Hvornår mærkede i liv første gang???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
22 svar
6 synes godt om
30. januar 2014

ZaraJaza

Okay måske er jeg for bekymret osv. Men jeg er 18 uger henne, og har ikke mærket liv endnu, folk med børn siger det burde jeg måske? .. Nu får jeg tanker om, om det overhovedet er liv i bebsen :-(? Grunden til jeg er bange for det, er fordi jeg har gået igennem mange hårde ting igennem min graviditet. Faktisk lige siden jeg blev gravid, og mange siger man kan miste barnet af stres? Men er det ikke kun når man er under 3 måneder ???. Åh dumme tanker gå væk!! :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Karla

ZaraJaza skriver:

Okay måske er jeg for bekymret osv. Men jeg er 18 uger henne, og har ikke mærket liv endnu, folk med børn siger det burde jeg måske? .. Nu får jeg tanker om, om det overhovedet er liv i bebsen :-(? Grunden til jeg er bange for det, er fordi jeg har gået igennem mange hårde ting igennem min graviditet. Faktisk lige siden jeg blev gravid, og mange siger man kan miste barnet af stres? Men er det ikke kun når man er under 3 måneder ???. Åh dumme tanker gå væk!! :-(

Jeg selv mærkede liv i uge 17, men det er langt fra alle der gør det. Det er først fra uge 24 du skal mærke liv hver dag. Det har også betydning om din moderkage ligger fortil eller bagtil - hvis den ligger fortil, er det oftest sværere at mærke baby.
Du må slet ikke panikke over du ikke har mærket det endnu

Anmeld

30. januar 2014

Mor til Majbørn

Første gang jeg var gravid var jeg omkring 20 uger da jeg mærkede liv.

Anden gang var jeg 17 uger.

... tror bestemt at din lille bebs er okay, du skal bare være tålmodig

Anmeld

30. januar 2014

JH12

Jeg mærket først i uge 18.. Har OFTE læst at folk først har mærket liv efter uge 20.. Du skal slet ikke bekymre dig, jeg er sikker på du nok snart skal komme til at mærke baby..
Det kan være du har foranliggende moderkage også kan der gå langtid ..

Anmeld

30. januar 2014

Rikke S

ZaraJaza skriver:

1. Gang var jeg i uge 16,
2. Gang i uge 15
og denne gang i uge 14

Men vil sige, der er stor forskel på, om ens moderkage ligger foran eller bagved baby.. Jeg har prøvet begge dele, og man mærker MEGET mere, når moderkagen ligger bagved

Anmeld

30. januar 2014

ZaraJaza

Dejligt med noget trøst! - men at miste et barn er chancen ikke større når man er under 3 måneder og ikke når man er over 4 måneder?

Anmeld

30. januar 2014

NNL

Jeg var 15+3 men fik at vide af jordemoderen at det var meget tidligt som førstegangs gravid. Ofte er man ca 20 uger henne, sagde hun. Så tror ikke du skal frygte noget <3 

Og stress er selvfølgelig ikke super godt for den lille i maven, men hey - den er der jo endnu

Så op med humøret, og bare vent, det kommer sikkert snart

Anmeld

30. januar 2014

Clisolka

Jeg var 17+3 da jeg mærkede min ældste første gang 

Anmeld

30. januar 2014

Dianabk

ZaraJaza skriver:

18+ tror jeg... Inden da var der bitte små bobler, men jeg var ikke sikker på det var ham. Manden fik lov at mærke ham uden på maven 20+

Hvis du er i tvivl så ring til din JM og få en snak med hende om det - gør at du nok kan få lidt mere ro på

Anmeld

30. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
ZaraJaza skriver:

da jeg ventede min søn mærkede jeg "boblen" i maven - som om jeg var sulten - fra jeg var 18-19 uger henne og det var først da jeg var 22-23 uger henne at jeg rigtigt kunne mærke at det var ham der bevægede sig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.