Ingen udbetaling fra kommunen i dag !?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Hej,

Er jeg den eneste? Er med Nordea.

Ringede op til kommunen og de siger der er mange problemer, men kan først ringe kl 10 til afdeling.

Der ville være mange problemer idag for kommunerne.. og ja der er rigtig mange der ringer til dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

Mother-love

Ingen problemer her.
Jeg får kh og har også Nordea

Anmeld

31. januar 2014

Anonym trådstarter

OK, 

jeg har talt med kommunen. de siger at jeg få ikke udbetalt kontanthjælp til Januar pga jeg starter uddannelse 1. Februar (og så skulle får SU).

kan det virk. passe at jeg var i aktivering i hele Januar og får ikke en krone udbetalt?!

og det er endnu værre fordi jeg har heller ikke fået min SU til Februar pga sent ansøgning (det kommer næste Torsdag, tror de).

min sagsbehandler svarer jo ikke, men det virker forkert!

Anmeld

31. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

OK, 

jeg har talt med kommunen. de siger at jeg få ikke udbetalt kontanthjælp til Januar pga jeg starter uddannelse 1. Februar (og så skulle får SU).

kan det virk. passe at jeg var i aktivering i hele Januar og får ikke en krone udbetalt?!

og det er endnu værre fordi jeg har heller ikke fået min SU til Februar pga sent ansøgning (det kommer næste Torsdag, tror de).

min sagsbehandler svarer jo ikke, men det virker forkert!

Ja det kan sagtens passe at du ingen kontanthjælp får, hvis du starter uddannelse op 1 feb. Kontanthjælpen er jo en hjælp når du ingen anden indkomst har, og du har jo en anden indkomst når du får su pr 1 feb, som jo er forudbetalt. 

Anmeld

31. januar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Ja det kan sagtens passe at du ingen kontanthjælp får, hvis du starter uddannelse op 1 feb. Kontanthjælpen er jo en hjælp når du ingen anden indkomst har, og du har jo en anden indkomst når du får su pr 1 feb, som jo er forudbetalt. 

det er rimmeligt nok.

men hvorfor var jeg så i aktivering i hele Januar hvis jeg ikke skulle få penge for det?! kommunen fik jo bare gratis arbejde af mig.

Anmeld

31. januar 2014

Lilje82

Anonym skriver:

det er rimmeligt nok.

men hvorfor var jeg så i aktivering i hele Januar hvis jeg ikke skulle få penge for det?! kommunen fik jo bare gratis arbejde af mig.

Det tager de desværre ikke højde for. For dem betyder det 2 indtægter i januar, fordi SU normalt også bliver udbetalt i dag også selvom det er for 2 forskellige perioder. Det giver ingen mening, men det er desværre sådan det er.

Anmeld

31. januar 2014

Louise H.

Anonym skriver:

det er rimmeligt nok.

Det er ens eget ansvar at gøre opmærksom på at man starter uddannelse og får su. Nej du skulle ikke have været i aktivering, det er derfor man altid skal være et skridt foran kommunen :/

Anmeld

31. januar 2014

Anonym trådstarter

Louise <3 Isabella skriver:

Det er ens eget ansvar at gøre opmærksom på at man starter uddannelse og får su. Nej du skulle ikke have været i aktivering, det er derfor man altid skal være et skridt foran kommunen :/

Min sagsbehandler vidste ----- siden December !! ---  at jeg skulle starte på Uni 1. Februar! 

Tak for jeres hjælp  

Jeg var altså glad for de mennesker jeg havde arbejdede med alligevel

Men nu tænker jeg, hvad sker der når jeg er færdig med uddannelsen, og får et job som er bagudbetalt? Bl'ir der så en månede hvor jeg er bare F'd eller hvad?

Anmeld

31. januar 2014

lineog4

Når du er færsiguddannet og hvis du er heldig at få er job stod det samme, så ja så skal du finansiere hullet selv. 

får du ikke arbejde med det samme er du berettiget til dimittendsats på dagpenge hvis du når at melde dig ind til tiden. Du får så 5 ugers karantæne plus dagpenge er bagudrettethed, dvs. Du kan ende med at have 9 uger uden penge, så vigtigt man husker at have lidt penge på kistebunden. For mig gik der 7 uger før jeg fik penge efter endt uddannelse, men var så vant til ikke at have penge, da jeg ikke havde hverken mere SU eller slutlån, så levede med en indkomst på 0 kr i 6 mnd

Anmeld

31. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Min sagsbehandler vidste ----- siden December !! ---  at jeg skulle starte på Uni 1. Februar! 

Tak for jeres hjælp  

Jeg var altså glad for de mennesker jeg havde arbejdede med alligevel

Men nu tænker jeg, hvad sker der når jeg er færdig med uddannelsen, og får et job som er bagudbetalt? Bl'ir der så en månede hvor jeg er bare F'd eller hvad?

uha, så har du faktisk en god socialrådgiver. Der var engang en der fortalte mig, at han havde meddelt det i god tid, at han startede på udd, og vupti, så fik han ikke mere kontanthjælp. Ved så ikke om reglerne er ændret siden, men sådan var det i hvert fald for ham  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.