hvor mange uheld under 3 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor mange?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.329 visninger
17 svar
2 synes godt om
4. februar 2014

Sitrani

Hvor mange uheld havde dit barn i starten, da bleen blev smidt, før 3års-alderen..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har stemt blankt. Begge mine børn blev først renlige efter de blev 3 år

Anmeld

4. februar 2014

dorthemus

Det er lidt svært at svare på. Runa smed bleen om dagen da hun hun var 2.5 og det godt i starten, så startede hun i børnehaven og havde uheld. Så en god lang periode uden uheld og så et år efter en længere periode med uheld og nu er hun meget stabil. Men i gennemsnit 1 uheld.

Min erfaring erfaring som pædagog er at der er øget tilbagefald jo yngre de er når de smider bleen. Dem der blir renlige når de er over 3 år smider ofte det hele på én gang.

Anmeld

4. februar 2014

LinLin

Mine egne var over tre år, men i den bhv jeg arbejder i har jeg haft mange der var under tre - faktisk en del der er tættere på to end tre.

Kan tilslutte mig dorthemus - at de børn der smider den tidligt generelt har flere uheld/"tilbagefald". Fx har vi en dreng der stoppede med at bruge ble da han var 1,8 år, men han har stadig i perioder uheld ca. hver 2. Uge nu hvor han er 4,1...

Anmeld

4. februar 2014

lineog4

Har stemt blankt for det var ikke dagligt de havde uheld. Min datter smed bleen da hun var 2 år og 4 mnd og det er meget få uheld hun havde - kunne så have en dag i bon bon land hvor hun havde rigtig mange og så flere måneder uden... 

Den mindste dreng smed også bleen før han var 3 - egentlig lige da han fyldte 2 år men han kunne ikke styre det hvis han havde bukser på  Derfor kun blefri her hjemme....

Han smed den helt da han var 2 åe og 5 mnd og har uheld men det har mest været fordi han ikke nåede at få tissetrolden helt ud af bukserne eller lige når han vågner om morgenen.

Men det er rigtigt som de foregående har skrevet, min mellemste dreng smed bleen da han var 3 år og 3 mnd og på en uge røg bleen helt og kan slet ikke huske han har haft uheld

Anmeld

4. februar 2014

Monski

Sitrani skriver:

Hvor mange uheld havde dit barn i starten, da bleen blev smidt, før 3års-alderen..?

Anthon smed bleen da han var 2,8 år og han havde nogle få uheld de første dage men det var meget lidt
Nat bleen røg da han var 3,2 år ..

Anmeld

4. februar 2014

Rikke S

Sitrani skriver:

Jeg kan ikke stemme da vores erfaring ikke står der som en mulighed. Da Noah smed bleen, havde han de første uger 2-3 uheld om ugen, og efter ca 1 måned, kunne der ske 1-2 uheld om måneden. Men han har også altid været meget interesseret i potten (den ligner en and og synger når der kommer noget i den) og wc'et

Anmeld

4. februar 2014

siw84

Jeg har stemt blankt da vores blev renlig som 2,5 årig men har kun haft 4-5 uheld i alt siden han smed bleen. Så slet ikke noget hver dag.

Anmeld

4. februar 2014

-Milla-

Min søn har for nyligt smidt bleen 2,6 mdr. (Har svaret 2-4 uheld, men det var kun den første 1 1/2 uge)
Det var egentlig ikke fordi vi oplevede, at han var meget interesseret i potte og toilet, men en aften ville han efter sit bad have sine nye boxershorts på uden ble under.
Den første 1 1/2 uge havde han 2-3 uheld dagligt.
Dagene efter 0-1 uheld.
Desværre mens alt gik rigtig godt, blev han ramt af en slem virus med først opkast og diarré. Han kunne intet holde i sig, vi blev indlagt og han måtte få ble på.
Efter 4 dages indlæggelse på hospitalet kom vi hjem og han sagde selv at han gerne ville bruge potten, også selvom afførringen stadig ikke var fast.
Vi sagde, at han rigtig gerne måtte bruge potten og bare kunne tage bleen af, når han kunne mærke han skulle på potten.
Det gik rigtig fint og han var god til at mærke, når han skulle lave, og ligeså snart afførringen var mere fast tog vi bleen helt af igen.
Nu er det en lille uge siden og det går stadig godt og han er lige startet i børnehave igår og har ingen uheld haft.
Vi er meget glade og stolte af ham og overraskede over, at han så nemt smed bleen igen efter sygeperioden og faktisk er blevet meget bedre til at mærke og sige til, hvis han skal på potten eller toilettet.

Anmeld

4. februar 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter smed bleen, da hun var 2 år og 10 mdr, og hun havde vist 2-3 uheld i alt derefter, så har stemt ingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.