Kejsersnit/indlæggelse 2. Gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
16 svar
1 synes godt om
2. februar 2014

viben

Jeg skal føde ved planlagt kejsersnit om knap 2 mdr. Og nu begynder overvejelserne ift. Storebror på knap 2 år.

Til jer der fik kejsersnit - kom den store op og så baby før i kom hjem? Og hvordan var reaktionen på mor der havde ondt....?

Herhjemme har vi talt om at manden kun bliver hos mig og baby en enkelt nat, så storebror kun skal passes et døgn, og så kan komme op og se baby men tage hjem med far. Første gang endte det i akut kejsersnit, og der tog vi hjem efter et døgn, men det kunne kun lige lade sig gøre på grund af stærke smerter, og derfor tænker jeg at det er bedre at blive de to nætter, så jeg har knap så ondt når jeg kommer hjem til min store dreng, der jo stadig er for lille til rigtig at kunne forstå det... Lyder det helt åndssvagt? Del endelig jeres erfaringer..

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

Clisolka

Jeg skal føde ved planlagt kejsersnit om knap 2 mdr. Og nu begynder overvejelserne ift. Storebror på knap 2 år.

Til jer der fik kejsersnit - kom den store op og så baby før i kom hjem? Og hvordan var reaktionen på mor der havde ondt....?

Herhjemme har vi talt om at manden kun bliver hos mig og baby en enkelt nat, så storebror kun skal passes et døgn, og så kan komme op og se baby men tage hjem med far. Første gang endte det i akut kejsersnit, og der tog vi hjem efter et døgn, men det kunne kun lige lade sig gøre på grund af stærke smerter, og derfor tænker jeg at det er bedre at blive de to nætter, så jeg har knap så ondt når jeg kommer hjem til min store dreng, der jo stadig er for lille til rigtig at kunne forstå det... Lyder det helt åndssvagt? Del endelig jeres erfaringer..

Tak

Nu fik jeg et akt kejsersnit første gang, men jeg gik med de akkurat samme tanker - hvis nu det igen skulle ende i et akut kejsersnit 2. gang  

Bella var knap 3 år da hun blev storesøster - og jeg vidste på forhånd at jeg ville være indlagt i min. 2 dage pga. min diabetes, men det hele gik op! 

Jeg var indlagt fra fødslen og 3 dage frem. Vi gjorde det på den måde, at min kæreste tog hjem og hentede vores datter fra børnehave og blev hos hende indtil næste morgen, hvor han så kom tilbage til mig  Det var nogle lange aftener på sygehuset alene, men til gengæld var jeg faktisk glad for at ligge alene med lillebror, så jeg kunne få amningen i gang og lære ham lidt at kende  

Jeg fødte en torsdag, så vi gik ind til en laaaaaaang weekend for mit vedkommende. Min datter har krudt i numsen, så hun kunne ikke være stille på en barselsgang. Min veninde og kæreste overraskede mig, min veninde passede min datter lørdag aften, så han kunne overnatte hos mig. Søndag kom jeg hjem. 

Dagen efter jeg fødte kom 2 veninder med min datter, så hun kunne se lillebror 

Håber det er okay jeg svarer, selvom det ikke endte i et akut kejsersnit 2. gang, men en normal fødsel  

Anmeld

2. februar 2014

Carina:-)

Det er ikke sikkert du kan få lov til 2 dage hvis der ingen komplikationer er .

Her var jeg indlagt 1 uge pga barn på neo og min diabetes.

Men vil til enhver tid tage hjem lige så snart jeg kunne

Anmeld

2. februar 2014

Mortilxx

viben skriver:

Tak

Jeg skal føde ved kejsersnit for 2. gang om to uger. Første kejsersnit var akut.
Vi gør det på den måde, at når jeg har født bliver der ringet til mine forældre og så henter de min søn og kommer op til os Han overnatter formentlig ved mine forældre og så krydser jeg fingre for, at jeg må komme hjem dagen efter, da min søn fylder tre år to dage efter fødslen, så jeg vil gerne hjem og holde hans fødselsdag og synge for ham om morgenen

Anmeld

2. februar 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Min 2 fødsel var pks.
Kæresten og jeg afleverede sammen den store i vs om morgen. Så hentede mormor han til middag og tog ham med op for at se lillebror. De tog så hjem igen så han kunne sove lidt og kom igen til aften hvor far tog den store med hjem. Fødte en onsdag.
Torsdag var han hos farmor og kom om aften og besøgte os. Der tog han med far igen.
Fredag kom far og storbror for at hente os om formiddagen.

