Til Jer der har 5 år mellem jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Der er seks år mellem min søster og jeg, og mellem 4-5mellem mine nevøer og niecer, og der har ikke været noget. det er rart at man kan få lov til at nyde den første nogle år før den næste kommer. jeg passede to sæt tvillinger, hvor de ældste var 6 og de havde bevidst ventet til pigerne var selvhjulpne med at få den næste, som så blev to.

Jeg ved ikke hvordan det er, at have børn der er tætte i alderen.. men ser ikke ulemper med 4-5år i mellem.

kan sige, at min søster og jeg er super gode veninder, selv der er 6år i mellem os.

ok endnu en bekræftelse på at det fungere rigtig fint selvom der er en del år imellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

ok endnu en bekræftelse på at det fungere rigtig fint selvom der er en del år imellem.

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

nu kan jeg ikke helt være med på fordele og ulemper med to børn endnu, da nr. 2 først kommer til april... men i forhold til graviditeten er jeg glad for at der er 6 år i mellem mine børn, for den store har haft meget lettere ved at forstå det når jeg har måttet sige nej til hans lege fordi de har været for vilde til mig...

min veninde fik børn med to års mellemrum og hendes den store blev ofte ked af det fordi hun ikke kunne få lov til at blive båret af mor o.lign. for hun kunne ikke rigtig forstå det med baby...

Ja det er helt klart at den store vil have en lettere forståelse for det at der er en baby på vej.

Vores nr. 1 snakker godt nok meget om at gerne snart ville have en baby i huset, men er dog lidt i tvivl om hun ville kunne blive jaloux hvis der var en baby i huset lige nu. Hun har jo vores opmærksomhed 100 %.  

Anmeld

3. februar 2014

SjeBets

jeg har to med 4 år imellem, min mand har to med 4 år i mellem, og nu har vi lige fået en sammen, i december, mine er 13 og 9 og hans er 9 og 5 og jeg kan så ikke udtale mig på hans vejne, men jeg synes at det at man har haft tid til at de små kunne være små i lang tid har jeg nydt, at ikke have to blebørn, at den store har kunne bedre forstå at mor / far skal lige made, bleskifte eller andet på den helt lille.

Nu med den sidst nye, er fordelen klart at de er så selvhjulpne som de er, de hjælper også mig med de huslige ting, altså de har pligter, hvilket er en hjælp i sig selv, og de knuselsker deres lillesøster, så de kan lige kigge efter hende mens jeg laver mad eller andet.

Ulemper... jaaa jeg ved ikke, ud over at jeg naivt troede det ville være nemmere med store børn når jeg fik en efternøler end hvis de havde været små, og ja på nogle punkter er det da nemmere, men der er stadig mange ting som man skal der er lektier der skal hjælpes med, skole ting som forældre møder , skole fester, arbejdsdage, fodbold lejre, teenage dramaer, og så videre .. Men vil ikke sige der er desideret ulemper... kan ikke lige se dem, ikke på stående fod

Jow en ulempe var at vi intet baby udstyr havde da vi fandt ud af vi skulle have en mere, og da de andre var så gamle havde vi jo givet væk/solgt og smidt alt det andet ud... så det er forfra ..

Anmeld

3. februar 2014

Milas14

Jeg har 4 år i mellem her, og 2 drenge. De har desværre ingen glæde af hinanden for den store gider ik lillebror.. Jeg er ked af at vi ikke valgte at få dem tættere på hinanden... Der har været meget jalousi

Anmeld

3. februar 2014

tarkoflen

Jeg har kun Thea, men er selv storesøster med en lillebror, der er 6,5 år yngre end mig, så du må tage, hvad du kan bruge

Fordele:
Jeg kunne forstå, at en baby tog en del af min mors tid.
Jeg kunne være med og hjælpe til, og kunne dermed inddrages rigtig meget.

Ulemper:
Hmm dem kan jeg faktisk ikke lige komme på vi har et fantastisk forhold og har altid haft det! Der har ikke været søskende jalousi eller andet.

Hvis jeg selv kunne vælge, var der minimum 4 år og gerne mere mellem Thea og baby nr. 2, men på grund af vores alder og det faktum at vi skal have hjælp, kommer det nok ikke til at være sådan.

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at spørge

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

ok tak for jeres svar. Det lyder som om at der er flere der mener der er gode fordele ved at have 4-5 år imellem guldklumperne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.