Hvad vil du vælge?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du vælge

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.828 visninger
16 svar
21 synes godt om
29. januar 2014

Anonym trådstarter

Forestil dig at du skal være æg-donor, og i den forbindelse skulle vælge hvilken form for donor du skal være, hvad ville du så vælge?

Anonym donor

Ikke anonym donor med udvidet profil, her er der ekstra oplysninger om dig.

Eller 

åben donor, en donation hvor barnet har mulighed for at kende din identitet og moderen evt. kan møde dig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

lineog4

Principielt ville jeg mene for barnets skyld burde jeg vælge åben donor så hvis barnet ønskede at vide noget hvis der fx lå en genetisk sygdom osv.

Men følelsesmæssigt ville jeg ikke kunne rumme en voksen pludselig kunne ringe på min dør og introducere sig som mit æg - så måtte for min egen skyld vælge at være anonym.

Derfor har jeg stemt blankt.

Anmeld

29. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tænker at et donorbarn ikk har helt samme behov for vished som adoptionsbørn (uden at vide det) men tænker at når man er blevet til via donersæd/æg, er det jo ikk fordi man er blevet fravalgt engang eller lign. Så jeg ville være anonym, dog med oplysninger om fx familiesygdomme olign.

Anmeld

29. januar 2014

modesty

Principielt ville jeg mene for barnets skyld burde jeg vælge åben donor så hvis barnet ønskede at vide noget hvis der fx lå en genetisk sygdom osv.

Men følelsesmæssigt ville jeg ikke kunne rumme en voksen pludselig kunne ringe på min dør og introducere sig som mit æg - så måtte for min egen skyld vælge at være anonym.

Derfor har jeg stemt blankt.

Jeg har det på samme måde.

Anmeld

29. januar 2014

dorthemus

Anonym skriver:

Forestil dig at du skal være æg-donor, og i den forbindelse skulle vælge hvilken form for donor du skal være, hvad ville du så vælge?

Anonym donor

Ikke anonym donor med udvidet profil, her er der ekstra oplysninger om dig.

Eller 

åben donor, en donation hvor barnet har mulighed for at kende din identitet og moderen evt. kan møde dig. 

Åben!

Jeg har selv fået barn med åben donor, så kan min datter selv bestemme om hun har brug for, at møde ham engang og stille de spørgsmål hun mener er vigtige ift. hendes selvforståelse og identitet

Anmeld

29. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt blankt, simpelhen fordi jeg er så egoistisk at hvis jeg sku donere mine æg, så sku det være til en som jeg kender, og som jeg vidste ville blive en god mor.

Jeg ville dog ik ønske at barnet nogensinde fandt ud af at jeg havde givet et æg!! Så på den måde ville jeg gerne være anonym, da jeg jo på ingen måde ville være en del af barnet.

Håber det gir mening?? Vh stine

Anmeld

29. januar 2014

-Sigrid-

Jeg vil gerne være ægdoner engang når jeg er færdig med at få børn og amme. Åben doner. Hvis jeg skal putte børn i verdenen, også selvom det kun er via ægdoning, syntes jeg at jeg har et ansvar, for at hvis der skulle ske noget med barnet, at det er mit ansvar at gøre noget. Hvis det skulle blive sygt eller komme ud for et uheld. Jeg har det på samme måde med mit eget barn. At hvis hun blev syg, ville jeg gøre hvad som helst for at hjælpe hende, og hvis der var et barn ude i verdenen som kunne bruge dele af min krop (blod, rygmarv, nyre mm) ville jeg give det til det, hvis jeg kunne.

Både jeg, min mand og vores datter ville donere alt hvis vi døde og det kunne bruges. Ligesom jeg ville tage imod alt hvad jeg kunne på min families og mine egne vegne 

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg har stemt blankt, simpelhen fordi jeg er så egoistisk at hvis jeg sku donere mine æg, så sku det være til en som jeg kender, og som jeg vidste ville blive en god mor.

Jeg ville dog ik ønske at barnet nogensinde fandt ud af at jeg havde givet et æg!! Så på den måde ville jeg gerne være anonym, da jeg jo på ingen måde ville være en del af barnet.

Håber det gir mening?? Vh stine

Det giver mening

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg vil gerne være ægdoner engang når jeg er færdig med at få børn og amme. Åben doner. Hvis jeg skal putte børn i verdenen, også selvom det kun er via ægdoning, syntes jeg at jeg har et ansvar, for at hvis der skulle ske noget med barnet, at det er mit ansvar at gøre noget. Hvis det skulle blive sygt eller komme ud for et uheld. Jeg har det på samme måde med mit eget barn. At hvis hun blev syg, ville jeg gøre hvad som helst for at hjælpe hende, og hvis der var et barn ude i verdenen som kunne bruge dele af min krop (blod, rygmarv, nyre mm) ville jeg give det til det, hvis jeg kunne.

Både jeg, min mand og vores datter ville donere alt hvis vi døde og det kunne bruges. Ligesom jeg ville tage imod alt hvad jeg kunne på min families og mine egne vegne 

Tak for svar

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Tænker at et donorbarn ikk har helt samme behov for vished som adoptionsbørn (uden at vide det) men tænker at når man er blevet til via donersæd/æg, er det jo ikk fordi man er blevet fravalgt engang eller lign. Så jeg ville være anonym, dog med oplysninger om fx familiesygdomme olign.

Ja, men du kan slet ikke vælge standard sygdomme fra, eller øjenfarve mv. Har det ikke så godt med anonymitet. Jeg tænker bare at det ville lette barnet senere i livet. At det ville kunne finde mig, hvis det havde brug for det…  Jeg bliver aldrig deres mor, men er det jo reelt biologisk så tror jeg er nød til at vælge åben donor, selvom det kan give mange valg og fravalg når vedkommende en dag kommer og banker på min dør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.