Ingen udbetaling fra kommunen i dag !?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2014

Morjanne76

du burde kunne få kontanthjælp, medmindre du er mellem 2 uddannelser.  kontanthjælpen er bagudrettet og su'en fremadrettet. Det kommet jo til at gå galt efter endt uddannelse, hvor din løn igen bliver bagudrettet. Derfor skal du reelt gemme din ekstra indkomst(altså su) dertil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

mpr

Anonym skriver:

OK, 

jeg har talt med kommunen. de siger at jeg få ikke udbetalt kontanthjælp til Januar pga jeg starter uddannelse 1. Februar (og så skulle får SU).

kan det virk. passe at jeg var i aktivering i hele Januar og får ikke en krone udbetalt?!

og det er endnu værre fordi jeg har heller ikke fået min SU til Februar pga sent ansøgning (det kommer næste Torsdag, tror de).

min sagsbehandler svarer jo ikke, men det virker forkert!

Nej det lyder meget rigtigt, man kan ikke få både kh og su på samme tidspunkt så starter du her på mandag så hedder det kun su og derfor en måned uden indtægt teknisk set. Og hvis du har søgt lidt forsent hos su så må man desværre væbne sig med tålmodighed, de gør det så hurtigt de kan :/

Anmeld

31. januar 2014

Mamalou

MortilMogL skriver:

Klik her og skriv...

Mange rådgivere har frygtet dagen i dag, og flere steder har man hyret vagter, for at skærpe sikkerheden. Det er vildt, men allermest for de kontanthjælpsmodtagere der står i den ulidelige situation! Det er bare ikke i orden.

Anmeld

31. januar 2014

Carina:-)

Mamalou skriver:

Mange rådgivere har frygtet dagen i dag, og flere steder har man hyret vagter, for at skærpe sikkerheden. Det er vildt, men allermest for de kontanthjælpsmodtagere der står i den ulidelige situation! Det er bare ikke i orden.

Nej men det er dælme heller ikke i orden at folk der bare passer deres arbejde skal frygte for deres liv 

Jeg kan godt forstå folk er kede af det og desperate,men at rende op på kommunen og true folk er bare ikke ok.Og gør absolut ikke noget positivt for nogen.

Anmeld

31. januar 2014

Mamalou

Carina:-) skriver:

Nej men det er dælme heller ikke i orden at folk der bare passer deres arbejde skal frygte for deres liv 

Jeg kan godt forstå folk er kede af det og desperate,men at rende op på kommunen og true folk er bare ikke ok.Og gør absolut ikke noget positivt for nogen.

Nej vi er fuldstændig enige! Jeg er selv uddannet socialrådgiver, og jeg går slet ikke ind for trusler. Har prøvet det på egen krop, og det kan have store konsekvenser, og som du siger, så passer vi bare vores job.

Men jeg tænker, at der er nogle ting, der kunne have været gjort/gjort anderledes, så man måske undgik en del frustration.

Anmeld

31. januar 2014

Mamalou skriver:

Nej vi er fuldstændig enige! Jeg er selv uddannet socialrådgiver, og jeg går slet ikke ind for trusler. Har prøvet det på egen krop, og det kan have store konsekvenser, og som du siger, så passer vi bare vores job.

Men jeg tænker, at der er nogle ting, der kunne have været gjort/gjort anderledes, så man måske undgik en del frustration.

Nej det har du ret i.

jeg har en veninde der var bange for at gå på arbejde i dag ,hun er relativt nyuddannet og blev rigtigt skræmt over hele balladen der har været op til idag. Det er sgu synd når I på ingen måde er ansvarlige for det rod .

Og ja jeg forstår godt folk kan blive desperate,men det virker bare så primitivt at det kommer derud at uskyldige  folk bliver bange.

Anmeld

31. januar 2014

Mamalou

Carina:-) skriver:

Nej det har du ret i.

jeg har en veninde der var bange for at gå på arbejde i dag ,hun er relativt nyuddannet og blev rigtigt skræmt over hele balladen der har været op til idag. Det er sgu synd når I på ingen måde er ansvarlige for det rod .

Og ja jeg forstår godt folk kan blive desperate,men det virker bare så primitivt at det kommer derud at uskyldige  folk bliver bange.

Det er ikke respektable arbejdsforhold for de ansatte der står for skud. Som vi begge har nævnt, så passe de/vi bare vores arbejde, men bliver set som en del af et system, der i deres øjne er helt urimelig. Det er enormt primitivt at true, og det hjælper ingen verdens nytte og da slet ikke for borgerens sag…

Anmeld

31. januar 2014

Mamalou skriver:

Det er ikke respektable arbejdsforhold for de ansatte der står for skud. Som vi begge har nævnt, så passe de/vi bare vores arbejde, men bliver set som en del af et system, der i deres øjne er helt urimelig. Det er enormt primitivt at true, og det hjælper ingen verdens nytte og da slet ikke for borgerens sag…

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.