Til Jer der har 5 år mellem jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.116 visninger
16 svar
3 synes godt om
3. februar 2014

Anonym trådstarter

Fordele og ulemper?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Fordele og ulemper?

den store er selvhjulpen, kan bedre forstå når mor har travlt med den lille, hjælpe til..

ulemper, ja det ved jeg ikke lige

Anmeld

3. februar 2014

charlottekri

Jeg kan faktisk ikke rigtig komme på nogle ulemper (endnu) da min mindste kun er 15 mdr.
Jeg synes at det har været fantastisk at den store har kunnet forstå en hel masse, såsom at mor ikke lige har tid nu pga baby og at baby ikke kan lege så meget endnu. Har stort set ikke oplevet søskendejalousi på trods af en krævende lillebror.
Den eneste ulempe jeg kan komme på er at der på et tidspunkt når de bliver større, kommer til at være et mere mærkbar spring mellem dem, men det kan jeg jo af gode grunde ikke forudsige endnu
Men jeg fortryder det ikke

Anmeld

3. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Fordele og ulemper?

Det eneste jeg har oplevet at den yngste var en ulempen, var at han ikke måtte det samme som storebror.. 4 og 9år på tur i tivoli.

men ellers er der ikke rigtigt noget, jeg synes det er dårligt.

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

Jeg kan faktisk ikke rigtig komme på nogle ulemper (endnu) da min mindste kun er 15 mdr.
Jeg synes at det har været fantastisk at den store har kunnet forstå en hel masse, såsom at mor ikke lige har tid nu pga baby og at baby ikke kan lege så meget endnu. Har stort set ikke oplevet søskendejalousi på trods af en krævende lillebror.
Den eneste ulempe jeg kan komme på er at der på et tidspunkt når de bliver større, kommer til at være et mere mærkbar spring mellem dem, men det kan jeg jo af gode grunde ikke forudsige endnu
Men jeg fortryder det ikke

Ok lyder godt. Du kan altså kun anbefale det.

Egentlig var planen at der skulle være 4 år imellem. Men ting i vores liv har gjort at det bedst passer om et år mere.

Synes bare at der idag er en mere og mere udbredt tendens til at få børnene liige efter hinanden og kan ikke fordelen i det... eller jo de bliver tættere legekammerater, men omvendt har vi bare virkelig nydt at have meget tid til vores nr. 1 som bliver 4 år til sommer.

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det eneste jeg har oplevet at den yngste var en ulempen, var at han ikke måtte det samme som storebror.. 4 og 9år på tur i tivoli.

men ellers er der ikke rigtigt noget, jeg synes det er dårligt.

ok tak for dine fordele og ulemper.

Vil du anbefale 5 år imellem, eller havde du hellere set kortere tid imellem dine - hvis du kunne gøre noget om?

Anmeld

3. februar 2014

lineog4

4 1/2 år mellem mine og de er som søskende er flest de både elsker og hader hinanden.

Vil sige den eneste ulempe (og den var der måske også hvis der var kortere eller længere imellem) er at lillebror knokler for at blive lige så dygtig, kunne det samme, må det samme osv osv osv. Og nu hvor hun snart er 11 så skal hun også få nogen bredere rammer end ham der lige er fyldt 6 - heldigvis har han så en lillebror der har lige så strenge regler som ham.

Fordele, hmm må indrømme jeg er glad for jeg fik så meget tid sammen med min datter mens hun var lille. Der er kun 2 1/2 mellem de to små og synes jeg gik glip af en masse med den største af de små, han var jo bare en lille skønsak da en baby kom og fyldte en masse.... Kan næsten tude når jeg tænker på det....

Anmeld

3. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

ok tak for dine fordele og ulemper.

Vil du anbefale 5 år imellem, eller havde du hellere set kortere tid imellem dine - hvis du kunne gøre noget om?

Der er seks år mellem min søster og jeg, og mellem 4-5mellem mine nevøer og niecer, og der har ikke været noget. det er rart at man kan få lov til at nyde den første nogle år før den næste kommer. jeg passede to sæt tvillinger, hvor de ældste var 6 og de havde bevidst ventet til pigerne var selvhjulpne med at få den næste, som så blev to.

Jeg ved ikke hvordan det er, at have børn der er tætte i alderen.. men ser ikke ulemper med 4-5år i mellem.

kan sige, at min søster og jeg er super gode veninder, selv der er 6år i mellem os.

Anmeld

3. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

nu kan jeg ikke helt være med på fordele og ulemper med to børn endnu, da nr. 2 først kommer til april... men i forhold til graviditeten er jeg glad for at der er 6 år i mellem mine børn, for den store har haft meget lettere ved at forstå det når jeg har måttet sige nej til hans lege fordi de har været for vilde til mig...

min veninde fik børn med to års mellemrum og hendes den store blev ofte ked af det fordi hun ikke kunne få lov til at blive båret af mor o.lign. for hun kunne ikke rigtig forstå det med baby...

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

4 1/2 år mellem mine og de er som søskende er flest de både elsker og hader hinanden.

Vil sige den eneste ulempe (og den var der måske også hvis der var kortere eller længere imellem) er at lillebror knokler for at blive lige så dygtig, kunne det samme, må det samme osv osv osv. Og nu hvor hun snart er 11 så skal hun også få nogen bredere rammer end ham der lige er fyldt 6 - heldigvis har han så en lillebror der har lige så strenge regler som ham.

Fordele, hmm må indrømme jeg er glad for jeg fik så meget tid sammen med min datter mens hun var lille. Der er kun 2 1/2 mellem de to små og synes jeg gik glip af en masse med den største af de små, han var jo bare en lille skønsak da en baby kom og fyldte en masse.... Kan næsten tude når jeg tænker på det....

Lige præcis det sidste du nævner har bare været så vigtigt for os, nemlig at have en masse tid til nr. 1 og bare nyde det.

Det er nok slet ikke så tosset med 4-5 år imellem så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.