jeg har to med 4 år imellem, min mand har to med 4 år i mellem, og nu har vi lige fået en sammen, i december, mine er 13 og 9 og hans er 9 og 5 og jeg kan så ikke udtale mig på hans vejne, men jeg synes at det at man har haft tid til at de små kunne være små i lang tid har jeg nydt, at ikke have to blebørn, at den store har kunne bedre forstå at mor / far skal lige made, bleskifte eller andet på den helt lille.
Nu med den sidst nye, er fordelen klart at de er så selvhjulpne som de er, de hjælper også mig med de huslige ting, altså de har pligter, hvilket er en hjælp i sig selv, og de knuselsker deres lillesøster, så de kan lige kigge efter hende mens jeg laver mad eller andet.
Ulemper... jaaa jeg ved ikke, ud over at jeg naivt troede det ville være nemmere med store børn når jeg fik en efternøler end hvis de havde været små, og ja på nogle punkter er det da nemmere, men der er stadig mange ting som man skal der er lektier der skal hjælpes med, skole ting som forældre møder , skole fester, arbejdsdage, fodbold lejre, teenage dramaer, og så videre .. Men vil ikke sige der er desideret ulemper... kan ikke lige se dem, ikke på stående fod
Jow en ulempe var at vi intet baby udstyr havde da vi fandt ud af vi skulle have en mere, og da de andre var så gamle havde vi jo givet væk/solgt og smidt alt det andet ud... så det er forfra ..
Anmeld