Fødsel og svømmehal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.479 visninger
26 svar
26 synes godt om
2. februar 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg fødte for 4 uger siden, og i næste weekend, er vi blevet inviteret i vandland (altså knap 5 uger efter fødslen).

Jeg har hørt noget om at man skal vente med karbad/svømmehal osv. til efter 8 ugers undersøgelsen, men kan man evt. blive undersøgt før, for at se om det er lukket ordentligt dernede?? 

For hvis jeg googler, finder jeg dette fra Hvidovre Hospital:

Så længe der er farve i dit udflod, og det kan der være i 5-6 uger, er der stadig en sårflade i livmoderen, der hvor moderkagen sad. Karbad, havbad og svømning i svømmehal frarådes på grund af risiko for betændelse i livmoderen. 

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/afdelinger/gynaekologisk-+obstetrisk+afdeling/foedeafdelingen/efter+foedslen/om+mor+og+far.htm

Vil det så sige, at nu når jeg ikke bløder mere, burde jeg måtte gå i svømmehal? I øvrigt blev jeg klippet, men det er helet fint og ved ikke om det overhovedet har betydning?

Og hvad med min datter? Der står jo et utal af forskellige meninger, helt fra navlestrengen er tør, til hun skal være min. 6 mdr. gammel??   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

L&V

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg fødte for 4 uger siden, og i næste weekend, er vi blevet inviteret i vandland (altså knap 5 uger efter fødslen).

Jeg har hørt noget om at man skal vente med karbad/svømmehal osv. til efter 8 ugers undersøgelsen, men kan man evt. blive undersøgt før, for at se om det er lukket ordentligt dernede?? 

Så længe der er farve i dit udflod, og det kan der være i 5-6 uger, er der stadig en sårflade i livmoderen, der hvor moderkagen sad. Karbad, havbad og svømning i svømmehal frarådes på grund af risiko for betændelse i livmoderen. 

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/afdelinger/gynaekologisk-+obstetrisk+afdeling/foedeafdelingen/efter+foedslen/om+mor+og+far.htm

Vil det så sige, at nu når jeg ikke bløder mere, burde jeg måtte gå i svømmehal? I øvrigt blev jeg klippet, men det er helet fint og ved ikke om det overhovedet har betydning?

Og hvad med min datter? Der står jo et utal af forskellige meninger, helt fra navlestrengen er tør, til hun skal være min. 6 mdr. gammel??   

Jeg ville ikke tage så lille et barn med i badeland med risiko for infektion, hun vil alligevel ik ku holde andet end ganske få minutter og vil hurtigt blive kold. Ville os vente til jeg selv var blevet tjekket

Anmeld

2. februar 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg ville ikke tage så lille et barn med i badeland med risiko for infektion, hun vil alligevel ik ku holde andet end ganske få minutter og vil hurtigt blive kold. Ville os vente til jeg selv var blevet tjekket

Man kunne jo bade hende i et varmtvandsbassin? Behøver jo ikke være det kolde på 20 grader hun kommer i 

Anmeld

2. februar 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg ville vente til de 8 uger er gået.

Og som en anden nævner så kan den lille ikke holde mange minutter i badeland uanset om det er alm vand el varmvandsbassinet

Anmeld

2. februar 2014

L&V

Anonym skriver:

Man kunne jo bade hende i et varmtvandsbassin? Behøver jo ikke være det kolde på 20 grader hun kommer i 

Nej for det må de slet ik det første år mener jeg det er. Men ville heller ik i varmt vand

Anmeld

2. februar 2014

Mor Christa

De må gerne komme i varmtvand! Men der er forskellige regler i de forskellige badelande, så prøv at kigge deres hjemmeside eller ring til dem, og så kan du jo også høre dem hvornår mor må komme i vand. evt spørg din læge/jm bare husk på at en så lille baby ikke holder længe i det varme vand - første gang jeg var af sted med Victor ( 7 uger ) holdt han i 20 minuttwr og så kom han op og fik tørt tøj på og en lille lur i autostol (: 

Anmeld

2. februar 2014

FamilenStorm

Anonym skriver:

Jeg ville vente med badeland.. Og især når den lille ikke er så gammel..

Tænker den lille hurtig vil blive overstimuleret af de mange høje lyde og mennesker..

Anmeld

2. februar 2014

(august)

Vores piger har været i svømmehallen fra navlen har været tør og de havde været til 5 ugers tjek dvs i sv.hallen fra 5 uger. De kan ikke være der ret længe pga alle de nye lyde, så de bliver utrolig trætte. Jeg ville ringe til lægen og spørge. Har selv først været i vandendet efter 8 ugers undersøgelsen

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar.. 

Jeg har snakket med min læge, som siger at jeg sagtens kan tage i svømmehal, når jeg ikke har farvet udflåd mere, og min baby kan komme med, så længe navlestrengen er helet og tør.. De to overstående, er udelukkende for at undgå infektioner.

Anmeld

4. februar 2014

Mumto3

Svømmehal - måske, men vandland! Ej det ville jeg ikke gøre. Hvor længe skal I være der? baby kan jo højest være i varmtvandbassinet i 20 min. Og hvad skal i så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.