gravid, hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
13 svar
1 synes godt om
5. februar 2014

Rikke vuholm

Jeg er så heldig at være gravid igen efter en SA i november.  Skide fedt:-)

Men nu kommer alle bekymringerne.  Jeg er igang med en uddannelse som slutter  sidst i oktober og har termin d.8 oktober.  Så jeg kan ikke blive færdig.  Så skal jeg hopper fra, kan jeg så komme ind igen efter barsel.  Vil de fyre mig? (Der er ikke nogle regler for det på voksenelevløn) kan jeg få dagpenge for de måneder jeg kommer til at mangle før jeg går over i barsel.  Er det bare mig der tænker for meget?  Nogen som har prøvet det? Går på sosu-assistenten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2014

LMX

Rikke vuholm skriver:

Men nu kommer alle bekymringerne.  Jeg er igang med en uddannelse som slutter  sidst i oktober og har termin d.8 oktober.  Så jeg kan ikke blive færdig.  Så skal jeg hopper fra, kan jeg så komme ind igen efter barsel.  Vil de fyre mig? (Der er ikke nogle regler for det på voksenelevløn) kan jeg få dagpenge for de måneder jeg kommer til at mangle før jeg går over i barsel.  Er det bare mig der tænker for meget?  Nogen som har prøvet det? Går på sosu-assistenten

Du kan fortsætte din uddannelse så længe du kan og vil. Der er ingen regler for hvornår du skal gå fra.

Du kan så vidt jeg ved tage den sidste praktik med og så evt vente med det sidste skoleophold og eksamen til efter barsel.

Problemet opstår først hvis du får en svær graviditet hvor du må sygemelde dig tit.

De må ikke fyre dig pga graviditet.

Tillykke med det 

Anmeld

5. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ved ingenting om dine spørgsmål men  Hurra og kæmpe tillykke!!!!!! 

Anmeld

5. februar 2014

Rødhætte

Rikke vuholm skriver:

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

5. februar 2014

Sandratoft

Er du medlem af FOA?

Anmeld

5. februar 2014

linea hansen

Rikke vuholm skriver:

Kender en om blev gravid mens hun var på sosu assisten og hun ku godt stoppe og komme igang igen efter barsel men penge fik hun gennem kommunen så ved ikke og man kan det der ikke andet for ind høre dig frem  

Anmeld

5. februar 2014

Rikke vuholm

Jeg er medlem af foa. Der er ingen regler på voksen området.  Har hørt om folk der er blevet fyret af sin ansættende myndighed 

Anmeld

5. februar 2014

linea hansen

Rikke vuholm skriver:

Jeg er medlem af foa. Der er ingen regler på voksen området.  Har hørt om folk der er blevet fyret af sin ansættende myndighed 

De må ikke fyre dig på grund at du eR gravid  jeg arbejder lige nu og jeg ved at de ikke må fyre mig på grund af det så jeg ved jeg har det når jeg er færdig med barsel 

Anmeld

5. februar 2014

Rikke vuholm

Der har været nogen ude og sige at der ikke er regler på det område så de faktisk kan fyre en.

Anmeld

23. marts 2014

linea hansen

Er heldig vis ikke blivet fyret men de sagde jeg sku sige til når jeg ikke ku klare det mere men tænkte på så noget med løft når jeg nu er 22 uger henne og snart 23 ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.