Noneother skriver:
Det er muligt at tingene var anderledes i 02. Det var de på mange måder. økonomisk og ledelsesmæssigt. -og ja. Skal du på kontor, så ser det skidt ud med et 02 i dansk.
Ligesom du nok ikke får job i handel og Finans med et 02 virksomhedsøkonomi og afsætning.
men så tæller det faktisk heller ikke meget mere end det. Så længe du opfylder de egentlige gærdehøjder.
Smider lige et link som vi fik smidt i hovedet til vores jobsøgningstimer på HG. Det omhandler en der gerne vil være konditor, men det dækker sådan all around erhvervsuddannelserne..
Desværre. -og var det ikke fordi at jeg har en vis faglig stolthed, så ville jeg nok have fortrudt at jeg lagde så meget tid og energi i at få de tocifrede karakterer.
http://politiken.dk/indland/uddannelse/ECE1624259/12-tals-elev-har-for-hoeje-karakterer-til-at-faa-praktikplads/
Men i denne tråd handler det jo faktisk om en person som vil på kontor, og ja jeg har været med i flere ansættelsesudvalg, og vi sortere groft i ansøgningerne da vi modtager rigtigt mange hver evig eneste gang vi søger. Og er det elever, er første screnning altså karakterene.... Sorry men sådan er det altså!
Ligger man lige på grænsen af, hvad vi hos os mener er et acceptabelt snit, så er det ansøgningen og cv' et der ligger til grund for om vi indkalder til samtale..
Nej det er ikke let idag, ligesom det heller ikke var i 2002, hvor man i gennemsnit 50 om buddet på hver elevstilling, idag er det tal nok 3 dobbelt.
Så en ting er karakterne, som er første led i at blive indkaldt til samtale, det skal altså være iorden. Dernæst ansøgningen, så ja det hænger sammen, en høj karakter en ikke en indgangsbillet, hvis man laver en ringe ansøgning, men du kan lave en nok så god ansøgning, hvis dine karakter ligger i bunden, for så bliver man sorteret fra, fra starten.