Anmeld

2. februar 2014

Mor til Frederic og Freya

viben skriver:

Tak

Ja her kom storebror ud samme dag som hun kom ud, der var han 3,7 år.. Han har elsket hende fra første sekund.

Jeg havde slet ikke ondt efter anden pks.

Jeg havde også fået lavet fødselsplan, så vidste at jeg skulle være på barsels afd i en del dage...

Anmeld

2. februar 2014

viben

Babymor1013 skriver:

Nu fik jeg et akt kejsersnit første gang, men jeg gik med de akkurat samme tanker - hvis nu det igen skulle ende i et akut kejsersnit 2. gang  

Bella var knap 3 år da hun blev storesøster - og jeg vidste på forhånd at jeg ville være indlagt i min. 2 dage pga. min diabetes, men det hele gik op! 

Jeg var indlagt fra fødslen og 3 dage frem. Vi gjorde det på den måde, at min kæreste tog hjem og hentede vores datter fra børnehave og blev hos hende indtil næste morgen, hvor han så kom tilbage til mig  Det var nogle lange aftener på sygehuset alene, men til gengæld var jeg faktisk glad for at ligge alene med lillebror, så jeg kunne få amningen i gang og lære ham lidt at kende  

Jeg fødte en torsdag, så vi gik ind til en laaaaaaang weekend for mit vedkommende. Min datter har krudt i numsen, så hun kunne ikke være stille på en barselsgang. Min veninde og kæreste overraskede mig, min veninde passede min datter lørdag aften, så han kunne overnatte hos mig. Søndag kom jeg hjem. 

Dagen efter jeg fødte kom 2 veninder med min datter, så hun kunne se lillebror 

Håber det er okay jeg svarer, selvom det ikke endte i et akut kejsersnit 2. gang, men en normal fødsel  

Tak for dit svar havde du ikke problemer med at komme op og skifte ble den første aften alene? Og hvordan reagerede storesøster på at du ikke skulle med hjem da hun kom op og så ham?

Første gang kunne jeg kun lige komme op og tisse der om aftenen hvor jeg skulle op, så synes i hvert fald ikke at storebror skal komme før dagen efter... Og da vi kom hjem gik der godt nok nogle dage før jeg selv skiftede bleer og kunne ligge ned udstrakt og sove... Så det der bekymrer mig mest er, er hvis jeg får lige så ondt næste gang og slet ikke kan noget med storebror

Anmeld

2. februar 2014

viben

Carina:-) skriver:

Det er ikke sikkert du kan få lov til 2 dage hvis der ingen komplikationer er .

Her var jeg indlagt 1 uge pga barn på neo og min diabetes.

Men vil til enhver tid tage hjem lige så snart jeg kunne

Ja, det vil jeg måske også når det kommer til stykket, fordi jeg savner den store så meget. Jeg synes bare jeg var så dårligt smertedækket da jeg kom hjem, at jeg frygter slet ikke at kunne noget...

Anmeld

2. februar 2014

viben

Nihell skriver:

Jeg skal føde ved kejsersnit for 2. gang om to uger. Første kejsersnit var akut.
Vi gør det på den måde, at når jeg har født bliver der ringet til mine forældre og så henter de min søn og kommer op til os Han overnatter formentlig ved mine forældre og så krydser jeg fingre for, at jeg må komme hjem dagen efter, da min søn fylder tre år to dage efter fødslen, så jeg vil gerne hjem og holde hans fødselsdag og synge for ham om morgenen

Er din søn så stor at han godt kan forstå at du har ondt og hvorfor? Jeg krydser fingre for at du når hjem til fødselsdagen

Anmeld

2. februar 2014

viben

hannetheis skriver:

Min 2 fødsel var pks.
Kæresten og jeg afleverede sammen den store i vs om morgen. Så hentede mormor han til middag og tog ham med op for at se lillebror. De tog så hjem igen så han kunne sove lidt og kom igen til aften hvor far tog den store med hjem. Fødte en onsdag.
Torsdag var han hos farmor og kom om aften og besøgte os. Der tog han med far igen.
Fredag kom far og storbror for at hente os om formiddagen.

Lyder som en god ide med at storebror og far kom og hentede jer Hvad sagde storebror til at komme og gå flere gange?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.