Forskel på mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.528 visninger
13 svar
1 synes godt om
31. januar 2014

Mortilxx

Er der nogle der ved hvad forskellen er, og hvad der er bedst? Nan Pro 1 eller Allomin syrnet? Er der nogle I ville anbefale frem for andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kender ikke til de syrnede varianter, men den alm alomin og nan, tror jeg ikk der er vild forskel på. nogen babyer kan måske bedre tåle den ene frem for den anden i maven, men jeg tror nu de er lige gode. 

vi brugte nan. Ingen problemer og har ikk prøvet andre på mit eget barn. 

Min veninde bruger alm alomin og alomin syrnet (da drengen ellers får hård mave), det kører også helt fint. 

Alomin er vidst nok en lillebitte smule billigere literen, men ikke ret meget.

Anmeld

31. januar 2014

Mortilxx

Mor11 skriver:

Kender ikke til de syrnede varianter, men den alm alomin og nan, tror jeg ikk der er vild forskel på. nogen babyer kan måske bedre tåle den ene frem for den anden i maven, men jeg tror nu de er lige gode. 

vi brugte nan. Ingen problemer og har ikk prøvet andre på mit eget barn. 

Min veninde bruger alm alomin og alomin syrnet (da drengen ellers får hård mave), det kører også helt fint. 

Alomin er vidst nok en lillebitte smule billigere literen, men ikke ret meget.

Tak for svar
Jeg kan slet ikke finde rundt i alle de forskellige slags der er
Jeg har ikke født endnu, men Sundhedsplejersken anbefalede at vi køber Allomin syrnet inden fødslen, da det godt kan tage lidt tid at få amningen igang. Min kæreste havde hørt at jeg havde snakket om mme så han havde købt noget med hjem, men det var Nan Pro 1, så jeg ved ikke rigtig om jeg skal bytte det til Allomin syrnet (hvis man man kan).

Anmeld

31. januar 2014

L&V

Nihell skriver:

Er der nogle der ved hvad forskellen er, og hvad der er bedst? Nan Pro 1 eller Allomin syrnet? Er der nogle I ville anbefale frem for andet?

i starten har vi brugt nan ha da det er en meget skånsom mme

Anmeld

31. januar 2014

anynom

Nihell skriver:

Tak for svar
Jeg har ikke født endnu, men Sundhedsplejersken anbefalede at vi køber Allomin syrnet inden fødslen, da det godt kan tage lidt tid at få amningen igang. Min kæreste havde hørt at jeg havde snakket om mme så han havde købt noget med hjem, men det var Nan Pro 1, så jeg ved ikke rigtig om jeg skal bytte det til Allomin syrnet (hvis man man kan).

Det er simpelthen noget vås din sp siger! Ja, det tager lidt tid før amningen kører, men hvis man vil amme skal man holde sig fra mme - du skal have din egen produktion op at køre og det gør man ved at lade baby die, ikke ved at give en flaske.
De første to-tre dage er der ikke så meget mælk (råmælk), men der er nok til at baby bliver mæt og når mælken så er løbet til skal baby have tid og lov til at regulere mængden selv.

Jeg ved godt, at det ikke var dit spørgsmål, men jeg bliver så harm over, at nogle sundhedsplejersker kommer med råd når de tydeligvis ikke har forstand på det.

Anmeld

31. januar 2014

Mortilxx

JulieWH skriver:

Det er simpelthen noget vås din sp siger! Ja, det tager lidt tid før amningen kører, men hvis man vil amme skal man holde sig fra mme - du skal have din egen produktion op at køre og det gør man ved at lade baby die, ikke ved at give en flaske.
De første to-tre dage er der ikke så meget mælk (råmælk), men der er nok til at baby bliver mæt og når mælken så er løbet til skal baby have tid og lov til at regulere mængden selv.

Jeg ved godt, at det ikke var dit spørgsmål, men jeg bliver så harm over, at nogle sundhedsplejersker kommer med råd når de tydeligvis ikke har forstand på det.

Grunden til at det kan tage længere tid er, at jeg skal have kejsersnit så mælken tager længere tid at løbe til, så hun ville bare for en sikkerhedsskyld sørge for at der var noget i hjemmet, hvis der skulle blive brug for det. Hvis vi ender med at skulle give ham lidt mme, så skal det være på snapse/medicinglas, så han ikke begynder at blive glad for en flaske

Anmeld

31. januar 2014

anynom

Grunden til at det kan tage længere tid er, at jeg skal have kejsersnit så mælken tager længere tid at løbe til, så hun ville bare for en sikkerhedsskyld sørge for at der var noget i hjemmet, hvis der skulle blive brug for det. Hvis vi ender med at skulle give ham lidt mme, så skal det være på snapse/medicinglas, så han ikke begynder at blive glad for en flaske

Jeg har også fået kejsersnit og det tog nu ikke længerevarende af den grund. Derudover er det heller ikke pga flasken at det frarådes, men hvis han ikke spiser hos dig laver du ikke mælk - og så er det en ond spiral allerede fra start. 

Anmeld

31. januar 2014

Mortilxx

JulieWH skriver:

Jeg har også fået kejsersnit og det tog nu ikke længerevarende af den grund.

Jeg fik kejsersnit sidste gang, og der var startproblemer. Som jeg skrev, er det for at have noget i hjemmet for en sikkerhedsskyld.

Anmeld

31. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Nihell skriver:

Tak for svar

Okay men hvis du ønsker at amme er det en virkelig god ide IKKE at begynde med flaske amningen skal babyen selv have op og køre og det sker ved at spise ved dig, tit og sikkert hele tiden i starten.

behold du bare den nan han har købt. Måske får i brug for den senere hvis i får brug for pasning eller du kan bruge det i grød/mos.  

hvis der bliver problemer med amning kan i altid gå ud og købe noget mme dér og rigtig mange helt små klare den fint på alm mme som hverken er syrnet eller specielt skånsomt, så jeg synes ikke du skal gå ud og bytte det

Anmeld

31. januar 2014

anynom

Nihell skriver:

Jeg fik kejsersnit sidste gang, og der var startproblemer. Som jeg skrev, er det for at have noget i hjemmet for en sikkerhedsskyld.

Det er jo selvfølgelig også helt op til dig, det er bare et skråplan i forhold til amning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.