Enlig mor til 2 på SU, lån i banken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2014

Jj1709

Jeg synes du skal gøre det! 

Er der noget man er ked af, så skal det fikses! 

Jeg havde gjort det, hvis det var mig!

Og mht. om det er en realitet at kunne låne pengene, afhænger det af din rådgiver, og om du generelt har overholdt dine aftaler med banken..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

stjernehimmel

Fra jeg var ganske ung og indtil nu....jeg bliver 33 har jeg inderligt ønsket en hejs og fylde ;-) og jeg fortryder inderligt jeg ikke gjorde det i sin tid.....

kan du klare det økonomisk siger jeg go for it,...... 

Anmeld

2. februar 2014

Milas14

Mine bryster ser heller ikke ud som for 5 år siden, men ville helt klart foretrække en god økonomi frem for et sæt nye babser:-)... Og især med børn og under en uddannelse ... :-).

Anmeld

2. februar 2014

ano14316

MyLittleBaby skriver:

Mit rådighedsbeløb er 6400.

Egentligt er det 8900, men de 2500 kommer over på en opsparing netop til denne operation og jeg vil derfor også kunne banke det mere af på lånet i et stykke tid. Det vil min bankrådgiver jo også kunne se, eftersom den opsparing ikke er blevet rørt overhovedet.

Hehe jeg vil sq også være studerende oh enlig mor til 2...

Nej spøg til side...

Det vil koste dig lige omkring 5500 kr at låne pengene i banken over 12 mdr. Inkl dit gamle lån
Du vil kunne spare beløbet sammen på 10 mdr. Uden at stifte ekstra gæld..

Hvis jeg havde 2500 kr om måneden ville jeg helt klart vælge at vente de 10 mdr og så selv kunne betale..
Jeg ved desværre af bitter erfaring at det er lort at have stor gæld.. Du kommer til at skylde næsten 50K det er mange penge..

Jeg tænker mest hvis nu der sker noget uventet f.eks. du er nød til at flytte, må låne 20K i banken til indskud og din husleje stiger med 1500 om måneden f.eks. (du må side ret billigt nu tænker jeg, så det er måske ikke helt urealistisk)
så begynder kassen i banken at lukke i og de bliver meget mindre fleksible...

Jeg tænker også 10 mdr er ikke så længe.. Og hvis du nu er super motiveret at kan lægge 500 mere til side så er du helt nede på 8 mdr... Det er meget sjovere at spare op end at betale gæld...

Anmeld

2. februar 2014

Sandratoft

MyLittleBaby skriver:

Mit rådighedsbeløb er 6400.

Egentligt er det 8900, men de 2500 kommer over på en opsparing netop til denne operation og jeg vil derfor også kunne banke det mere af på lånet i et stykke tid. Det vil min bankrådgiver jo også kunne se, eftersom den opsparing ikke er blevet rørt overhovedet.

Med 2500 på opsparingen i en rum tid, er du jo allerede godt i gang Bliv ved med at sætte penge ind, og om 1 års tid, har du sikkert råd til nye bryster. Se frem til sommeren 2015 med et sæt lækre forlygter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.