Kan jeg overhovedet få en læreplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.463 visninger
20 svar
2 synes godt om
2. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er i gang med en kontor uddannelse, og min kontaktlærer siger med mine karakterer at det bliver rigtig svært for mig overhovedet at få en kontor læreplads om 1½ år når mine karakterer ser sådan ud efter 6 måneder på skole.
Dette er mine standpunkt karakterer for de sidste 6 måneder:

Dansk - 02
Salg & Service - 02
Samfundsfag - 04
Erhvervsøkonomi - 04
Engelsk - 04
IT - 7

Gerne kom med gode råd, dog har jeg fået af vide at jeg er rykket mig lidt efter vi har fået de her karakterer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg er i gang med en kontor uddannelse, og min kontaktlærer siger med mine karakterer at det bliver rigtig svært for mig overhovedet at få en kontor læreplads om 1½ år når mine karakterer ser sådan ud efter 6 måneder på skole.

Dansk - 02
Salg & Service - 02
Samfundsfag - 04
Erhvervsøkonomi - 04
Engelsk - 04
IT - 7

Gerne kom med gode råd, dog har jeg fået af vide at jeg er rykket mig lidt efter vi har fået de her karakterer.

Det er nok ikke umuligt.

Men ja, man er jo oppe mod mange.

Anmeld

2. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve om du kunne få noget hjælp i de fag, du kan fx spørge nogle af dem du går på skole med, om de kan hjælpe med lidt ekstra undervisning.

Men jeg må give din lærer ret, hvis det forsætter på den måde, så får du svært ved at få en læreplads, der er vildt mange om buddet, og de tager dem med højeste karakter først.

Sorry

Anmeld

2. februar 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve om du kunne få noget hjælp i de fag, du kan fx spørge nogle af dem du går på skole med, om de kan hjælpe med lidt ekstra undervisning.

Men jeg må give din lærer ret, hvis det forsætter på den måde, så får du svært ved at få en læreplads, der er vildt mange om buddet, og de tager dem med højeste karakter først.

Sorry

jeg er faktisk blevet bevilliget 10 hjælpe timer af en mentor det er ikke meget så vi har derfor besluttet at jeg for hjælp her op til eksamen der ligger i maj/juni det er bare rigtig ærgeligt vil gerne på kontor, men rent fagligt har jeg aldrig været særlig god, heller ikke i folkeskolen, det er i øvrigt 11 år siden jeg gik ud af folkeskolen

Anmeld

2. februar 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det er nok ikke umuligt.

Men ja, man er jo oppe mod mange.

ja ved det nok bliver svært men jeg bliver jo nød til at prøve, måske bliver jeg bedre senere i forløbet

Anmeld

2. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

jeg er faktisk blevet bevilliget 10 hjælpe timer af en mentor det er ikke meget så vi har derfor besluttet at jeg for hjælp her op til eksamen der ligger i maj/juni det er bare rigtig ærgeligt vil gerne på kontor, men rent fagligt har jeg aldrig været særlig god, heller ikke i folkeskolen, det er i øvrigt 11 år siden jeg gik ud af folkeskolen

God ide med mentor. Måske kan denne hjælpe dig til at blive bedre fagligt.

Hvor er det at du ikke er stærk fagligt, er det læsning, forståelse, lektier eller andet?

Hvis du har det svært bogligt, skal du måske overveje at kontor ikke lige er vejen for dig?

Anmeld

2. februar 2014

Steinbrenner

Uanset hvilke karakter du har er det svært at få en elevplads.

jeg har fået 12 i alle fag og her 2 år efter har jeg stadig ingen elevplads

Anmeld

2. februar 2014

DianaRJS

Anonym skriver:

Dansk - 02
Salg & Service - 02
Samfundsfag - 04
Erhvervsøkonomi - 04
Engelsk - 04
IT - 7

det blvier ikke umuligt nej...
men det bliver meget svært...

at få 02 i dansk og Salg og service når man gerne vil arbejde kontor er ikke godt, men du kan jo også blive bedre

Anmeld

2. februar 2014

Noneother

Mom skriver:

Sorry

Det er faktisk ikke korrekt. 

Mange gange bliver dem med de mange 12 taller sorteret fra, fordi at de kan blive et krævende bekendtskab, som kan stave til fagforening og mange andre ting. 

Stort set alle fra min klasse med middel til ringe karakterer har fået læreplads. - men mig. Med tæt på perfekt snit. 

Jeg søger på snart 3. År. Uden så meget som en jobsamtale ud af 200 ansøgninger. 

Anmeld

2. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Noneother skriver:

Det er faktisk ikke korrekt. 

Mange gange bliver dem med de mange 12 taller sorteret fra, fordi at de kan blive et krævende bekendtskab, som kan stave til fagforening og mange andre ting. 

Stort set alle fra min klasse med middel til ringe karakterer har fået læreplads. - men mig. Med tæt på perfekt snit. 

Jeg søger på snart 3. År. Uden så meget som en jobsamtale ud af 200 ansøgninger. 

Da jeg søgte elevplads i sin tid (2002), kom jeg ud med et snit på 10 (gammel skala), vi var ca. 80 der søgte den samme elevplads, jeg fik den, og fik senere at vide, at karakter fik mig til samtale, og samtalen fik mig til at blive valgt. Selvfølgelig er det en blanding!

Jobmarkedet er behårdt, og en med mange 02 i fag, kommer desværre ikke engang i nærheden af en samtale. Og er man først til samtale (som man jo kommer til baseret på karakter og velskrevet ansøgning og alder), så er det personligheden som man vinder på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.