Kejsersnit/indlæggelse 2. Gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2014

viben

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ja her kom storebror ud samme dag som hun kom ud, der var han 3,7 år.. Han har elsket hende fra første sekund.

Jeg havde slet ikke ondt efter anden pks.

Jeg havde også fået lavet fødselsplan, så vidste at jeg skulle være på barsels afd i en del dage...

Det lyder helt fantastisk at du ikke havde ondt anden gang. Ved du hvorfor? Jeg håber lidt at jeg kan få lov at få andet end helt almindelige panodiler med hjem denne gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

Mortilxx

viben skriver:

Er din søn så stor at han godt kan forstå at du har ondt og hvorfor? Jeg krydser fingre for at du når hjem til fødselsdagen

Ja han forstår godt hvis jeg eller andre har ondt Han er en meget stille, rolig, og enormt kærlig samt omsorgsfuld dreng. Jeg har en skøn og hjælpsom kæreste, samt en del bedsteforældre der godt kan bruges og som er meget hjælpsomme

Anmeld

2. februar 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
viben skriver:

Jeg skal føde ved planlagt kejsersnit om knap 2 mdr. Og nu begynder overvejelserne ift. Storebror på knap 2 år.

Til jer der fik kejsersnit - kom den store op og så baby før i kom hjem? Og hvordan var reaktionen på mor der havde ondt....?

Herhjemme har vi talt om at manden kun bliver hos mig og baby en enkelt nat, så storebror kun skal passes et døgn, og så kan komme op og se baby men tage hjem med far. Første gang endte det i akut kejsersnit, og der tog vi hjem efter et døgn, men det kunne kun lige lade sig gøre på grund af stærke smerter, og derfor tænker jeg at det er bedre at blive de to nætter, så jeg har knap så ondt når jeg kommer hjem til min store dreng, der jo stadig er for lille til rigtig at kunne forstå det... Lyder det helt åndssvagt? Del endelig jeres erfaringer..

Tak

Min datter var 2,5 år, da jeg fik aks med min søn.

Jeg var indlagt i 48 timer, og hun kom og besøgte lillebror og mig en gang.
Jeg havde en veninde, der passede hende hjemme hos os, til jeg kom hjem.

Ang smerter, så fortalte jeg, at jeg havde ondt i maven og derfor ikke kunne gå så langt/løfte hende mm, men jeg nævnte ikke på noget tidspunkt, det var pga lillebror, jeg havde disser smerter, da det ville kunne få hende til at få negative associationer mod lillebror.

PS jeg er alene med børnene så ingen far, der kunne tage over.

Anmeld

3. februar 2014

Clisolka

viben skriver:

Tak for dit svar havde du ikke problemer med at komme op og skifte ble den første aften alene? Og hvordan reagerede storesøster på at du ikke skulle med hjem da hun kom op og så ham?

Første gang kunne jeg kun lige komme op og tisse der om aftenen hvor jeg skulle op, så synes i hvert fald ikke at storebror skal komme før dagen efter... Og da vi kom hjem gik der godt nok nogle dage før jeg selv skiftede bleer og kunne ligge ned udstrakt og sove... Så det der bekymrer mig mest er, er hvis jeg får lige så ondt næste gang og slet ikke kan noget med storebror

Jeg havde hende slet ikke den første nat, der passede sygeplejerskerne hende, fordi de vurderede at jeg havde brug for søvn - og pga. mine smerter 

Hun blev faktisk ikke ked af at jeg ikke kom med hjem. Jeg fortalte at mor blev nødt til at blive på sygehuset sammen med lillebror. Der hjalp det også gevaldigt, at det var far hun skulle hjem med, for hun er noget SÅ farglad 

Du skal nok forvente at du ikke kan ret meget de første par uger pga. kejsersnittet. Jeg er enormt glad for at min fødsel for 20 uger siden endte normalt, netop pga. jeg har en 3-årig pige herhjemme  Jeg har kunnet meget mere, var hurtigere på benene osv. denne gang 

Jeg er sikker på storebror nok skal kunne forstå hvis du siger at du har "av mave" 

Anmeld

3. februar 2014

Nessie

Mit KS var hverken planlagt eller akut, men jeg blev indlagt til igangsættelse, hvor de så opdager at hun ligger forkert, og hun vil ikke vendes.

Hun blev født om aftenen, og min niece passede storebror imens. De kom efter BH næste dag, og han tog det rigtig fint. Han var dog ked af det morgenen efter, så hun valgte at komme op på sygehuset et par timer med ham, og så tog de hjem og hyggede og spiste frokost, og kom igen om eftermiddagen.

Vi blev udskrevet lørdag, men skulle komme igen søndag til kontrolvejning, og blev desværre indlagt igen.
Dét har været det værste for storebror, at mor lige var hjemme og vende, og så var væk igen i 3 dage.

Ellers tog han det fint, var bare rigtig spændt på at se sin lillesøster. Han var så også næsten 4 år, så det var lidt nemmere for ham at forstå det hele, også at mor ikke lige kunne løfte på ham i et stykke tid

Anmeld

3. februar 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
viben skriver:

Lyder som en god ide med at storebror og far kom og hentede jer Hvad sagde storebror til at komme og gå flere gange?

Han tog det overraskende godt. Det passede med da mormor var med ham skulle han hjem og sove til middag. Og så kom de til aften igen. Hvor så far afleverede ham om formiddagen hos farmor som så kom om aften. Så det var egentlig kun den ene dag hvor han kom og gik. Så ham mærkede det ikke rigtig.

Anmeld

3. februar 2014

Mor til Frederic og Freya

viben skriver:

Det lyder helt fantastisk at du ikke havde ondt anden gang. Ved du hvorfor? Jeg håber lidt at jeg kan få lov at få andet end helt almindelige panodiler med hjem denne gang.

har ingen ide til hvorfor det ikke gjorde ondt 2 gang og fik slet ikke samme mængde smertestillende - stort set intet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.