Enlig mor til 2 på SU, lån i banken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.157 visninger
14 svar
19 synes godt om
1. februar 2014

MyLittleBaby

Hej derude 

Håber der er nogen derude der ved lidt mere om økonomi end jeg gør. Jeg bor alene med mine 2 børn, og jeg er studerende. Jeg får SU + jeg har taget SU lån. Jeg får 1400 kr udbetalt og så har jeg et budget på 7600 kr i måneden. Så er alt betalt.

Jeg har i forvejen et lån på 22,000 kr. Jeg er vildt ked af mine bryster som de er nu, og har derfor tænkt på at spørge min bank om jeg kan låne 25,000 kr. af dem til operationen?

Det skal siges jeg betaler 1500 kr til mit lån i måneden, og jeg har en opsparing på knap 7000 kr. nu.

Jeg skal minimum være studerende frem til Feb. 2015.

Er der nogen der ved om det vil være helt umuligt for mig? 

Godaften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

ano14316

MyLittleBaby skriver:

Hej derude 

Håber der er nogen derude der ved lidt mere om økonomi end jeg gør. Jeg bor alene med mine 2 børn, og jeg er studerende. Jeg får SU + jeg har taget SU lån. Jeg får 1400 kr udbetalt og så har jeg et budget på 7600 kr i måneden. Så er alt betalt.

Jeg har i forvejen et lån på 22,000 kr. Jeg er vildt ked af mine bryster som de er nu, og har derfor tænkt på at spørge min bank om jeg kan låne 25,000 kr. af dem til operationen?

Det skal siges jeg betaler 1500 kr til mit lån i måneden, og jeg har en opsparing på knap 7000 kr. nu.

Godaften 

Min første og hudløst ærlige tanke er:
Det var da en virkelig dårlig idé..

Jeg synes du skal vente og spare pengene op i stedet..
Det er utrolig træls at stå med gæld, det er nemt at få og svært at komme af med.. og måske der kommer noget mere præserende som du får behov for at låne penge til..

Hvad er dit rådighedsbeløb når dine regninger er betalt?

Anmeld

1. februar 2014

isabellasmor

MyLittleBaby skriver:

Hej derude 

Godaften 

Jeg ville også råde dig til at lade være. skønhedsoperationer mener jeg personligt ikke hænger sammen med lån af penge, privat såvel som ikke privat. Som ano14316 skriver, hvad hvis du pludselig står og mangler penge til noget vigtigt? Jo flere lån, jo mindre chance er der for at du får et ja til endnu et, tænker jeg. 

Men til dit spørgsmål må jeg være svar skyldig, jeg TROR dog at det kan blive lidt svært når det netop er til en skønhedsoperation, og ikke noget 'livs'nødvendigt. 

Anmeld

1. februar 2014

TNBC

MyLittleBaby skriver:

Hej derude 

Godaften 

For at være helt ærlig, tror jeg ikke de vil låne dig penge til det fordi det er ikke noget du er NØDT til at have.. altså brug for.

Jeg ville helt sikker vente til du ikke har gæld mere, koncentrer dig om det og så kom tilbage til operationen senere.

Anmeld

1. februar 2014

Sandratoft

MyLittleBaby skriver:

Hej derude 

Godaften 

Som de andre, vil jeg også anbefale dig at lade være. Spar op til dem istedet, måske læg 500 kr til side hver måned til dem, det er da en start. Og når du så har betalt dit banklån ud, kan du låne de resterende penge Lad endelig være med at gøre din gæld endnu højere, og da slet ikke til noget som ikke er livsnødvendigt. Du har to børn og du er studerende, dette er ikke tiden til forbrugslån. Jeg kan godt følge dig i, at det ville være rart med nye bryster, men synes du skal prioritere anderledes. Derudover tror jeg heller ikke banken vil gå med til at fordoble dit banklån. Og lov mig 1 ting, hvis du insistere på at låne pengene af banken, så tag IKKE et kviklån, hvis nu banken siger nej

Anmeld

1. februar 2014

Zelinasmor

Vi er 2 studerende. Med barn. Vi får både forsørger tillæg som samboende, forhøjet lån og jeg får 8000 i handicaptillæg. Altså 26.000 udbetalt til sammen. Vi har et rådighedsbeløb på 10.000 når alt er betalt. Vi skylder 30.000 til banken og betaler 3000 hver måned til lånet. Vi kan ikke låne mere på trods af vores store rådighedsbeløb og selvom vi er 2. Så nej, det tror jeg ikke du må. Og jeg synes ikke det er en ting man låner bankens penge til når man studere. Synes du skal spare Resten op.

