven (brugte jeg til at farve med).
Er der andre, der har dårlig erfaring med frugtfarve?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

TbCp

Jeg har brugt frugtfarve uden problemer.
Men vil dog også gerne have fat i pastafarve, da der jo ikke er så stort udvalg i farverne ved frugtfarve

Anmeld

7. august 2009

LauraLW

Helle30 skriver:

Min kage"depression" har efterhånden lagt sig, og jeg er begyndt at analysere på, hvad der kan være gået galt, siden min mmf blev så elendig at arbejde med. Nu kan jeg jo se, at I andre bruger det dér farvepasta, så jeg har besluttet at skyde skylden på frugtfarven (brugte jeg til at farve med).
Er der andre, der har dårlig erfaring med frugtfarve?

- Helle

Jeg skal også bruge frugtfarve... Hvad er dine erfaringer? Kan man proppe det i efter mmf er lavet, eller hvornår skal det i? - hvis det skal i før, så er det jo lidt svært at bregne mængde og farve tænker jeg...

Laura

Anmeld

7. august 2009

Lise

Frugtfarven skal i mmf'en INDEN der kommer flormelis i, hvor pastafarven æltes i den færdige mmf..

Har ingen erfaring med frugtfarve, men pastafarven var meget nem at arbejde med.

Anmeld

7. august 2009

Bondepigen

Jeg har læst inde på en eller anden kageside, at der er meget vand i frugtfarve,,, derfor skulle det ikke være det bedste at bruge..

Anmeld

7. august 2009

LauraLW

Lise skriver:

Frugtfarven skal i mmf'en INDEN der kommer flormelis i, hvor pastafarven æltes i den færdige mmf..

Har ingen erfaring med frugtfarve, men pastafarven var meget nem at arbejde med.

Ok... så skal man godt nok vide fra starten af hvor meget af hvilke farver man skal bruge, og hvordan de farver. - håbede lidt at man bare kunne lave en kæmpe omgang hvid, og så farve små klumper ad gangen... Øv, hvis ikke jeg var sådan i tidspres så ville jeg da bruge de andre farver.

Anmeld

7. august 2009

LauraLW

bondepigen skriver:

Jeg har læst inde på en eller anden kageside, at der er meget vand i frugtfarve,,, derfor skulle det ikke være det bedste at bruge..

ok... har bare desværre ikke andet... mås se hvordan det går, ville klart være nemmest hvis man kunne ælte det i...

Anmeld

7. august 2009

linemus

LauraLW skriver:

Ok... så skal man godt nok vide fra starten af hvor meget af hvilke farver man skal bruge, og hvordan de farver. - håbede lidt at man bare kunne lave en kæmpe omgang hvid, og så farve små klumper ad gangen... Øv, hvis ikke jeg var sådan i tidspres så ville jeg da bruge de andre farver.

Det er netop det man kan med pastafarver, og det er rigtig smart.

Frugtfarve gør mmf'en lidt mere klistret, og så skal man huske, at farven bliver lysere, når der kommer flormelis i.

Hvornår skal du lave kagen? Jeg fik pastafarver fra england og det tog ca. 5 dage at få dem.

Anmeld

7. august 2009

LauraLW

linemus skriver:

Det er netop det man kan med pastafarver, og det er rigtig smart.

Frugtfarve gør mmf'en lidt mere klistret, og så skal man huske, at farven bliver lysere, når der kommer flormelis i.

Hvornår skal du lave kagen? Jeg fik pastafarver fra england og det tog ca. 5 dage at få dem.

jamen skal igang i eftermiddag når jeg kommer ned til min mor (hun købte ind for mig igår) og så skal den være færdig til lørdag...

Kan sku ikke helt lure hvad jeg skal gøre med det frugtfarve så... skal lave en swimmingpool, og vandet skulle jo gerne have en god tyrkis farve....
øv altså.

Anmeld

7. august 2009

Helle30

Fed idé med en swimmingpool. Du kan godt bruge frugtfarven, men fordi den er så flydende, skal du bruge MEGET mere flormelis. Jeg har tænkt, at man måske kunne undlade vandet i opskriften og i stedet fylde frugtfarven i som vand under opvarmningen - men så kan man jo ikke rigtig styre farveintensiteten.
Igen! Husk at købe RIGELIGT flormelis.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.