Hvor meget diskuterer i med jeres poder nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

331 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. august 2009

Sweet1978

Ja der er jo allesammen begyndt at snakke kan jeg se, men hvor mange af dem bruger sproget til at opnå det de vil/ikke vil....

Danielle siger godt nok meget til og fra og det er lidt sødt, men ved også hvad det bliver til hvis vi ikke tager hånd om det fra starten. Det er virkelig frem og tilbage os jo hende nej os jo osv. indtil vi siger nu er det sådan og så bliver det sådan.

Dagplejen siger faktisk at hun allerede er i trods alderen, hvilket er tidligt, men hun er bare mentalt langt fremme, men vil da lige høre om hun er den eneste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Plysbjørnen

her sætter Laura sig bare ned og skriger hvis ikke hun får sin vilje...

Anmeld

3. august 2009

Louise mortil4

vi bruger lidt tid på at diskutere med ungerne at det altså er os der bestemmer, men det er ikke noget vi bruger vældig meget tid på for når vi har sagt nej og ungerne jo et par gange, så fortæller vi dem at det er sådan det bliver og sådan er det bare, så må de skabe sig og gøre ved, det hjælper ikke, erfaring viser at giver i os en gang, så er det endnu værre næste gang vi sætter grænsen, så det er at gøre os selv om ungerne en bjørne tjeneste. Her hjemme har vi også 3 der er i trodsalderen, med Lærke og Liv er godt hjulpet på vej af deres storesøster, hvor trodsalderen raser løs i stor stil.

Er der egentlig nogen der ved hvornår trodsalderen slutter igen??

Anmeld

3. august 2009

Tynen

mortil4 skriver:

Når de flytter hjemmefra, tror jeg

Anmeld

3. august 2009

Louise mortil4

Tynen skriver:

Når de flytter hjemmefra, tror jeg

møg, der er jo længe til, sys sgu det trækker tænder ud nogle dage

Anmeld

3. august 2009

Sweet1978

mortil4 skriver:

vi bruger lidt tid på at diskutere med ungerne at det altså er os der bestemmer, men det er ikke noget vi bruger vældig meget tid på for når vi har sagt nej og ungerne jo et par gange, så fortæller vi dem at det er sådan det bliver og sådan er det bare, så må de skabe sig og gøre ved, det hjælper ikke, erfaring viser at giver i os en gang, så er det endnu værre næste gang vi sætter grænsen, så det er at gøre os selv om ungerne en bjørne tjeneste. Her hjemme har vi også 3 der er i trodsalderen, med Lærke og Liv er godt hjulpet på vej af deres storesøster, hvor trodsalderen raser løs i stor stil.

Okey ja det er også sådan vi gør genenmtrumfer, for regler er regler og ellers kører de jo med klatten. Nej jeg ved det ikke men husker ikke fra Nadia at den startede så tidligt - derfor jeg lige ville ponge om hun var speciel eller ander allerde havde små trodsige 2 årige.

Anmeld

3. august 2009

Tynen

Her diskuterer vi ikke.
Stella diskuterer nok.. Men det bliver med hende selv indtil videre..

Vi siger nej, Stella bliver sur og vi går væk indtil hun er færdig med at stille sig an
Det hjælper slet ikke at begynde at snakke hende til fornuft endnu.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.