Anmeld

2. februar 2014

PernilleogLouis

MyLittleBaby skriver:

Hej derude 

Godaften 

Jeg tænker nok lidt anderledes og hvis du virkelig er så ked af dem så ville jeg da spørge i banken også håbe de sagde ja. Kan ik se hvorfor du skal vente flere år hvis du har det skidt med dem og det kan lade sig gøre. 

Anmeld

2. februar 2014

MyLittleBaby

PernilleogLouis skriver:

Jeg tænker nok lidt anderledes og hvis du virkelig er så ked af dem så ville jeg da spørge i banken også håbe de sagde ja. Kan ik se hvorfor du skal vente flere år hvis du har det skidt med dem og det kan lade sig gøre. 

Dejligt med positivt respons 

Præcis, jeg har det sådan lidt. Om jeg ligger pengene til side, eller om jeg give dem til banken det er for mig ligegyldigt. Det kan godt være der lige kommer lidt renter på, men som det også passer ind i mit liv nu i forhold til arbejde osv så er tidspunktet perfekt. Så tak for støtten 

Iøvrigt vil jeg gerne lige understrege til jer andre der lidt har antydet i den retning, så har banken ikke krav på at vide hvad jeg skal bruge pengene til, så min bankrådgiver kan ikke afvise lånet fordi han synes at lånet skal gå til et dumt formål.

Anmeld

2. februar 2014

MyLittleBaby

ano14316 skriver:

Min første og hudløst ærlige tanke er:
Det var da en virkelig dårlig idé..

Jeg synes du skal vente og spare pengene op i stedet..
Det er utrolig træls at stå med gæld, det er nemt at få og svært at komme af med.. og måske der kommer noget mere præserende som du får behov for at låne penge til..

Hvad er dit rådighedsbeløb når dine regninger er betalt?

Mit rådighedsbeløb er 6400.

Egentligt er det 8900, men de 2500 kommer over på en opsparing netop til denne operation og jeg vil derfor også kunne banke det mere af på lånet i et stykke tid. Det vil min bankrådgiver jo også kunne se, eftersom den opsparing ikke er blevet rørt overhovedet.

Anmeld

2. februar 2014

hesøth

MyLittleBaby skriver:

Dejligt med positivt respons 

Præcis, jeg har det sådan lidt. Om jeg ligger pengene til side, eller om jeg give dem til banken det er for mig ligegyldigt. Det kan godt være der lige kommer lidt renter på, men som det også passer ind i mit liv nu i forhold til arbejde osv så er tidspunktet perfekt. Så tak for støtten 

Iøvrigt vil jeg gerne lige understrege til jer andre der lidt har antydet i den retning, så har banken ikke krav på at vide hvad jeg skal bruge pengene til, så min bankrådgiver kan ikke afvise lånet fordi han synes at lånet skal gå til et dumt formål.

Måske har banken ikke krav på at vide, hvad du vil bruge pengene på, men mon ikke de vil være mindre villige til at give lånet, såfremt du ikke vil fortælle om formålet?

Endvidere tænker jeg at du skal huske at du ikke er sikret indtægt efter endt uddannelse om et år. Dvs der kan du stå med din gamle lån, dit nye lån + tilbagebetaling af su-lån......og det vil være en ret uholdbar økonomisk situation, især når der er børn involveret.

Jeg ville sørge for at betale den gamle gæld af først. Og derefter spare op! HUSK at pt finansiere du dit rådighedsbeløb med et lån!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.