gravid, hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2014

Lilje82

Hvilken uddannelse er du i gang med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Tranebaer

Rikke vuholm skriver:

Der har været nogen ude og sige at der ikke er regler på det område så de faktisk kan fyre en.

Det passer IKKE.

Det har ikke noget med dit job/branche at gøre. Man må aldrig i Danmark fyre med graviditet som begrundelse. Tag et kig på ligebehandlingslovens § 9. Og hvis du skal fyre mere jura i hovedet på dem, så brug evt. også Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 14 om diskriminering.

Anmeld

23. marts 2014

2babygirls

Rikke vuholm skriver:

Jeg er så heldig at være gravid igen efter en SA i november.  Skide fedt:-)

Men nu kommer alle bekymringerne.  Jeg er igang med en uddannelse som slutter  sidst i oktober og har termin d.8 oktober.  Så jeg kan ikke blive færdig.  Så skal jeg hopper fra, kan jeg så komme ind igen efter barsel.  Vil de fyre mig? (Der er ikke nogle regler for det på voksenelevløn) kan jeg få dagpenge for de måneder jeg kommer til at mangle før jeg går over i barsel.  Er det bare mig der tænker for meget?  Nogen som har prøvet det? Går på sosu-assistenten

Bliv i din uddannelse. Det er et kvindefag, så de fyrer dig ikke. Måske du får kompensation når der er så lidt tilbage af din uddannelse.
Min søster vente tilbage efter barsel

Da jeg var igang med min handels uddannelse bestod jeg min eksamen i maj og havde sidste dag 31 august, men blev sygemeldt i juni, og fordi jeg havde bestået, skulle jeg ikke vende tilbage for de sidste to mdr.

Anmeld

23. marts 2014

Rikke vuholm

Jeg er igang som sosu-assistent 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.