Hvad vil du vælge?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

lineog4 skriver:

Principielt ville jeg mene for barnets skyld burde jeg vælge åben donor så hvis barnet ønskede at vide noget hvis der fx lå en genetisk sygdom osv.

Men følelsesmæssigt ville jeg ikke kunne rumme en voksen pludselig kunne ringe på min dør og introducere sig som mit æg - så måtte for min egen skyld vælge at være anonym.

Derfor har jeg stemt blankt.

Har det på samme måde som dig… :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Tanja1234

Jeg har valgt åben.

Tror slet ikke at det ville gøre mig noget hvis et evt. barn dukkede op med spørgsmål en dag. Lad dem endelig komme

Anmeld

30. januar 2014

Kris89

skulle jeg være donor skulle det være åben, så børnene havde mulighed for at finde mig hvis de havde behov for det på et tidspunkt i deres liv..

Anmeld

30. januar 2014

esioul

Anonym skriver:

Forestil dig at du skal være æg-donor, og i den forbindelse skulle vælge hvilken form for donor du skal være, hvad ville du så vælge?

Anonym donor

Ikke anonym donor med udvidet profil, her er der ekstra oplysninger om dig.

Eller 

åben donor, en donation hvor barnet har mulighed for at kende din identitet og moderen evt. kan møde dig. 

anonym

Anmeld

30. januar 2014

Sisse Vinther

Åben donor helt sikkert
For barnets og moderens bedste.
De kan jo altid vælge fra -det er lidt svært at vælge til hvis jeg er anonym.

Anmeld

30. januar 2014

lille-fisen

Åben doner  - så barnet har mulighed for at se hvor det "kommer fra", hvis det ønsker det - vi ved jo hvor enormt vigtigt det fx er for adoptivbørn at kende deres ophav.

Selvfølgelig er det nok lidt anderledes med donoræg, men tror dog sagtens behovet kunne være der alligevel - om ikke andet så for noget så banalt som at se "nå det er der jeg har mit lyse hår fra og mine brune øjne" osv. 

Anmeld

30. januar 2014

Lunae

Anonym skriver:

Forestil dig at du skal være æg-donor, og i den forbindelse skulle vælge hvilken form for donor du skal være, hvad ville du så vælge?

Anonym donor

Ikke anonym donor med udvidet profil, her er der ekstra oplysninger om dig.

Eller 

åben donor, en donation hvor barnet har mulighed for at kende din identitet og moderen evt. kan møde dig. 

Nu er sagen desværre sådan, at jeg slet ikke kunne forestille mig at donere æg og nok alligevel ikke kunne blive godkendt pga en genfejl! Jeg er typen der er meget eftertænksom og jeg ville aldrig kunne få ro i sjælen velvidende om at en del af mig levet et andet sted end i min familie - derfor ville jeg uden tvivl vælge at være åben donor, hvis jeg nogensinde skulle overveje muligheden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.